• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

سر تیتر اخبار

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲

3
در این شماره « پلیس در کنار ما» بخوانید:

طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروهابا حضور ۱۴۰ تیم راهور

  • کد خبر : 8034
  • 05 آذر 1399 - 9:08
طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروهابا حضور ۱۴۰ تیم راهور
سرهنگ محمدی گفت: بيش از 140 تيم کنترلي پلیس راهور اصفهان در طرح ممنوعیت تردد شبانه خودروها در شهر اصفهان حضور دارند.

در این شماره از « پلیس در کنار ما» وضعیت تردد شباانه خودرو ها در سایه اعمال محدودیت های کرونایی، کشف مواد مخدر در استان و …. آمده که در ادامه قسمتی از آن را می خوانید:

حضور ۱۴۰ تیم کنترل راهور در سطح شهر اصفهان

سرهنگ محمدرضا محمدیرئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان، در حاشیه  بازدید  از نحوه اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد خودروها در معابر شهر اصفهان از حضور بیش از ۱۴۰ تیم کنترلی این پلیس در اجرای طرح محدودیت و ممنوعیت تردد شبانه خودروها در سطح شهرهای استان در راستای مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا خبر داد.

وی افزود: بر اساس این طرح تردد خودروها در سطح شهرها از ساعت ۲۱ تا ۴ صبح ممنوع است و خوشبختانه مردم عزیز همکاری خوبی در این خصوص داشتند و  تردد هیچ خودرویی در خیابان ها و معابر شهری اصفهان به جز اندک تردد های ضروری سازمان ها و ارگان های خدماتی به چشم نمی خورد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فرماندهی انتظامی استان با بیان اینکه  اندک رانندگان قانون گریز نیز مورد برخورد قاطع پلیس و دوربین ها قرار می گیرند اظهار داشت: ثبت تخلف علاوه بر ماموران بیشتر به وسیله سامانه های الکترونیکی انجام می پذیرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه  تردد آژانس ها، تاکسی های خطی و تاکسی های اینترنتی مشمول این ممنوعیت ها نمی شوند گفت: پلیس مصمم به اجرای دقیق و کامل مصوبات ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا است و در این خصوص با متخلفان قاطعانه برخورد می کند چرا که همه ما در برابر سلامت جامعه مسئول هستیم و بایستی برای ریشه کن شدن این بیماری دست در دست یکدیگر بگذاریم.

تشکیل پرونده قضائی برای مخدوش کنندگان پلاک خودرو

سرهنگ محمدی در ادامه گفت: اخیراً مشاهده شده برخی از رانندگان خودرو و راکبان موتورسیکلت برای دور زدن قانون و عدم ثبت جریمه توسط دوربین های الکترونیکی در طرح محدودیت های کرونایی اقدام به مخدوش و یا دستکاری شماره پلاک وسیله نقلیه خود می کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان با بیان اینکه پلاک هویت وسیله نقلیه است و  ابزاری برای شناسایی مالک وسیله نقلیه محسوب می شود گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هرگونه تغییر، دستکاری و نبود آن عواقب انتظامی و امنیتی را در پی و جرم محسوب خواهد شد.

سرهنگ محمدی خاطر نشان کرد:  مخدوش کردن پلاک علاوه بر توقیف وسیله نقلیه ،پرداخت بدهی هر دو پلاک ،تشکیل پرونده قضایی برای فرد خاطی و معرفی وی به مراجع قضائی را به همراه داشته و مشمول جریمه نیز خواهد شد.

کشف ۱۷۳ خودرو و موتور مسروقه

سرهنگ محمدرضا هاشمی فر جانشین فرمانده انتظامی استان از کشف ۱۷۳ دستگاه خودرو و موتورسیکلت مسروقه به ارزش ۵۰ میلیارد ریال در عملیات کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی خبر داد.

وی گفت: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری (مدظله العالی) مبنی بر استرداد به موقع اموال مسروقه به مال باختگان عملیاتی به منظور شناسایی و کشف وسایل نقلیه مسروقه در قرارگاه مبارزه با سرقت استان طراحی و به اجرا گذاشته شد.

وی افزود: کارآگاهان در این عملیات کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی و بکارگیری از یک سری اقدامات هوشمندانه و رصد وسایل نقلیه مسروقه طی یک هفته موفق شدند ۱۰۲ دستگاه خودرو و ۷۱دستگاه موتورسیکلت مسروقه را شناسایی و توقیف کنند.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان از دستگیری ۶۰ سارق وسایل نقلیه در این عملیات خبر داد و اظهار داشت: ارزش اموال مسروقه کشف شده در این عملیات برابر اعلام کارشناسان مربوطه ۵۰ میلیارد ریال است.

