• امروز : پنج شنبه - ۱۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 2 May - 2024

سر تیتر اخبار

پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران

3
در این شماره از « پلیس در کنار ما »

انهدام باند حرفه ای سند نمره در “نجف آباد”

  • کد خبر : 5877
  • 30 شهریور 1399 - 18:15
انهدام باند حرفه ای سند نمره در “نجف آباد”
_ فرمانده انتظامی شهرستان "نجف آباد" از دستگیری اعضای یک باند 3 نفره که اقدام به سرقت و تغییر هویت خودروها می کردند و کشف 3 خودروی مسروقه از آنان خبر داد

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان،در این شماره از « پلیس در کنار ما » به بررسی اخبار روز استان اصفهان در حوزه نیروی انتظامی می پردازیم که در ادامه سر فصل مهمترین عناوین  این بخش را می خوانید:

سرهنگ “محمدحسین باباکلانی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: پس از تماس فردی با سامانه ۱۱۰ پلیس و اعلام سرقت یک دستگاه سواری پژو پارس متعلق به او ، بلافاصله پرونده در دست ماموران پلیس آگاهی شهرستان “نجف آباد” قرار گرفت.

وی افزود: ماموران پس از انجام یکسری کارهای تخصصی و اقدامات خاص متوجه شدند خودرو در یک منزل مسکونی پارک شده است که هماهنگی های لازم برای ورود به آن منزل انجام شد.

این مقام انتظامی بیان داشت: در بازرسی از منزل ۲ خودرو که سند نمره شده بودند، سواری پارس مسروقه ، ۱۰ جفت پلاک تکه تکه شده خودرو، ۶ دستگاه ecu سواری پژو، مقداری وسایل خودرو، ابزاری که از آنان برای سندنمره کردن استفاده می کردند، ۳ گرم تریاک و ۳ گرم شیره تریاک کشف شد.

سرهنگ باباکلانی ادامه داد: در ارتباط با این پرونده ۳ سارق حرفه ای که پس از سرقت خودرو اقدام به سند نمره و تغییر هویت خودروی شهروندان می کردند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد با اشاره به اینکه این پرونده برای بررسی و روشن شدن دیگر ابعاد آن و سرقت های احتمالی دیگر مفتوح است از شهروندان خواست، حتما خودروی خود را به تجهیزات پیشگیری از سرقت مجهز کنید و از پارک آن در مناطق خلوت و تاریک خودداری کنید و هر موضوع مشکوک را در اسرع وقت به پلیس اطلاع دهید تا اقدامات قانونی لازم انجام شود.

مغازه میوه فروشی طعمه حریق شد

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان از حریق یک باب مغازه در شهر اصفهان و سوختن ۳۰ درصد از مغازه خبر داد.

سرهنگ “ثابت راسخ” در گفت‌ و‌گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، اظهار داشت: در پی تماس تلفنی شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع آتش‌سوزی در یکی از مناطق شهر اصفهان، بلافاصله ماموران انتظامی به محل مورد نظر اعزام شدند.

وی افزود: با حضور پلیس و تیم‌های امدادی در محل حادثه و بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد، مغازه‌ میوه فروشی دچار حریق شده است.

این مقام انتظامی در ادامه با بیان اینکه با تلاش عوامل آتش‌نشانی حریق مهار شد اظهار داشت: در این حادثه خوشبختانه خسارت جانی نداشت ولی ۳۰ درصد از مغازه دچار حریق شده است.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به اینکه علت اولیه حادثه توسط کارشناسان اتصالی سیم های برق گزارش شده است در پایان خاطرنشان کرد: انتظار داریم همشهریان عزیز با رعایت نکات ایمنی از بروز حوادث ناگوار جلوگیری کنند.

کشف ۱۹ فقره انواع سرقت درفلاورجان

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از شناسایی و دستگیری ۱۳ سارق و کشف ۱۹ فقره انواع سرقت خبر داد.

