• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

4
علی گرامی در گفت و گوی اختصاصی با عصر تحلیل:

برای حمایت از تئاتر خیابانی آمادگی داریم/ مردم از هنرمندان حمایت کنند

  • کد خبر : 3819
  • 20 آذر 1399 - 13:11
مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان گفت: جهت تخصیص بخشی از فضای این مجتمع فرهنگی به صورت رایگان به هنرمندان تئاتر خیابانی آمادگی کامل داریم.  

داوود شیخ جبلی | عصر تحلیل، علی گرامی مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان در گفت و گوی اختصاصی با عصر تحلیل با بیان این که احیای رویکرد فرهنگی هنری مجتمع فرشچیان از زمان ورود مؤسسه کمک به توسعه فرهنگ و هنر، زمان بر بوده است گفت: در انجام این کار نمی شد بدون برنامه ریزی  عمل کرد بلکه باید با سازو کار خودش پیش می رفتیم تا رویکرد فرهنگی هنری مد نظر این مجتمع غالب شود.

وی به عملکرد این مجتمع فرهنگی در چند سال اخیر اشاره کرد و افزود: در سال ۹۶ به توسعه زیر ساخت ها و ایجاد تغییرات گسترده در مجتمع پرداخته شد، در سال ۹۷ ساز و کار ها چیده شد و اهداف مشخص گردید و سرانجام در سال ۹۸ این برنامه ها به مرحله اجرا در آمد.

روزانه ۵ تئاتر به اجرا در می آمد

گرامی با بیان اینکه در سال گذشته تنها برنامه سالن اصلی فرشچیان اجرای تئاتر بود ادامه داد: در تیر ماه سال گذشته روزانه پنج تئاتر اجرا می شد که این دستاورد، بازخورد مثبت عوامل اجرای نمایش را در پی داشت.

وی همچنین استقبال خوب مخاطبین و عوامل تئاتر را از جمله دستاورد های مثبت سال گذشته به شمار آورد.

مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با اشاره به تلاش این مجتمع برای حمایت از عوامل تئاتر اظهار داشت: برای تحقق این امر سالن ها با قیمت کمتری اجاره داده شد تا هم هزینه مجتمع پوشش داده شود و هم از تئاتر حمایت به عمل آید.

ایجاد خودکفایی در تئاتر

وی با بیان اینکه تئاتر برای ماندگاری باید به سمت خود کفایی پیش برود افزود: با دستگاه های دولتی نمی‌توان ماندگار شد چرا که ممکن است رویکرد آن دستگاه اجرایی تغییر کرده  و برای تئاتر مشکلاتی به وجود آورد.

گرامی همچنین اضافه کرد: لازم است به سمتی پیش برویم که یا سلیقه مخاطب را تغییر بدهیم و یا اینکه او را خوب بشناسیم و در عین حال ضمن انتقال حرفهایمان مخاطب را از خود راضی نگه داریم.

ضررهای مالی و معنوی به تئاتر در طی حوادث اخیر

وی با اشاره به اینکه برنامه های اجرایی نظیر تئاتر، آموزش و فروشگاه های فرهنگی هنری تا شهریور ماه سال گذشته به خوبی پیش می‌رفت تشریح کرد: پس از مهر ماه به دلیل وقوع حوادثی متعدد بخصوص شیوع بیماری کرونا باعث شد در نیمه دوم سال گذشته عملکرد خوبی نداشته باشیم و به اهداف مورد نظر خود نرسیم.

گرامی حوزه فرهنگ و هنر را جزو آسیب پذیر ترین حوزه ها از زمان شیوع ویروس کرونا برشمرد و افزود: فرهنگ و هنر اولین حوزه ای بودکه بحث تعطیلی به آن ورود پیدا کرد و احتمالا جزو آخرین حوزه هایی خواهد بود که بازگشایی برای آن اتفاق خواهد افتاد.

وی ادامه داد: به دلیل تعطیلی های اخیر، مشکل افرادی که در این حوزه فعالیت میکردند مضاعف شده و این افراد در طی این چند ماه متضرر شده اند.

نمی توان تنها به کمک دولت متکی بود

مدیر مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان با بیان اینکه در اینگونه شرایط نمی‌توان تنها به کمک دولت متکی بود درخواست کرد: مردم به واسطه رسالت فرهنگی که بر روی دوش خود احساس می‌کنند پس از پایان اپیدمی کرونا و بازگشایی سالن ها با حضور خود از عوامل اجرای نمایش و کار های فرهنگی حمایت کنند.

گرامی در پاسخ به اینکه برای حمایت از هنرمندانی که در این شرایط متضرر شده اند چه تمهیداتی اندیشیده شده است گفت: قرارداد هنرمندان تئاتر و موسیقی بدون دریافت وجه،کنسل و با موافقت خودشان به تاریخ دیگری موکول شد؛ همچنین مستأجرانی که توان پرداخت اجاره بهای خود را نداشتند با تأیید هیئت مدیره مشمول تخفیف شدند.

وی به صحبت درباره برنامه های لغو شده در این ایام پرداخت و بیان داشت: مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برنامه ویژه شب عید را به همراه اجرای سه تئاتر در ماه های فروردین، اردیبهشت و تا ابتدای ماه مبارک رمضان و همینطور برگزاری جشنواره خصوصی تئاتر را تدارک دیده بود که همگی لغو شدند همچنین مجتمع تصمیم داشت برنامه جنگ شادمانه را به صورت رایگان در بیرون اجرا کند که این امر نیز محقق نشد.

در حال بروزرسانی برنامه ها هستیم

گرامی ادامه داد: فعلا درصدد بازگشایی هستیم تا اجرای این برنامه های را دوباره به روز رسانی کنیم.

وی به رضایت مخاطبین و عوامل حوزه فرهنگ و هنر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان از برنامه های مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان اشاره کرد و گفت: برای بالنده‌تر شدن این مجتمع نیاز به همکاری تمام هنرمندان حوزه فرهنگ و هنر داریم و در غیر این صورت این اتفاق نخواهد افتاد.

وی در نهایت ضمن اعلام آمادگی برای تخصیص فضای بیرون از محوطه ساختمان فرشچیان به اجرای تئاتر خیابانی بیان داشت: ما قصد داریم قسمت جزیره مجتمع را به طور رایگان به هنرمندان تئاتر خیابانی اختصاص دهیم بنابراین این هنرمندان در صورت تمایل میتوانند به مجتمع رجوع کرده و با بررسی فضا از امکانات آن استفاده کنند./

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=3819
  • نویسنده : داوود شیخ جبلی

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

09آبان
تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار  نیست
رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های  واگیردار وزارت بهداشت خبرداد:

تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار نیست

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.