• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

1
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان خبر داد:

برگزاری ۱۳ نشست تخصصی با ۱۳ خواهرخوانده اصفهان برای اولین بار/ سند چهار ساله در حوزه زیرساختی بین اصفهان و سن پترزبورگ امضا می شود  

  • کد خبر : 4776
  • 29 تیر 1399 - 20:46
برگزاری ۱۳ نشست تخصصی با ۱۳ خواهرخوانده اصفهان برای اولین بار/ سند چهار ساله در حوزه زیرساختی بین اصفهان و سن پترزبورگ امضا می شود  
مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان گفت: به زودی با ابتکار شهرداری اصفهان برای اولین بار 13 نشست تخصصی با 13 خواهرخوانده اصفهان براساس خواسته ها و نیازهای دو طرف و با مشارکت کنشگران مختلف در بخش دانشگاهی و تجارت برگزار می شود.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، ایمان حجتی در نشست آنلاین خبری با خبرنگاران با اشاره به اینکه کرونا اگرچه فرصت رویدادهای بزرگ را از ما گرفت اما یک سری فرصت ها را برای ما ایجاد کرد چراکه همه کشورها در این مسئله مشترک و به یک اندازه هم درگیر هستند، اظهار کرد: شهر اصفهان هم مانند شهرهای دیگر جهان با بحران مواجه شد اما در حوزه های مختلف مبارزه با این بحران تلاش کردیم خلاقیت داشته باشیم.

وی با اشاره به شعر «همراه شو عزیز، تنها نمان، این درد مشترک هرگز جدا جدا درمان نمی شود» گفت: بر اساس این دیدگاه، ارتباطات بین المللی در چنین شرایطی مهم بود و اقداماتی در زمینه بحران کرونا و دیپلماسی بحران انجام دادیم. در ابتدا نامه نگاری با همه شهرهای خواهرخوانده اصفهان داشتیم و از آنها خواستیم وضعیت را توضیح دهند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: اولین خواهرخوانده اصفهان، شیان چین است و در نامه ای که شهردار اصفهان به شهردار شیان در ابتدای سال نو میلادی ارسال کرد، ضمن همدردی با مردم شیان، برای حل بحران چین اعلام آمادگی کردیم.

وی ادامه داد: شهرداری شیان در وضعیت پیچیده ای بود و به ما اعلام کردند اگر شهرداری اصفهان بتواند کمکی انجام دهد، پذیرا هستند. با کمک سازمان های مردم نهاد درصدد بودیم کمک هایی به شیان ارسال کنیم این کمک ها برنامه ریزی شد و در گام جمع بندی برای ارسال محموله به چین بودیم که خود با شیوع کرونا در ایران مواجه شدیم.

حجتی تصریح کرد: اصفهان با ۱۳ شهر، خواهرخوانده است و در ۹ شبکه شهرهای جهانی هم عضویت دارد. در همین راستا به تمامی سازمان های بین المللی نامه نگاری کردیم و پیشنهادات و ابتکارات اصفهان را به همه ارسال کردیم. همچنین در پلتفرمی که انجمن متروپلیس( انجمن کلانشهرهای مهم جهان) آماده کرده بود، ما و دیگر شهرها هم تجربیات و راهکارها را به اشتراک گذاشتیم.

وی افزود: در اثر دیپلماسی کرونا به چند دستاورد رسیدیم و موفق شدیم از تجربیات دیگر شهرها هم استفاده کنیم.

با دیپلماسی کرونا چراغ خاموش برخی روابط خارجی روشن شد 

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان بیان کرد: ارتباط اصفهان با خواهرخوانده ها در بستر زمانی فراز و نشیب های مختلفی داشته است؛ در سال های اخیر ارتباطات محکم نبوده و جزئی بود، در دیپلماسی کرونا توانستیم چراغ خاموش برخی روابط از جمله بارسلون و فلورانس در ایتالیا را روشن کنیم.

وی افزود: در زمینه سازمان های جهانی هم همین تجربه تکرار شد.

