• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

سر تیتر اخبار

کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟

4
مدیر عامل آبفای استان اصفهان در نشست خبری مطرح کرد:

تغییرات اقلیمی مقصر خشکسالی اصفهان / ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راه است

  • کد خبر : 20499
  • 16 اسفند 1401 - 16:32
تغییرات اقلیمی مقصر خشکسالی اصفهان / ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار در راه است
مدیر عامل آبفای استان اصفهان گفت: تغییر اقلیم در تمامی دنیا اتفاق افتاده و تنها مختص به کشور ما نیست این امر منجر به خشکسالی در کشور و به خصوص استان اصفهان شده و در نتیجه منابع آب محلی در برخی روستاها کاهش یافته است.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از اکوانرژی ، حسین اکبریان مدیر عامل آبفای استان اصفهان در نشست خبری به مناسب روز ملی آب با بیان اینکه این شرکت وظیفه آبرسانی به حدود ۵ میلیون نفر را در شهر و روستاهای تحت پوشش خود دارد، افزود: اصفهان دارای ۲۷۱ حلقه چاه فعال در بخش شهری و ۴۸۷ حلقه چاه فعال در بخش روستایی است.

وی همچنین تصریح کرد: به دنبال طرح ملی جهاد آبرسانی، در هفته جاری ۱۵ روستای مجنمع لای سیاه نایین از آب شرب پایدار بهره مند می شوند.

به گفته وی تغیرات اقلیمی در جهان منجر به خشکسالی در کشور و به خصوص استان اصفهان شده و در نتیجه منابع آب محلی در برخی روستاها کاهش یافته است.

وی با اشاره به بهداشت آب شرب اصفهان عنوان کرد: سلامت آب شرب خط قرمز این شرکت است، گفت و این آب از سد زاینده‌ رود تا لحظه‌ای که به دست مصرف کننده می‌رسد، کاملا پایش می شود و مرکز بهداشت استان بر تمامی مباحث بهداشتی آب نظارت دارد و آبفای استان اصفهان دارای گواهینامه ایمنی آب است .

اکبریان با بیان این مطلب که در اصفهان ۳ هزار و ۹۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب داریم، خاطر نشان کرد: از این رقم، ۳۰ کیلومتر آن نیاز به اقدام خیلی فوری برای اصلاح و بازسازی دارد، همچنین ۳۰۰ کیلومتر از شبکه فاضلاب اصفهان به دلیل قدمت بیش از ۶۰ سال و فرسودگی‌های متعدد و گسترده،نیاز به اصلاح اساسی دارد.

وی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری تخصیص اعتبارات مصوب برای بازسازی اختصاص یافت که برای بازسازی شبکه فاضلاب اصفهان وام جذب شده از محل فاینانس در فاز اول و در بخش تاسیسات اصلی ۵۰ میلیون یورو بوده است.

اکبریان متذکر شد:  ۵۰ میلیون یورو در فاز دوم نیز در شورای اقتصاد مطرح شده و در حال پیگیری می باشد و از محل مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری عددی پیش بینی و تفاهم نامه ای با بانک ملت نهایی شده و در حال دریافت تضمین برای فرایند عقد قرارداد با بانک عامل هستیم.

وی در ادامه صحبتهای خود در این بخش اظهار داشت: عدد مصوبات سفر استانی ریاست جمهوری ۲۰۰ میلیارد تومان است که قرار است در طول دو سال از محل ماده ۵۶ از طریق بانک به صورت تسهیلات پرداخت شود و امیدواریم با اولویت بندی و برنامه ریزی های انجام شده، سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همکاری لازم را انجام دهند. همچنین ده میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی مصوب گردید که تا کنون ۱۰ درصد آن تخصیص یافته است.

اکبریان با اشاره به ویدیو متری و پایش شبکه فاضلاب گفت:  ویدئومتری (پایش و اندازه‌گیری تصویری) در سال‌های اخیر در شبکه های آب و فاضلاب استان گسترش یافته است.

وی ادامه داد: منکر پدیده فرونشست نیستیم اما هر پدیده ای را نباید به فرونشست ارتباط داد، چرا که برخی از حوادثی که اتفاق افتاده مربوط به خُردگی و فرسودگی شبکه فاضلاب بوده است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در ادامه بازسازی های شبکه فاضلاب تصریح کرد: محور غرب به شرق از سه راه نظر تا خیابان آبشار بازسازی شده و در بلوار میرزا کوچک خان و ملک شهر و خانه اصفهان نیز با تامین اعتبارات قرار است بازسازی ها تسریع شود.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود حفظ بافت تاریخی را یک امر ضروری دانست و با بیان حساسیت حفظ بافت تاریخی و میراث فرهنگی اصفهان ادامه داد: هرگونه صدمه احتمالی از طریق سازه‌های آب و فاضلاب به ابنیه تاریخی اصفهان رصد می‌شود و تمهیدات رفع خطر نیز به دنبال آن در نظر گرفته میشود.

اکبریان آسیب های وارد شده به شبکه در طی سال های اخیر را عمدتا ناشی از عمر بالای شبکه لوله های بتنی دانست و گفت: این موضوع شامل بیش از ۷۰ درصد از شبکه می شود که در سطح شهر گسترده هستند و عوامل شیمیایی بیولوژیکی و فیزیکی در تخریب لوله های بتنی شبکه فاضلاب موثر است.

وی در بخش پایانی صحبتهای خود میزان هدر رفت آب را در اصفهان پایین تر از استانداردها دانست و در این خصوص بیان داشت: خوشبختانه با تلاشی که توسط پرسنل شرکت و همراهی مردم انجام شده ما شاهد کمترین هدر رفت در آب شرب هستیم و نسب به دیگر استانها دارای بهترین رتبه هستیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20499

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.