• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

2
دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» خبر داد:

نگارش ۳۳۰ اثر کوتاه داستانی با موضوع کمکهای خیرخواهانه به حوزه بهداشت و درمان

  • کد خبر : 16229
  • 01 شهریور 1400 - 13:10
نگارش ۳۳۰ اثر کوتاه داستانی با موضوع کمکهای خیرخواهانه به حوزه بهداشت و درمان
دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» از ارسال 330 اثر داستانی به دبیرخانه این جشنواره تا پایان مردادماه سال جاری خبر داد و گفت: این آثار در حجمی کمتر از 500 کلمه و با محوریت کمک­های خیرخواهانه به حوزه بهداشت و درمان کشور نوشته شده است.

به گزارش عصر تحلیل؛ محمدحسن مردانی با اشاره به درخواست­های مکرر علاقه­مندان برای تمدید مهلت ارسال آثار به این رویداد ملی، افزود: در پاسخ به درخواست شرکت کنندگان، مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان(امام هادی علیه السلام) به عنوان نهاد برگزارکننده این رخداد ادبی، مهلت ارسال آثار به نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» را تا ۱۵ شهریورماه سال ۱۴۰۰ تمدید نموده و پس از آن، اثر دیگری را پذیرش نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه شیوع گسترده بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان و نیاز مبرم بیماران به تجهیزات پزشکی و خدمات درمانی، لزوم انجام کمک های خیرخواهانه و فعالیت های خودجوش مردمی در حوزه بهداشت و درمان را آشکارتر نموده است، تصریح کرد: برگزاری چنین رخدادهای ادبی و هنری و مشارکت گسترده نویسندگان و هنرمندان در آن، می­تواند موجب توسعه فرهنگ کار خیر، رفع نیازمندی های حوزه بهداشت و درمان کشور و خلق آثاری گرانقدر با محوریت اقدامات جهادی شود که تا سال­های دور، به یادگار خواهد ماند.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» به آغاز فرآیند ارزیابی اولیه آثار دریافت شده در دبیرخانه این جشنواره اشاره نمود و اظهار داشت: با جمعبندی آثار دریافت شده، به زودی لیست شرکت کنندگان و عناوین داستان­های دریافتی منتشر شده و پس از آن، داوران این رویدد ادبی، طی دو مرحله، به ارزیابی و سنجش آثار خواهند پرداخت.

مردانی ادامه داد: در مرحله نخست، هیئت انتخاب جشنواره، آثار برتری که حائز ویژگی های ممتاز ادبی و محتوایی هستند را انتخاب نموده و پس از آن، داوری دقیقی برای انتخاب آثار برتر، صورت خواهد پذیرفت.

وی با اشاره به استقبال قابل توجه نویسندگان جوان و خوش قلم از این رویداد ادبی، خاطرنشان کرد: تاکنون چندصد اثر داستانی از اقصا نقاط ایران، اعم از شهرها و روستاهای جنوب، شمال، شرق و غرب کشور دریافت شده و پیش بینی می­شود طی پانزده روز پایانی جشنواره، نویسندگان دیگری نیز برای خلق آثار جدید، دست به قلم ببرند.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» انعکاس فرهنگ بومی هریک از شهرها و روستاهای کشور در آثار نوشته شده را یکی از ویژگی های قابل توجه این جشنواره ملی برشمرد و گفت: نیازمندی های بهداشتی و دغدغه­های درمانی در هریک از نقاط کشور متفاوت است، از این رو، اصحاب قلم به فراخور محل سکونت و تجربه های زیستی خود، موضوعات مختلفی را محور اصلی آثار قرار داده اند.

وی به تصمیم مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان(امام هادی علیه السلام) برای انتشار آثار برتر جشنواره در قالب­های مختلف مکتوب، صوتی و چندرسانه ای اشاره نمود و افزود: داستانک ها به دلیل حجم اندک و انتقال سریع محتوا به مخاطبان، در مقایسه با سایر قالب های ادبی، از اقبال بیشتری برای انتشار در شبکه های اجتماعی برخوردارند، از این رو تلاش خواهیم کرد، با انتشار مناسب آثار شاخص جشنواره، امکان بهره مندی از آنها را برای اقشار مختلف جامعه، فراهم کنیم.

دبیر نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» پایگاه اطلاع رسانی www.emhad.ir و صفحه اینستاگرام جشنواره به آدرس @zekrekheirfestival را راه های ارتباطی برای دریافت فراخوان این رخداد ادبی ذکر نمود و یادآور شد: علاقه مندان به شرکت در این جشنواره، تنها تا پایان روز ۱۵ شهریورماه فرصت دارند، آثار خود را به پست الکترونیکی zekrekheirfestival@gmail.com  ارسال کنند.

گفتنی است، نخستین جشنواره ملی داستان کوتاه کوتاه «ذکر خیر» به همت مجمع خیرین بهداشت و سلامت استان اصفهان(امام هادی علیه السلام) و با مشارکت اداره توسعه فرهنگ سلامت شهرداری اصفهان، مرکز آفرینش های ادبی قلمستان و انتشارات مشاهیر فردا برگزار شده و به برگزیدگان اول تا سوم این جشنواره، لوح تقدیر و مبالغ ۴۰، ۳۰ و ۲۰ میلیون ریال تقدیم خواهم شد. همچنین شایستگان تقدیر نیز لوح تقدیر و مبلغ ۵ میلیون ریال دریافت خواهند نمود.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=16229
  • منبع : عصر تحلیل

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.