• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

سر تیتر اخبار

کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟

6
با حضور معاون رئیس جمهور و معاون وزیر نیرو ( ساتبا )در اصفهان صورت پذیرفت:

افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان / اصفهان خاستگاه انرژی تجدید پذیر می شود

  • کد خبر : 20340
  • 08 بهمن 1401 - 13:54
افتتاح و کلنگ زنی ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در استان / اصفهان خاستگاه انرژی تجدید پذیر می شود
با حضور معاون امور استخدامی رئیس جمهور و معاون وزیر نیرو (ساتبا) به صورت همزمان از چند پروژه نیروگاهی انرژی خورشیدی با توان 1000 مگاوات با میزبانی شرکت توزیع برق اصفهان و شرکت برق منطقه ایی اصفهان رونمایی و کلنگ زنی شد.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از  اکوانرژی از اصفهان، موقعیت جغرافیایی و قرار گرفتن بخش عمده اصفهان در مناطق کویری این ظرفیت را برای اصفهان ایجاد کرده است تا انرژی های تجدید پذیر در این استان مستقر شوند و باعث کاهش مخاطرات زیست محیطی انرژی های فسیلی شوند.
در این آئین سارا صالحی مدیر دفتر بازار برق و تولید پراکنده شرکت توزیع برق اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ما با اشاره به تجدید پذیرها گفت: از تاکیدات مقامات بالادستی برای کاهش آلودگی های زیست محیطی حرکت به سمت ایجاد زیرساختهای تجدیدپذیرها است که امروزه اینگونه مخاطرات را در جامعه به دنبال دارد.
وی همچنین تصریح کرد: با حضور محمود کمانی معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا همچنین واگذاری زمین بزرگترین پروژه نیروگاهی مناقصه ساتبا مربوط به سایت ۲۰۰مگاواتی شرکت مپنا در شاهین شهر و نیز تعدادی دیگر از سرمایه گذاران مناقصه ساتبا در دیگر مناطق استان با ظرفیت های ۱۰، ۲۰و۳۰مگاواتی انجام و با گلنگ زنی طرح ها، پروژه های نیروگاهی در نقاط مختلف استان اصفهان وارد فاز اجرا خواهد شد .
صالحی ادامه داد: در این سفر یک روزه که مقامات استانی و کشوری ما را همراهی می کنند بزرگترین نیروگاه خورشیدی کشور با توان تولید برق ۶۰۰ مگاوات با سرمایه گذاری شرکت فولاد مبارکه کلنگ زده می شود که می توان این را نوید روزهای روشن در بخش انرژی های تجدید پذیر دانست.
وی عنوان کرد: در حوزه طرح های حمایتی در حوزه شرکت توزیع برق شهرستان اصفهان نیز افتتاح ۱.۱مگاوات نیروگاه خورشیدی در فردوس ماشین در شهرستان هرند را در دستور کار داریم.
مدیر دفتر بازار برق و تولید پراکنده شرکت توزیع برق اصفهان در ادامه متذکر شد: در این نیروگاه ۶۰۰ کیلووات پنل خورشیدی نسل جدید که جزو جدیدترین تکنولوژی های برق خورشیدی هستند بکار رفته و اجرا شده است.
به گفته سارا صالحی افتتاح ۵۰نیروگاه کوچک مقیاس ۵۰ .وات ویژه اقشار کم برخوردار در روستاهای مختلف بسته به تعداد روستاها نیز از دیگر برنامه های افتتاحی در استان اصفهان است.
بازگشت سرمایه تا سه سال
صالحی در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به خرید تضمینی برق از تولید کنندگان گفت:خرید تضمینی از ۱تا ۲۰کیلو وات ۱۶۵۰تومان است وخرید تضمینی تا ۱۷۵۰ بازگشت سرمایه برای,سرمایه گذار است .
وی ادامه داد: نیروگاه های کوچک مقیاس ۵ مگا واتی توسط بسیج سازندگی برای اقشار تحت حمایت کمیته امداد و بهزیستی در شرق اصفهان راه اندازی خواهد شد که درآمد آن هر ۲ماه یکبار به حساب مشترک واریز می شود .

صالحی تاکید کرد: ۵هزار واحد نیروگاه خورشیدی جزو سهیمه ۱۴۰۱ است که ۱۰۰۰نیروگاه در شرق اصفهان و شهرستان اصفهان و مابقی در دیگر شهرستان ها راه اندازی می شود .
وی چالشهای پیش روی سرمایه گذاری در این بخش را مورد بحث قرار داد و گفت: در حال حاضر چالش ما برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی کوچک مقیاس تسهیلات بانکی است که اگر بانک ها این تعامل را با ما داشته باشند می توانیم نصب را شروع کنیم .
صالحی با بیان اینکه روند اعطای اعطای تسهیلات برای راه اندازی نیروگاه های خورشیدی بسیار کند است، یادآور شد: اگر این محدودیتها برطرف شود راه اندازی این نیروگاه ها آسان تر می شود.
وی در ادامه صحبتهای خود به محلهای راه اندازی نیروگاههای کوچک مقیاس اشاره کرد و عنوان کرد: امروز ۵۰ نیروگاه کوچک مقیاس ۵کیلوواتی طرح حمایتی ساتبا ویژه اقشار کم برخوردار و روستاییان محترم در حوزه روستاهای شرق اصفهان افتتاح می شود.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20340

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.