• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
وزیر نفت در جمع خبرنگاران مطرح کرد

افزایش قابل توجه صادرات نفت در ایام تحریم/بازگشت قدرتمندانه به بازارها در کوتاهترین زمان

  • کد خبر : 9774
  • 03 بهمن 1399 - 13:34
افزایش قابل توجه صادرات نفت در ایام تحریم/بازگشت قدرتمندانه به بازارها در کوتاهترین زمان
وزیر نفت از افزایش قابل توجه صادرات نفت و فرآورده های نفتی در ایام تحریم ها خبر داد.

داوود شیخ جبلی | عصر تحلیل، بیژن زنگنه صبح روز جمعه در مراسم افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی اظهار کرد: تلاش سازندگان و خون رزمندگان برای اعتلای جمهوری اسلامی ارزشی برابر دارد.

وزیر نفت با اشاره به شیوع کرونا و تاثیرات آن بر حوزه نفت و انرژی گفت: با وجود تمام مشکلات با برنامه ریزی های انجام شده اجازه  اخلال در روند توسعه و رشد صنعت نفت را ندادیم.

وی ادامه داد: در مجموع کار با تولید کنندگان زندگی باید ادامه پیدا می کرد و در سال جهش تولید نمی توانستیم رابطه بین تولیدکنندگان و پیمانکاران را قطع کنیم.

به گفته زنگنه، لازم بود این نمایشگاه برگزار شود تا ارتباط بین تولیدکننده و مصرف کننده حفظ شود.

وی با اشاره به شعار نمایشگاه بیست و پنجم، گفت: شعار نمایشگاه نفت ملی، کالا و خدمات ایرانی خواهد بود. در آستانه هفتادمین سالگرد ملی شدن صنعت نفت قرار داریم؛ ملی شدن نفت تنها با تکمیل توانمندی در ارکان این صنعت واقعی می شود.

زنگنه وصعیت گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان را مطلوب دانست و ادامه داد: در ماه های اول سال آینده گاز منطقه زابل وصل می شود.
وی یکی از دلایل تعویق در گازرسانی به سیستان و بلوچستان را تمرکز لوله سازان برای تامین لوله های گوره جاسک عنوان کرد و گفت: ظرفیت لوله سازان محدود است و اولویت با گروه جاسک بود. با این حال، گازرسانی داخل شهرها در جریان است و تاخیر جدی ندارد.

وی تاکید کرد: بر اساس احتمالات کار می کنیم اما اعلام عمومی نمی کنم. البته نگران بازیافتن بازارهای از دست رفته نیستیم زیرا اگر تحریم ها برداشته شود بازار به سراغ ما می اید زیرا به دنبال تنوع در فروشندگان هستند.

وزیر نفت با اشاره به اینکه در جریان تحریم تجربه های جدیدی به دست آوردیم، افزود: در خصوص بازاریابی و انتقال پول در صورت رفع تحریم ها در کوتاه ترین زمان به شرایط پیش از تحریم می رسیم. از انجا که جنگ اقتصادی هنوز تمام نشده، امار صادرات نفت را نمی دهم.

وی در خصوص وضعیت صادرات نفت و رفع تحریم ها در دولت جدید امریکا و ریاست جمهوری جو بایدن گفت: من پیشگو نیستم اما مقامات سیاسی ما پیام ها را روشن داده اند.

حمایت جدی از دانش‌بنیان‌ها در دستور کار وزارت نفت 

عضو کابینه دولت دوازدهم از حمایت جدی از شرکت های دانش بنیان برای توسعه صنعت نفت خبر داد و افزود: برای احیای چاه‌های کم‌بازده  در این مرحله ۵۰۰ میلیون دلار اعتبار در نظر گرفته شده که شرکت های دانش بنیان می توانند در این زمینه وارد شوند.

زنگنه بهینه سازی مصرف سوخت را از دیگر پروژه هایی دانست که شرکت های استارتاپی می توانند در آن سرمایه گذاری کنند.

وی مهمترین رکن برای تقویت فناوری و بومی کردن صنعت نفت  را فعال کردن شرکت های اکتشاف و تولید نفت دانست و افزود: با فعال شدن این بخش همه بخش ها فعال خواهند شد و این شرکت ها می توانند مولد ۱۰ ها هزار میلیارد تومان کالا و خدمات باشند.

وزیر نفت اظهار کرد:  حفظ تولید ضامن خرید کالاهایی است که برای اولین بار در کشور ساخته می شود و اگر شرکتی تجهیزاتی ساخت اما نتوانست بفروشد ما آن را می خریم.

زنگنه گفت: ۱۰ گروه خانواده کالایی پرمصرف در صنعت نفت تعریف کردیم. در ماشین های دوار توسعه خوبی اتفاق افتاده اما همچنان جای کار دارد. حمایت از شرکت های ایرانی در قالب قراردادهای ای پی سی و ای پی دی در جریان است و تاکنون ۳ میلیارد دلار قرارداد برای ۲۶ میدان به امضا رسیده که ۷۰ درصد از تجهیزات از شرکت های داخلی تامین می شود.

داغ صفر شدن صادرات را بر دل دشمن گذاشتیم

این مقام مسئول با اشاره به اینکه  با جذب منابع از بازار سرمایه حرکت خود را ادامه دادیم و ظرفیت های کشور را حفظ کردیم، گفت: دشمنان به دنبال این بودند که صادرات نفت را به صفر برسانند. نه تنها صادرات نفت به صفر نرسید بلکه داغ اینکه صادرات نفت را به صفر برسانند به جگرشان گذاشتیم.در صادرات فراورده ها نیز به بالاترین ارقام در طول تاریخ رسیدیم.

زنگنه در پایان ضمن تاکید بر اینکه صرفه جویی در مصرف سوخت باید مورد توجه باشد، گفت: بالاترین رقم های افزایش تولید را داشتیم اما رشد مصرف ۱۵ درصدی در استان تهران و ۱۲ درصدی در کل کشور را کسی نمی تواند پاسخ دهد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=9774
  • نویسنده : داوود شیخ جبلی
  • منبع : پایگاه خبری عصر تحلیل

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.