• امروز : شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 27 April - 2024

سر تیتر اخبار

مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد

3
شهرداری اصفهان:

با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی

  • کد خبر : 15083
  • 15 تیر 1400 - 10:12
با مشارکت سرمایه گذار بخش خصوصی
قرار داد احداث و بهره برداری از واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش پسماند شهرداری اصفهان امضا شد.

قرارداد مشارکت در احداث، بهره برداری و انتقال (BOT) واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش پسماند شهری  بین شهرداری اصفهان  و سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد.

به گزارش اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قرارداد مشارکت در احداث، بهره برداری و انتقال (BOT) واحد پیرولیز ضایعات خطوط پردازش پسماند شهرداری اصفهان با سرمایه گذار بخش خصوصی امضا شد تا برای اجرای فاز اول به ظرفیت ۱۰ تن در روز در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اقدامات لازم انجام شود.

*تولید سوخت از بخش غیرآلی پسماند شهری

شهردار اصفهان در نشستی که به منظور امضای این قرارداد برگزار شد، اظهار کرد: یکی از برنامه هایی که از ابتدای کار روی آن تاکید داشتیم بهبود وضعیت و ارائه راهکاری برای فرآیند مناسب تر مدیریت پسماند بود، به همین منظور طی دو تا سه سال اخیر نیز اقدامات بسیار خوبی در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان صورت گرفته است.

قدرت اله نوروزی تصریح کرد: قراردادی که امروز منعقد می شود قرارداد کاملی است که مباحث فنی در آن رعایت شده و انتظارمان این است که شریک ما در این کار به صورت جدی به آن ورود پیدا کند زیرا نگاه ما به شهر یک نگاه همیشگی است و امیدوارم تولید سوخت که در این قرارداد ذکر شده هر چه سریعتر تحقق پیدا کند

وی افزود: لازم است میزان ظرفیت ۱۰ تن فعلی در اولین فرصت به ۳۰۰ تن برسد و این شرکت برای شهرهای دیگر نیز اصفهان را به عنوان الگو قرار دهد.

*تبدیل بخش غیرآلی پسماند به انرژی برای نخستین بار در کشور در اصفهان

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان در حاشیه امضای این قرارداد، اظهار کرد: بخش غیرآلی پسماند شهری پس از جمع آوری دفن می شود که حدود ۳۰۰  تا ۳۵۰ تن در روز است، دفن این مقدار می تواند تبعات زیست محیطی داشته باشد، یکی از رسالت ها و ماموریت های شهرداری در برنامه اصفهان ۱۴۰۵ کاهش آلودگی های زیست محیطی است بنابراین برنامه ریزی ها صورت گرفت تا با استفاده از تکنولوژی های موجود این مواد که بیشتر آنها پایه نفتی و کربنی دارد به انرژی تبدیل شود.

*احداث خط واحد ۱۰ تنی پیرولیز در کارخانه پسماند شهرداری اصفهان

رحیم محمدی با بیان اینکه استفاده از این تکنولوژی برای نخستین بار در کشور است که روی ضایعات خطوط پردازش پسماند شهری  انجام می شود، تصریح کرد: با برنامه ریزی ها و مطالعاتی که صورت گرفت سعی کردیم از طریق شرکت های دانش بنیان داخلی این کار انجام شود، خوشبختانه شرکت توسعه کارآفرینی بهمن زیرمجموعه بنیاد برکت در این زمینه اعلام آمادگی کرد تا به این پروژه ورود پیدا کرده و سرمایه گذاری کند.

وی ادامه داد: با مطالعات انجام شده و توافقاتی که صورت گرفت در نهایت قرار شد واحد اول به ظرفیت  ۱۰ تن در روز که در اصل ضایعات را تبدیل به سوخت می کند در کارخانه کودآلی سازمان مدیریت پسماند راه اندازی شود و قرارداد آن منعقد شد.

وی ضمن ابراز امیدواری بر بهره برداری از این کارخانه ظرف حداکثر ۷ ماه آینده، افزود: پس از گرفتن مجوزهای لازم محیط زیستی این ظرفیت ۱۰ تنی به ۳۰۰ تن می رسد و این حرکتی است که ما را به سمت شعار اصفهان شهری زیست پذیر  میرساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=15083
  • منبع : شهرداری اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.