سرهنگ “ایرج کاکاوند” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی ومقابله با سارقان در سطح شهرستان فلاورجان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی تصریح کرد: ماموران با تقویت گشت های انتظامی و اقدامات تخصصی طی ۷۲ ساعت گذشته با هماهنگی قضائی در پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز و شناسایی مخفیگاه سارقان حرفه ای، موفق شدند، ۱۳ متهم به سرقت را شناسایی و دستگیر کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان با اشاره به کشف ۱۹ فقره انواع سرقت، گفت: در این ارتباط تعداد ۱۰دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه، سیم برق و سرقت های دیگر کشف شد.

سرهنگ کاکاوند افزود: در همین راستا مقدار ۳ کیلو و ۶۷۸ گرم انواع مواد مخدر کشف ونیز تعداد ۲۱ نفر معتاد متجاهر وخرده فروش نیز دستگیر و تعداد۲۵ دستگاه موتور وخودروی متخلف توقیف و به پارکینگ منتقل شدند.

وی خاطر نشان کرد:بسیاری از سرقت ها به ویژه سرقت منازل و سرقت خودرو و لوازم داخل خودرو تنها به دلیل سهل انگاری شهروندان اتفاق می افتد.

فرمانده انتظامی شهرستان فلاورجان از شهروندان، خواست: خودروی خود را به ویژه هنگام شب داخل پارکینگ های اختصاصی خود پارک کرده و تنها به تجهیزات قفل الکترونیکی اکتفا نکنند و برای پیشگیری از سرقت منازل نیز سعی کنند،هنگام مسافرت، منزل خود را به فرد مطمئنی بسپارند و از قفل های مطمئن و نفوذ ناپذیر برای درب های ورودی استفاده کنند.

دستگیری ۱۰ خرده فروش و معتاد پرخطر در “شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اجرای طرح پاکسازی مناطق آلوده و دستگیری ۱۰ خرده فروش و معتاد پرخطر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “علی صادقی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران انتظامی شهرستان پس از هماهنگی های لازم طرح پاکسازی نقاط آلوده به مواد مخدر را با هدف برخورد با توزیع کنندگان و خرده فروشان مواد مخدر اجرا کردند.

این مقام انتظامی افزود: در این راستا با شناسایی مناطق آلوده با همکاری دیگر رده های انتظامی ضمن پاکسازی چند پاتوق تهیه و توزیع مواد افیونی و کشف مقادیری مواد مخدر، ۱۰خرده فروش و معتاد پرخطر را شناسایی و دستگیر کردند.

وی در ادامه بیان داشت: هدف اصلی اجرای طرح های ارتقای امنیت اجتماعی، پاکسازی نقاط آلوده و جرم خیز از برهم زنندگان نظم و امنیت عمومی است که این مهم با جدیت و به صورت روزانه و مستمر توسط این فرماندهی پیگیری می شود.

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر  در پایان خاطر نشان کرد : متهمان پس از بازجویی های تکمیلی با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی تحویل داده شدند.

بازدید از ۲۵ واحد صنفی پرخطر در “شاهین شهر

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر از اجرای طرح نظارت و بازدید از واحد های صنفی پرخطر در خصوص پیشگیری از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

سرهنگ “علی صادقی” در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در سطح شهرستان در خصوص ارائه آموزش های لازم و شناسایی صنوف و واحد هایی که بدون توجه به دستورالعمل های ابلاغی اقدام به فعالیت پرخطر می کنند، موضوع نظارت بر نحوه فعالیت تمامی واحدهای صنفی درسطح شهرستان در دستور کار ماموران پلیس امنیت عمومی قرار گرفت.

این مقام انتظامی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی شاهین شهر به صورت مستمر بر نحوه فعالیت تمامی واحد های صنفی به صورت ۲۴ساعته نظارت و نحوه کارکرد آنان را مورد ارزیابی و پالایش قرار می دهند.

وی در ادامه بیان داشت: در این راستا تعداد ۲۵ واحد صنفی پرخطر با موضوع بیماری کرونا مورد بازدید قرار گرفته که دراین خصوص آموزش های لازم ارائه و دستورالعمل های بهداشتی نیز به متصدیان مربوطه تحویل داده شد .