سرهنگ هاشمی فر از انجام مراحل قانونی استرداد وسایل نقلیه مسروقه کشف شده به مال باختگان خبر داد و گفت: سارقان دستگیر شده نیز به همراه پرونده به مراجع قضائی تحویل شدند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه بیشتر خودروهای مسروقه کشف شده در این عملیات پراید و پژو هستند عنوان کرد: تحقیقات صورت گرفته نشان می دهد که عدم تجهیز وسایل نقلیه به تجهیزات ایمنی یکی از عوامل موفق شدن سارقان در انجام سرقت وسایل نقلیه است که در این خصوص به شهروندان توصیه می کنیم در نگهداری وسایل نقلیه خود هوشیاری بیشتر داشته و آنها را به تجهیزات ایمنی نظیر، دزدگیر، قفل پدال و قفل فرمان، سوئیچ مخفی و … مجهز کنند.

توقیف محموله میلیاردی ذرت دامی قاچاق در نائین

سرهنگ کامران ریاحی سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان، از توقیف محموله ۲۳ تُنی ذرت دامی خارجی قاچاق به ارزش ۲ میلیارد ریال طی بازرسی از یک دستگاه کامیون کشنده خبر داد.

وی  با اعلام این خبر اظهار داشت: ماموران مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید شهرافت فرماندهی انتظامی شهرستان نائین حین کنترل و رصد هوشمندانه خودروهای عبوری به یک دستگاه کامیون کشنده حامل بار ذرت دامی مشکوک و آن را متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی های مشخص شد مدارک گمرکی ارائه شده از سوی راننده مربوط به کالای مشابه در تاریخ دیگری بوده و وی از به نوعی از اسناد تاریخ گذشته سؤ استفاده کرده است.

سرپرست پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان اصفهان از کشف ۲۳ تُن ذرت دامی خارجی قاچاق در این عملیات خبر داد و گفت: براساس برآورد صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ارزش این محموله ۲ میلیارد ریال است.

این مقام انتظامی بیان کرد: در این رابطه خودرو و محموله آن توقیف و راننده نیز به همراه پرونده برای اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

سقوط بالابر،جان کارگر ساختمانی را در خمینی شهر گرفت

سرهنگ غلامرضا براتی فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر از حادثه فوت یک کارگر ساختمانی بر اثر سقوط بالابر از طبقه سوم یک ساختمان نیمه کاره بر سر وی خبر داد.

وی گفت: در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر سقوط بالابر از ساختمان در حال ساخت در یکی از مناطق مسکونی شهر، بلافاصله ماموران انتظامی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر به همراه  عوامل امدادی به محل اعزام شدند.

وی افزود: پس از حضور ماموران و بررسی های مقدماتی مشخص شد، یک کارگر ۴۰ ساله  به دلیل سقوط بالابر از طبقه ۳ ساختمان بر سر وی در دم فوت کرده است که در این خصوص صورتجلسه ای تنظیم و جسد متوفی به پزشکی قانونی تحویل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان خمینی شهر با بیان اینکه کارشناسان مربوطه ، علت این حادثه را  عدم رعایت اصول ایمنی در استفاده از بالابر و استفاده نکردن از وسایل محافظتی عنوان کردند گفت: لحظه ای سهل انگاری می تواند حادثه ای جبران ناپذیر رقم بزند لذا ضروری است تا شهروندان توصیه های ایمنی را همواره جدی بگیرند تا دیگر شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

دستگیری سارق طلاجات میلیاردی در برخوار  

سرهنگ نعمت خلیلی فرمانده انتظامی شهرستان برخوار گفت: فردی که با بستن دست و پای یک زن میانسال طلاجات وی به ارزش یک میلیاد و ۵۰۰ میلیون ریال را از منزلش سرقت کرده و متواری شده بود در عملیات ضربتی کارآگاهان پلیس آگاهی این فرماندهی دستگیر شد.

در تشریح جزئیات این خبر به خبرنگار پایگاه خبری پلیس گفت: در پی وقوع سرقت به عنف زیور آلات زنی میانسال درشهرخورزوق برخوار که طی آن سارق شبانه وارد منزل شاکیه شده و با بستن دست و پای وی و سرقت طلاجاتش کرده بود ، موضوع دستگیری سارق به صورت ویژه در دستور کار کاراگاهان پلیس آگاهی فرماندهی انتظامی شهرستان برخوار قرار گرفت.

