• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

5
نویسنده ، کارگردان تئاتر در اصفهان :

بهترین تبلیغ یک اثر نمایشی کیفیت خود اثر است/تئاتر نیازمند حمایت است

  • کد خبر : 20401
  • 26 بهمن 1401 - 11:47
بهترین تبلیغ یک اثر نمایشی کیفیت خود اثر است/تئاتر نیازمند حمایت است
مدرس و نویسنده و کارگردان تئاتر گفت:در سال های اخیر که شهرداری ابزار اطلاع رسانی خود را از ما دریغ کرد اعتقاد بنده این است که بهترین تبلیغ یک اثر نمایشی کیفیت اثر بوده که خود را تبلیغ می کند و به نوعی مخاطب، مخاطب را دعوت به تماشا می کند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ،امیر شیخ جبلی نویسنده و کارگردان و مسئول آموزشگاه سایه جهت جذب مخاطب به نمایش تئاتر،گفت: استقبال از یک اثر هنری قاعدتا به کیفیت اجرای خود اثر و شاخصه های کیفی آن باز می گردد. مخاطب امروزی به واسطه ی وسایل ارتباط جمعی از طریق رسانه های دیداری و شنیداری دسترسی به آثاری با کیفیت در دنیا را داشته و نمیتوان با تولید و اجرای آثاری سطحی و فاقد ویژگی های لازم آنها را جذب سالن تئاتر نمود.

وی تصریح کرد:در سال های اخیر که شهرداری ابزار اطلاع رسانی خود را از ما دریغ کرد اعتقاد بنده این است که بهترین تبلیغ یک اثر نمایشی کیفیت خود اثر بوده که خود را تبلیغ می کند و به نوعی مخاطب، مخاطب را دعوت به تماشا می کند،که این روند اطلاع رسانی چهره به چهره و فرد به فرد با توجه به بازه ی زمانی اندک اجرا نیازمندگذراندن پروسه ی طولانی مدت است.

شیخ جبلی ادامه داد:در طول بیش از یک دهه ی گذشته تمرکز فعالیت های تولیدی و آموزشی خود را بیشتر معطوف به تئاتر کودک و نوجوانان نمودم  و تقریبا هر ساله با برنامه ریزی مناسب در کنار یک تیم حرفه ای اجراهای عمومی آثار نمایشی را در دستور کار قرار داده و در هر شرایطی حتی در دوره کرونا نیز سعی کردم چراغ صحنه ی تئاتر را برای این گروه از مخاطبان روشن و پر فروغ نگه دارم.

کارگردان تئاتر نمایش های کودک و نوجوان  گلایه ی خود را از دفتر وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان دانست وگفت:در سال های اخیر فقط مورد حمایت اداره ارشاد و انجمن هنرهای نمایشی در زمینه اختصاص سالن اجراو همکاریهای مربوطه قرار گرفتیم و  امادفتری که وابسته به سازمان فرهنگی شهرداری اصفهان است و عنوان دفتر تخصصی تئاتر را یدک میکشد،در حوزه اجرای تئاتر کودک نوجوان با استاندارهای خاص آن تولیدات و خروجی نداشته است. درصورتی که ما توانستیم در مجموعه ی خود با بضاعت اندک بخشی از نیاز کودکان و نوجوانان شهر را در این زمینه پوشش دهیم.
وی ادامه داد:حق ماست که از امکانات و بودجه ی شهرداری و این دفتر تخصصی بهره مند شویم ، ولی در طول این سه سال اخیر هر بار با ایجاد موانع مختلف و گاهی با ایجاد پروسه های اداری مانع دستیابی ما می شوند.

کارگردان تئاتر از مشکلاتش در زمینه حمایت نشدنشان از سمت شهرداری گفت:در زمانی که درخواست حمایتی در حوزه اطلاع رسانی توسط شهرداری مطرح می شود گاهی به بنده خرده گرفته میشود که چرا آثار نمایشی خود را اجرای مجدد میکنم,  قاعدتا اجرا تکراری و باز تولید است اما مخاطب یا تماشاگر آن تکراری نیست، بلکه هر ساله به مخاطبین این ژانر افزوده میشودو جالب آنکه شهرداری در مقابل نیز خوراک با کیفیت و مقبولی نیز برای عرضه در این مدت نداشته اند.

شیخ جبلی اذعان کرد: تئاتر «بزبزقندی و گرگ ناقلا» ازنمونه آثار باز تولیدی است که هم اکنون در حال اجرا بروی صحنه است ،با توجه به اینکه به شکل متوالی در بازه ی زمانی دوساله هر بار به اجرای عمومی در آمده با استقبال از سوی مخاطبین روبرو شده است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20401

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.