• امروز : چهارشنبه - ۱۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 8 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

8
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان:

حقوق و دستمزد بر اساس نرخ تورم باید ترمیم شود

  • کد خبر : 20589
  • 11 اردیبهشت 1402 - 16:58
حقوق و دستمزد بر اساس نرخ تورم باید ترمیم شود
رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان اصفهان گفت: طبق ماده 96 تامین اجتماعی که بیش از 70 سال پیش تصویب شده، حقوق بازنشستگان باید مطابق با هزینه های زندگی و تورم افزایش پیدا کند، اما شاهد این اتفاق نیستیم.

به گزارش عصر تحلیل اصفهان، سید حسن هاشمی در نشست خبری روز کارگر اظهار داشت: قانون چهارچوب کار را برای دولت وتامین اجتماعی مشخص کرده و ماده ۴۱ قانون کار صراحتا اعلام کرده ترمیم دستمزد باید مطابق با هزینه های زندگی باشد.

وی با تاکید بر اینکه نگوییم افزایش دستمزد ادامه داد: طبق قانون، حقوق و دستمزد بر اساس نرخ تورم باید ترمیم شود، درحالیکه افزایش حقوق یعنی افزایش مزد بیشتر از تورم که در ۴۴ سال گذشته شاهد این اتفاق نبوده ایم.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلانشهر اصفهان تصریح کرد: طبق ماده ۹۶ تامین اجتماعی که بیش از ۷۰ سال پیش تصویب شده، حقوق بازنشستگان باید مطابق با هزینه های زندگی و تورم افزایش پیدا کند، اما شاهد این اتفاق نیستیم.

وی با اشاره به آمارها خاطر نشان کرد: مرکز آمار ایران که مرکز دولتی و رسمی است تورم ۱۴۰۱ را  ۶۳ و ۹ دهم درصد و بانک مرکزی ۴۶ و نیم درصد اعلام کردند؛ نرخ مسکن، اجاره بها، درمان تا خودرو های فاقد استاندارد لازم نیز گواه تورم افسار گسیخته است و اگر دولت آمار مرکز آمار ایران را قبول نداشته و آمار بانک مرکزی را قبول دارد موظف است ۴۶ و نیم درصد ترمیم حقوق انجام دهد.

هاشمی تامید کرد: این درحالی است که اگر همین میزان بر حقوق ها اضافه شود، قدرت خرید به سال ۱۴۰۱ خواهد رسید و به غیر از این فقر اقتصادی در خانواده های کارگران تشدید خواهد شد.

وی ادامه داد: حرف ما این است که دولت که دائیه اسلامیت و مدعی عدالت است، چرا قانون گریز است؟  این قانون گریزی اسلامیت و عدالت را زیر سوال خواهد بود.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلانشهر اصفهان اضافه کرد: در ماده ۱۰۱ تامین اجتماعی که بیش از ۷۰ سال پیش تصویب شده آمده است که حداقل حقوق بازنشسته نباید کمتر از حقوق یک شاغل باشد؛ اما در طول ۴۴ سال گذشته حقوق بازنشستگان جزو سایر سطوح تلقی شده و مسئولین کمتر از میزان واقعی تورم و هزینه های زندگی به آن اضافه کرده اند. این یکی از دلایل محرز عقب افتادگی حقوق ما است.

وی با بیان اینکه خانواده کارگران و بازنشستگان دچار فقر اقتصادی شده اند گفت: تجمع کارگران و بازنشستگان به دلیل قانون گریزی دولت است.

هاشمی با اشاره به اصل ۲۹ قانون اساسی ادامه داد: طبق این قانون دولت مکلف به ارائه خدمات درمانی رایگان به احاد ملت است، اما آنها بیمه شدگان تامین اجتماعی را مستثنی کرده اند و ۶۷ درصد جمعیت استان را به دو تا بیمارستان شریعتی و غرضی ارجا می دهند.

وی با بیان اینکه هزینه های دارو و درمان بیش از ۶۷ درصد اضافه شده است افزود: بیش از ۱۰۰ ها قلم از داروهای اساسی  را از چرخه درمان خارج کره اند؛ بازنشسته با نهایتا ۷ میلیون تومان در ماه، هزینه زندگی، خوراک و پوشاک برای تامین هزینه درمان چه باید بکند؟

هاشمی  گفت: از این عملکرد به هیچ وجه راضی نیستیم و از عدم پیگیری نمایندگان و شهرداری اصفهان برای ساخت بیمارستان میلاد تامین اجتماعی گلایه داریم.

وی اضافه کرد: ۵۰۰ ردیف شغلی در حوزه تامین اجتماعی خالی است که ۱۲۰ نفر نیروی خدماتی است. ساخت بیمارستان می تواند سبب اشتغال و افزایش سطح ارائه خدمات شود، اما شهرداری اصفهان علاوه بر ۷۰ میلیاردتومان هزینه ای که برای تغییر کاربری زمین دریافت کرده، بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای صدور پروانه نیز مطالبه کرده است! این درحالی است که در شهرهای دیگر زمین و پروانه به صورت رایگان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفته است.

رئیس کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی کلانشهر اصفهان با طرح این پرسش که : آیا هدف توسعه فقر بوده یا رفاه جامعه ؟” تصریح کرد: ما بهمصوبه شورای عالی کار اعتراض داریم و خواهان نقض و ابطال آن و یک بازنگری و ترمیم حقوق بر اساس نرخ واقعی تورم و هزینه های زندگی واقعی برای کارگران و بازنشستگان هستیم.

وی خاطرنشان کرد: کارگران زیر بار حقوق زیر شش میلیون نمی روند و کارخانجات برای تامین نیروی کار به سراغ نیروی افغانی رفته اند که بیمه هم نمی خواهند؛ با این شرایط بنیاد تامین اجتماعی به دلیل عدم پرداخت حق بیمه از بین می رود.

اعتراض به مصوبه افزایش حقوق

هاشمی با بیان اینکه دیوان عدالت اداری طومار اعتراض به افزایش ۲۷ درصدی حقوق را نپذیرفته گفت: دیوان طومار اعتراض را قبول نکرده است و گفته فرد به فرد باید اعلام شود. متن شکایت یکسان آماده و تکثیر شد تا افراد با درج مشخصات فرم را امضا و به دیوان ارسال نماییم.

وی ادامه داد: از آغاز هفته کارگر تا الان بیش از ۳۰۰۰ نفر از اصفهان این فرم ها را پر کرده اند و به زودی برای دیوان عدالت اداری ارسال خواهیم کرد.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20589
  • منبع : ایلنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.