فرمانده انتظامی شهرستان شاهین شهر و میمه در پایان خاطر نشان کرد : به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد عده ای سلامتی مردم و جامعه را مورد تهدید قرار دهند و با هرگونه قانون شکنی در این خصوص به شدت برخورد خواهیم کرد.

عادت به انجام رفتار های غیر حرفه ای در رانندگی

اگر راننده ای هنگام خلوتی جاده رفتارهای پر خطر و غیر حرفه ای رانندگی انجام دهد این حرکات برایش عادت می شوند و در شرایط بحرانی نیز بعید است این اقدامات را کنار بگذارد.

می گویند اصرار بر گناه یا اشتباه کوچک، آدمی را به سمت گناهان یا اشتباهات بزرگ رهنمون می کند، مانند اینکه که اگر هنگام «خلوتی جاده»، به انجام رفتار های غیر حرفه ای ( عبور از چراغ قرمز، سرعت زیاد، ماندن های طولانی در خط سبقت ، بی احتیاطی هنگام ورود به اتوبان و غیره)، گرایش داشته باشیم این حرکات برایمان عادت می شود.

در شرایط بحرانی و خطرناک نیز بعید است این گونه اقدامات را کنار بگذاریم و از این رو، رفتارهای عادت شده، تکرار خواهد شد. نتیجه آن، ناتوانی در کنترل خودرو و مشکلات بعدی است که در انتظار خواهد بود.

انتقام گرفتن در برابر خطای دیگران (عامدانه یا سهل انگارانه) هنگام رانندگی، بدتربن و خطرناک ترین کاری است که از یک راننده سر می زند.

از این رو، من به عنوان یک شهروند، در برابر رفتارهای خشونت آمیز دیگران هنگام رانندگی، با صبر و حوصله از کنار آن می گذرم و از دست زدن به حرکات خطر آفرین که سبب وحشت و نگرانی دیگران می شود خودداری می کنم.

هرچند که ممکن است راننده قهاری باشم و بدون ایجاد کمترین خطری، پاسخ بدرفتاری راننده مذکور را بدهم اما باید یادمان باشد که مولی متقیان حضرت علی (ع) فرمودند: “انسان از لجاجت به هلاکت می رسد”.

گاهی اوقات شنیده می شود راننده ای در پاسخ به اعتراض دیگران نسبت به رفتارهای نادرست رانندگی اش، عبارت « خودرویم بیمه است، دیه ات را می دهم» را به زبان می آورد. چنین رانندگانی، حکم قاتل های بالقوه را دارند و فکر میکنند به دلیل پرداخت مقداری حق بیمه، اجازه دارند حقوق دیگران را مورد تعرض قرار دهند و حتی انسان های اطراف خود را زیر بگیرند. چنین تفکرات و رفتارهایی ، متباین با شئون انسانی است و بدون شک، اینگونه رانندگان از حیوان پست تر هستند. بنابراین، من به عنوان یک « شهروند اخلاق مدار» هیچگاه به صرف داشتن بیمه شخص ثالث، منطق و انسانیت را زیر پا نمی گذارم.

روی آوردن به رفتار های غیرحرفه ای در رانندگی در هر شرایطی و با هر توجیهی، خلاف آداب شهروندی است. به عنوان مثال، « نبستن کمربند ایمنی به دلیل احساس محدودیت و گرفتگی قلب»، « راهنما نزدن با این توجیه که رانندگان دیگر باید خودشان شعور داشته باشند و جهت حرکت ما را تشخیص دهند»،«رد کردن چراغ قرمز به دلیل عجله »،«بوق زدن جلوی بیمارستان یا مکان های پر تردد برای تخریب شخصیت راننده جلویی»،«سبقت غیر مجاز به دلیل کندی حرکت رانندگان دیگر»، از جمله مواردی است که فرهنگ رانندگی را مخدوش می سازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5877
  • منبع : نیروی انتظامی استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.