حجتی تصریح کرد: در چارچوب دیپلماسی کرونا موفق شدیم با یکی دیگر از شهرهای خواهرخوانده یعنی سن پترزبورگ نشست تخصصی به صورت آنلاین برگزار کنیم. این نشست در کشور برای اولین بار در قالب دو گروه تخصصی در حوزه بهداشت و خدمات شهری از شهرداری، علوم پزشکی، دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان اصفهان و از طرف مقابل با حضور نمایندگان کمیته بهداشت، اتاق بازرگانی و مقامات وزارت امور خارجه سن پترزبورگ به مدت دو ساعته انجام شد.

وی اظهار کرد: به زودی هم گفت و گوی ویدیویی در زمینه بحران کرونا و راهکار برای غلبه بر بحران بین شهردار شیان و شهردار اصفهان برگزار می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان افزود: شهرداری اصفهان از سوی سازمان هایی که در حوزه بین المللی مرجعیت دارند از جمله وزارت امور خارجه؛ به عنوان یکی از سه شهرداری فعال کشور در زمینه بحران کرونا شناسایی شد.

وی اظهار کرد: نقش ویژه شهرداری اصفهان در بحران کرونا از سوی مجمع شهرداران آسیایی و در سفر اخیر سخنگوی وزارت امور خارجه مورد تاکید قرار گرفت که شهرداری اصفهان در این نوع دیپلماسی در کشور نقش داشته است.

اصفهان شهریورماه میزبان نشست آنلاین شهرداران عضو اکو

حجتی ادامه داد: در شهریورماه میزبان نشستی آنلاین به ابتکار شهرداری اصفهان و شهرداران عضو اکو( سازمان همکاری اقتصادی) با موضوع کرونا هستیم که روند این اقدام در حال انجام است.

وی در مورد توسعه خواهرخواندگی های اصفهان هم تصریح کرد: ما تمایل داریم از خواهرخواندگی اصفهان بهره برداری مناسب صورت گیرد. اولین ارزش خواهرخواندگی اصفهان با هر شهری مبتنی بر روابط فرهنگی است و در کنار آن فعال کردن دیگر ظرفیت ها انجام می شود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین الملل شهرداری اصفهان با اشاره به نمونه هایی از توسعه روابط بین المللی شهری اصفهان بیان کرد: در آستانه نهایی کردن سند چهار ساله در حوزه زیرساختی بین اصفهان و سن پترزبورگ هستیم.

وی افزود: انعقاد قرارداد خواهرخواندگی اصفهان و حیدرآباد هند هم از سوی شهرداری به شورای شهر اصفهان پیشنهاد شد که بعد از تصویب در شورای شهر، یک مرحله دیگر برای انعقاد این تفاهم نامه به پیش رفتیم. حیدرآباد دارای کتابخانه هایی است که سرشار از نسخ خطی فارسی است و برای پژوهشگران ادب و تاریخ می تواند ظرفیت خوبی باشد.

حجتی با اشاره به اینکه ما اقدامات قانونی این تفاهم را انجام می دهیم تا در صورتی که وضعیت بهداشتی اجازه دهد عقد قرارداد از سوی دو طرف صورت می گیرد، گفت: همچنین کراکوف لهستان عضو شبکه شهرهای خلاق یونسکو است و هر دو شهر اصفهان و کراکوف به خواهرخواندگی فکر می کنند.

همگرایی کنشگران بخش دولتی و خصوصی در بستر خواهرخواندگی

وی افزود: شهرداری ابتکار اجرای طرحی را به دست گرفته است که به زودی برای تمام شهرهای خواهرخوانده با ارائه یک راهکار ساده اجرا می شود؛ این طرح قرار است کنشگران بخش دولتی و خصوصی را همگرا کند در همین زمینه با دانشگاه های اصفهان و اتاق بازرگانی صحبت کردیم و در قالب سلسله نشست هایی، برای موضوعات هر خواهرخوانده یک نشست برگزار می شود. موضوعات اجرایی را روی میز میگذاریم و به پیش می بریم./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4776
  • منبع : شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.