• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سر تیتر اخبار

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید

2

تکلیف قیمت‌گذاری‌های اجناس و کالاها چه می‌شود؟

  • کد خبر : 9081
  • 08 دی 1399 - 14:48
تکلیف قیمت‌گذاری‌های اجناس و کالاها چه می‌شود؟
سال‌ها پیش قانونی وضع شده بود که بر اساس آن، دولت هر سال حق افزایش بیش از 10 درصد را نداشته باشد؛حالا طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که طی آن پیشنهاد شده است همین طرح در وضعیت موجود تصویب شود.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از فارس، افزایش قیمت بی حساب و کتاب کالاها، عدم تعرفه مشخص در اجناس و نبود متولی امر در قیمت‌گذاری بازاری همچون خودرو و مسکن مشکلات عدیده‌ای را به وجود آورده است. همین امر موجب شده تا مردم گلایه‌های جدی نسبت به تنوع قیمت‌ها و گران‌فروشی داشته باشند.

در میان این گلایه‌ها وزیر صمت نسبت به افزایش قیمت خودرو واکنش نشان داده و گفت: با ممنوعیت واردات خودرو به کشور، دو شرکت داخلی تولید کننده خودرو هرگونه که خواسته اند خودرو تولید و با هر قیمتی که مدنظرشان بوده، خودرو وارد بازار کرده اند که بنده به نیابت از مسئولان قبلی از مردم عذرخواهی می کنم.

به اعتراف رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت «در بحث محصولات کشاورزی و نهاده های دامی در سال ۹۲ مصوب شد تنظیم بازار این حوزه در وزارت جهاد کشاورزی متمرکز شود و مدت ها این کار در این وزارتخانه ادامه داشت اما با تشدید تحریم ها و محدود شدن دسترسی به درآمد نفتی شاهد افزایش قیمت ها بودیم».

اما سال‌ها پیش و در دولت سازندگی قانونی وضع شده بود که بر اساس آن، دولت هر سال حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را نداشته باشد.

حالا طرحی در مجلس شورای اسلامی در دستور کار قرار گرفته است که طی آن پیشنهاد شده است همین طرح در وضعیت موجود تصویب شود.

با تصویب نهایی این طرح، دولت هر سال حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را نخواهد داشت.

به گزارش فارس متن کامل طرح ممنوعیت افزایش بیش از ۱۰ درصد قیمت در هر سال توسط دولت به شرح زیر است:

ریاست محترم مجلس شورای اسلامی

احتراما طرح ذیل که به امضای ۲۴ نفر از نمایندگان رسیده است، جهت طی مراحل قانونی تقدیم می‌شود.

مقدمه (دلایل توجیهی):

همانطور که می‌دانید چند سالی است که قیمت‌ها در بازار و مسکن و خودرو و ارزاق هر روز در حال افزایش است و مجلس باید تدابیری اتخاذ نماید و همین روند در دوره دولت سازندگی هم وجود داشت و در همان وقت مجلس قانونی وضع نمود که دولت هر سال حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را نداشته باشد لذا پیشنهاد می‌گردد همین طرح در وضعیت موجود تصویب گردد.

لذا طرح ذیل تقدیم می‌شود:

عنوان طرح:

طرح ممنوعیت افزایش بیش از ۱۰ درصد قیمت در هر سال توسط دولت

همانطور که می‌دانید چند سالی است که قیمت‌ها در بازار مسکن و خودرو و ارزاق هر روز در حال افزایش است و مجلس باید تدابیری اتخاذ نماید و همین روند در دوره دولت سازندگی هم وجود داشت و در همان وقت مجلس قانونی وضع نمود که دولت هر سال حق افزایش بیش از ۱۰ درصد را نداشته باشد لذا پیشنهاد می‌گردد همین طرح در وضعیت موجود تصویب گردد.

احمدحسین فلاحی، حسین حاتمی، احمد محرم‌زاده یخفروزان، پرویز اوسطی، سیدعلی یزدی‌خواه، مجید نصیرائی، قاسم ساعدی، جعفر راستی، سیدناصر موسوی لارگانی، سیدجواد حسینی‌کیا، حجت‌اله فیروزی، ابراهیم عزیزی شیراز، ذبیح‌الله اعظمی ساردوئی، جلیل مختار، سیدمحمد مولوی، صدیف بدری، حسن نوروزی، سیدلفته احمدنژاد، سیدکاظم دلخوش اباتری، موسی احمدی، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، یحیی ابراهیمی، محمدحسین فرهنگی، کمال علیپور خنکداری

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=9081
  • منبع : فارس

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

07خرداد
تعریف نادرست از عایدی سرمایه در طرح مالیات بر عایدی سرمایه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.