وی افزود: بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع کارآگاهان پلیس آگاهی تحقیقات خود را برای شناسایی سارق آغاز و با جمع آوری دلایل و شواهد علمی موجود موفق شدند هویت سارق را شناسایی و در کمترین زمان با هماهنگی مقام قضائی متهم را طی عملیات ضربتی  در مخفیگاهش دستگیر کنند.

سرهنگخلیلی تصریح کرد: این متهم پس از انتقال به پلیس آگاهی و رو برو شدن با ادله محکم پلیس چاره ای جز بیان حقیقت نداشتند صراحتاً به بزه ارتکابی اعتراف کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ارزش ریالی طلاجات مسروقه توسط کارشناسان مربوطه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بوده است اظهار داشت: در بررسی های صورت گرفته مشخص شد سارق طلاجات را به فروش رسانده و پول را به حساب خود واریز کرده که با هماهنگی های قانونی حساب وی مسدود و نسبت به بازگرداندن اموال به مال باخته اقدام شد.

فرمانده انتظامی شهرستان برخوار  با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی  خاطر نشان کرد:  از شهروندان می خواهیم ضمن رعایت هشدارهای انتظامی از نگهداری پول، ارز و زیور آلات مازاد بر نیاز همراه خود و داخل منزل خودداری و آنها را به صندوق امانات بانک ها بسپارند.

کشف ۱۵ تُن محصولات گوشتی احتکار شده در خمینی شهر

جانشین فرمانده انتظامی استان ، از کشف ۱۵ تُن از محصولات گوشتی احتکار شده به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در عملیات ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی خبر داد.

در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت عمومی فرماندهی انتظامی شهرستان خمینی شهر در راستای مقابله با محتکران ارزاق عمومی با اشرافیت و هوشمندی خود از احتکار مقدار زیادی محصولات گوشتی در یک سردخانه شخصی مطلع و موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: ماموران پس از کسب اطلاعات لازم با اخذ دستور از مقام قضائی به همراه نمایندگان شبکه بهداشت و درمان ، شبکه دامپزشکی و بازرسان اتاق اصناف از محل مذکوربازدید کردند که در نتیجه این عملیات ۱۵ تُن از محصولات گوشتی کشف شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه ارزش این اقلام مکشوفه براساس برآورد های صورت گرفته توسط کارشناسان مربوطه ۱۰ میلیارد ریال است اظهار داشت: با بررسی های صورت گرفته با توجه به اینکه موجودی سردخانه در مبادی مربوطه اعلام نشده و هیچ گونه خروجی به بازار نداشته احتکار این محصولات گوشتی محرز و با حکم مقام قضائی نسبت به پلمب محل مذکور اقدام شد.

سرهنگ هاشمی فر، با بیان اینکه در این رابطه یک فرد متخلف نیز دستگیر و به همراه پرونده برای انجام مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: جرم کسانی که اقدام به احتکار ارزاق عمومی و کالاهای مورد نیاز مردم می کنند بسیار سنگین است و بایستی در برابر قانون نسبت به عمل مجرمانه خود پاسخگو باشند.

۵۰ کیلو تریاک در کوله سوداگران مرگ

سروان روح الله فاطمی فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان، از دستگیری ۳ کوله بر و کشف ۵۰ کیلو تریاک در بازرسی از کوله های همراه آنان خبر داد.

وی گفت: ماموران نیروهای رزمی یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان حین کنترل و نظارت هوشمندانه در جاده خاکی اطراف ایست و بازرسی شهید شرافت نائین به ۳ نفر که با کوله ای بر پشت خود در حال تردد در این مسیر بودند مشکوک و به آنها دستور ایست دادند.

فاطمی افزود: کوله بران پس از مشاهده ماموران اقدام به فرار کردند که در یک اقدام ضربتی دستگیر و در بازرسی از کوله های همراه آنان ۵۰ کیلو تریاک کشف شد.

فرمانده یگان تکاوری فرماندهی انتظامی استان اصفهان از تشکیل پرونده برای متهمان و تحویل آنان به مرجع قضائی خبر داد و گفت: نیروهای رزمی این یگان به صورت هوشمندانه راه های بیابانی و جاده های خاکی استان را زیر نظر دارند و این مسیرها را برای قاچاقچیان و سوداگران مرگ نا امن می کنند.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=8034
  • منبع : نیروی انتظامی استان اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.