• امروز : پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 16 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

4
علی قاسم زاده شهر دار اصفهان درپاسخ به عصر تحلیل گفت:

تامین تمام منابع شهرداری از انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۱۴۱۰

  • کد خبر : 20508
  • 20 اسفند 1401 - 21:25
تامین تمام منابع شهرداری از انرژی های تجدیدپذیر تا سال ۱۴۱۰
علی قاسم زاده در پاسخ به سوال خبر نگار عصر تحلیل در خصوص انرژی های تجدید پذیر گفت :طی برنامه ای که حوزه خدمات شهری به شهرداری داده است ،بر حسب پیش بینی های انجام شده تمام منابع وزیر ساخت های شهرداری تا ۸ سال آینده از انرژی تجدید پذیر تامین می شود‌.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان،علی قاسم زاده در نشست خبری در روزهای پایانی سال در حضور جمعی از اصحاب رسانه علاوه بر پاسخ به سوالات مطرح شده پیرامون مشکلات شهراز جانب اصحاب رسانه  ،مروری اجمالی هم بر عملکرد شهرداری در سال گذشته داشت.

شهردار اصفهان با اشاره به اینکه سال ۱۴۰۱با همه فراز و نشیب ها و تلخ و شیرین هایش سال سختی بود ، گفت: عنوان سکان دار کشتی هدایت این دریای پر تلاطم با اعتمادمردم تا کنون بر عهده من بوده است که با وجود فراز ها و نشیب ها در حوزه های اقتصادی،سیاسی واجتماعی ومسائل طبیعی که عوارض و مشکلاتی را به همراه داشته، سعی کردیم که سال خوبی روپشت سر بگذاریم.

قاسم زاده با مروری اجمالی برروی عملکرد شهر داری در سال ۱۴۰۱ عناوینی را مطرح کرد:در حوزه نگه داشت شهری و خدمات شهری بحث نظافت،در بزرگراه ها نظافت با نیروی انسانی را نداریم و حرکت به سمت مکانیزه شدن نظافت را خواهیم داشت که در سال آتی به صورت گسترده تر در سطح شهر انجام می گیردوشاهد اتفاقات جدیدی در این زمینه هستیم.

شهرداراصفهان عنوان دوم را کاهش یک روزتحویل زباله خواند و گفت:این طرح در مجموع با همکاری مردم  از طرح های موفق بوده است.تبدیل بخشی از زباله ها به مواد و انرژی که از سطح آزمایشی به سطح تجاری وارد عمل شده که یکی   از عملکرد های دیگر سازمان شهرداری است.

قاسم زاده ادامه داد :در بخش زباله سوز که در آستانه قرار داد هستیم ،پسماند ساختمان ،بازیافت شیرابه اتفاقاتی بودند که از طریق شرکت های دانش بنیان پیگیری می کردیم.

وی اظهار کرد:رویکرد ما این است که از زباله هایمان ثروت تولید کنیم و این تبدیل تهدید به فرصت است ،مسئله ای که اصفهان از قدیم نسبت به کلان شهر ها پیش تاز بوده است،یکی از ابعاد آن این است که در آینده با نهایی شدن مذاکرات در اداره مشارکت ها،پسماند ساختمانی مازاد در سطح شهرنداریم که این زباله هاتبدیل به مصالح ساختمانی می شوند.

قاسم زاده گفت:در حوزه ساخت و ساز و شهر سازی، ارائه پروانه غیر حضوری را داریم.همچنین بافت تاریخی با دیدگاه احیای محور های تاریخی ،کارهایی را آغاز کردیم که درسال ۱۴۰۲با شدت بیشتری تداوم دارد ،طرح باز آفرینی شهری در بافت های فرسوده را پیش رو داریم .

وی با اشاره به دغدغه اصفهان آینده بیان کرد:ایده های خوبی در حال بررسی است.در حوزه حمل و نقل شهری تمرکز ما روی خط۲قطار شهری بوده،که با پیشرفت خوبی روبه رو بوده است که شورای اسلامی شهر در تبیین بودجه سال ۱۴۰۲شهرداری را موظف به بهره برداری رساندن فاز اول خط ۲  از دارک تا زینبیه ،تا پایان سال ۱۴۰۳کرد، ما در سال آتی با شتاب بیشتری برای تحقق این امر تلاش می کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد:حلقه حفاظتی در پروژه دوم حمل و نقل که بدون حتی یک روزتعطیلی با شتاب در حال اجرا است.و همچنین خط ۱ که امتداد آن از شهرک قدس خیابان امام خمینی تا دانشگاه صنعتی است را به بهره برداری می رسانیم.

قاسم زاده در ارتباط با حوزه حمل و نقل شهری گفت:درسال گذشته به جز اتوبوس های باز سازی شده تعداد ۲۸۵اتوبوس به ناوگان حمل و نقل شهری اضافه شده است. وی ادامه داد:در حوزه فرهنگی برون سپاری و فعال سازی تشکل های مردمی اتفاقی مبارک بوده است و بسیاری از فعالیت های فرهنگی شهر ،توسط گروه های مردمی برگزار می شود که شهر داری صرفا نقش یک تحصیل گر را ایفا می کند.

شهردار اصفهان با اشاره به  فعالیت های سازمان  در حوزه عمران گفت:تقاطع های غیر هم سطح و زیر گذر های متعددی در حال اجرا هستند که بخشی از آن به اتمام رسیده و بخشی دیگر در حال انجام است.و زیر گذر اندیشه روبروی زندان برای سال جدید به بهره برداری می رسد.تقاطع غیر هم سطح دکتر کاظم آشتیانی در حال انجام است و در بهار سال آتی به اتمام می رسدواتمام پل خروجی شهید کشوری ،اتمام اتصال بزرگراه  معلم به بلوار فرزانگان ،وحدودا ۱۰ مجموعه فرهنگی ورزشی افتتاح شد.

علی قاسم زاده در پاسخ به خبر نگار عصر تحلیل در خصوص وضعیت عمرانی شهرک شهید کشوری گفت:این شهرک هنوز در ید ارتش و سازمان خانه سازی است وهنوزتحویل شهرداری نشده است .امید واریم که هر چه زودتر چالش ما با ارتش حل شود و این شهرک را با تامین تمام زیر ساخت ها آماده سازی کنند وتحویل شهرداری بدهند.

انتهای پیام/

 

 

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20508

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.