• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

2
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان مطرح کرد:

بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان رفع تبعیض اند

  • کد خبر : 17125
  • 29 آبان 1400 - 14:51
بازنشستگان تامین اجتماعی خواهان رفع تبعیض اند
رئیس هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران کلانشهر اصفهان گفت: قصد دارند با تغییر قانون کار در منابع تامین اجتماعی ناترازی ایجاد و شرایط اقتصادی را برای این قشر بدتر کنند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، سید حسن هاشمی در مراسم ۲۹ آبان سالروز تصویب قانون کار اظهار داشت: ۲۰ سال پیش با ایجاد ناترازی در تخصیص منابع آب، امروز زندگی سختی برای کشاورزان رقم زدند و ثمره اش این شد که کشاورزان اصفهانی بدون آب و در شرایط سخت اقتصادی هستند.

وی ادامه داد: حالا قصد دارند در منابع تامین اجتماعی ناترازی ایجاد کنند و بیست آینده، زندگی سختی را برای بازنشستگان تامین اجتماعی رقم بزنند. در حالیکه باید از تصمیمات اشتباه پرهیز کرد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان کلانشهر اصفهان تاکید کرد: زندگی کشاورزان اصفهان را نابود کرده اند، چراکه به توصیه ها گوش نکردند و به این مردم و مملکت و نظام ظلم کردند؛ نتیجه اش این شد که دیروز بیش از یک میلیون آدم در بستر زاینده رود جمع شده بود و همراه کشاورزان خواهان رفع معضل آب اصفهان شدند.

وی تصریح کرد: حالا همان تفکر قصد دارد ناترازی ورودی منابع تامین اجتماعی را راه بیاندازد که نتیجه اش جمعیت زیاد بدون بیمه و حقوق بازنشستگی در ۲۰ سال آینده است. بی خردی تا کجا؟ قشر کشاورز را آورده اید کف خیابان و می خواهید با بازنشستگان و کارگران تامین اجتماعی هم چنین کنید؟

هاشمی با اشاره به قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان خاطرنشان کرد: درنیمه مرداد سال گذشته دولت روحانی لایحه دائمی شدن قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان لشکری و کشوری و تامین اجتماعی را به مجلس داد و با کمال تاسف بخش اول آن که متناسب سازی لشکری و کشوری بود، مورد تایید قرار گرفت و سهم بازنشستگان تامین اجتماعی را کنار گذاشتند؛ مگر ما چه جرم و گناهی کردیم؟ ما کاری به منابع دولت نداریم و هزینه مستمری مان را خودمان پرداخت کرده ایم و همان را می خواهیم.

وی اضافه کرد: طبق قانون دولت موظف به تامین هزینه درمان آحاد ملت است، ولی ما به عنوان بازنشستگان تامین اجتماعی هزینه درمان را از جیب خودمان به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده ایم و روا نیست هزینه های پرداختی ما صرف پرداخت طلب مربیان خارجی باشگاه های بزرگ شود.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان تصریح کرد: دولتمردان و نمایندگان مجلس ما اعتراض نداریم که منابع ملی و کشور را به آقازاده ها و طلبکاران و غیره بدهید، ولی مخالف دست اندازی به منابع سازمان تامین اجتماعی که خودمان تامین اش کردیم، هستیم.

وی افزود: حق ما این است که همسان سازی ما از منابع خودمان اجرا شود و بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی چیزی از دولت نخواستند و کسری حقوق ما بدهی دولت است به این جامعه و باید پرداخت شود.

هاشمی با اشاره به قانون درمان گفت: طبق قانون، سازمان تامین اجتماعی مکلف و ملزم به ارائه خدمات درمانی رایگان به شاغلین و بازنشستگان تامین اجتماعی است؛ در ادامه این قانون آمده که اگر امکانات ندارد باید از منابع دولتی اجاره کند. در حالیکه اصفهان تنها دو بیمارستان تامین اجتماعی دارد که پیش از انقلاب ساخته شده است.

وی ادامه داد: این دو بیمارستان ظرفیت ۴ میلیون دفترچه بیمه را ندارد و بدتر از آن بیمه تکمیل درمان را برای کاهش هزینه ها پیش روی بازنشستگان گذاشتند که باید از حقوق خودش آن را پرداخت کند. درحالیکه باید سازمان تامین کننده این هزینه باشد و یا با انعقاد قرارداد با بیمارستان های دولتی و خصوصی هزینه درمان بازنشستگان و کارگران را پرداخت کند.

هاشمی یادآور شد: قرار بود بیمارستان میلاد دو بعد از بیمارستان میلاد تهران با وسعت بیش از سایر بیمارستان های اصفهان در این شهر ساخته شود، اما به دلیل عدم حمایت نمایندگان استان اصفهان، نمایندگان یزد طرح را به نام خود کردند و ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار به یزد رفت. ما تقاضا داریم پیگیری شود و حق اصفهان به آن بازگردد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان با اشاره به متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و بازنشتسگان تامین اجتماعی اظهار داشت: حدود ۷۵ درصد همسان سازی حقوق اجرا شد که تورم افسارگسیخته شیرینی آن را کوتاه کرد و ما منتظر اجرای ۲۵ درصد باقی مانده هستیم.

وی افزود: اجرای ماده نود و شش قانون صراحت دارد که سازمان مکلف است همه ساله متناسب با تورم واقعی و هزینه های زندگی به حقوق کارگر بدون هرگونه قید و شرط  اضافه کند. اتفاقی که شاهد آن نیستیم.

هاشمی یادآور شد: وام های بانک رفاه هم متوقف شده، در حالی که منابع آن از آورده ما شکل گرفته و دولت نقشی در آن نداشته و صاحب آن تامین اجتماعی است.

وی گفت: بانک رفاه مثل صندوق ذخیره ارزی است برای تامین اجتماعی و چرا می خواهند اموال ما را به حراج بگذارند و به دولت اجازه داده اند این بانک را در بورس به حراج بگذارد؟ بدین ترتیب حدود ۳ میلیون و ششصد هزار نفر بازنشسته دستش از اموالش کوتاه می ماند.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان اعلام کرد: از دولت و مجلس انقلابی می خواهیم از اموال ما صیانت کنند و اجازه این کار را ندهند.

هاشمی تاکید کرد: تبعیض و بی عدالتی موجب خشم و نفرت مردم می شود و تقاضا داریم از تبعیض بین صندوق های بازنشستگی دست بردارید.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17125

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.