• امروز : سه شنبه - ۸ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 28 May - 2024

سر تیتر اخبار

قاتل پیش از فرار از کشور دستگیر شد در ۲۳۶ جلسه علنی پایتخت چه گذشت ؟ برقراری بیش از ۶۷ هزار تماس با اورژانس پایتخت دست‌یابی به آینده بهتر در سایه بهره‌وری در صنعت و تولید دوره شوراهای شهر و روستا ۳ ساله می شود / انتخابات شورا در سال ۱۴۰۴ برگزار می شود چه کسی مدیریت دولت را بعد از رئیسی در دست می گیرد؟ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی درگذشت شهادت‌گونه ابراهیم رئیسی و همراهانش تائید شد + جزئیات کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان

1
رئیس دانشگاه جامع علمی و کاربردی استان اصفهان:

دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت ایجاد رشته‌های جوار صنعت می‌رود

  • کد خبر : 5615
  • 04 شهریور 1399 - 21:18
دانشگاه جامع علمی کاربردی به سمت ایجاد رشته‌های جوار صنعت می‌رود
رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان گفت: دانشگاه علمی کاربردی بسترسی مناسب برای ایجاد اشتغال دانشجویان بعد از زمان تحصیل است و بیشتر به دنبال ایجاد رشته های جوازر صنعت است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، بهزاد رضایی در نشست خبری که در محل دانشگاه جامع علمی کاربردی جامع استان اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: رسالت مهم مجموعه این است که تا جایی که توان داریم گام‌های محکمی در راستای آگاهی رسانی به هموطنان، خانواده‌ها، حوزه‌های آموزش و پرورش و دانش آموزانی که در حال حاضر آزمون کنکور داده‌اند و آماده انتخاب رشته هستند برداریم تا آنان بتوانند آینده خودشان را بخوبی رقم بزنند.

وی با اشاره به وجود مشکلات بسیار مهم کشور در حوزه اشتغال خاطرنشان کرد: فارغ التحصیلان متعدد در رشته‌های مختلفی داریم، اما نتوانسته‌اند در رشته تحصیلی خود مشغول کار شوند که این موجب دلسردی و بی انگیزگی فارغ التحصیلان دانشگاهی شده و این دلسردی به خانواده و جامعه نیز منتقل شده است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان عنوان کرد: با اینکه آموزش عالی در حوزه‌های مختلف صنعت، کشاورزی، خدمات و هنر فارغ التحصیلان زیادی دارد، اما نیروهای متخصص ماهر در این حوزه‌ها کم داریم، این فارغ التحصیلان صرفاً به صورت تئوری درس خوانده‌اند، در حالی‌که ما نیاز به نیروی کار ماهر داریم.

رضایی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت علوم بیشترین درصد بیکاری در حوزه دکتری است، ادامه داد: در این راستا آموزش عالی در حوزه مدیریت کلان از جمله در حوزه اجرایی، صنعت و کشاورزی نیاز به تغییر دارد. همچنین فرهنگ سازی در جامعه از جمله فرهنگ سازی در خانواده و آموزش و پرورش نیز اهمیت بسیاری دارد.

وی تصریح کرد: زمانی که نوجوان ما انتخاب رشته می‌کند بیشتر بر اساس نوع رشته این کار را انجام می‌دهد و رشته بر مبنای استعدادها، اولویت‌ها و نیاز جامعه انتخاب نمی‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: ۵۸ هزار نفر در سال ۹۸ از پایه دوازدهم در استان اصفهان فارغ التحصیل شدند که تقریباً۲۲ هزار نفر در شاخه کار و دانش و فنی و حرفه ای  در رشته‌های مهارتی هستند و مابقی در حوزه رشته‌های نظری تحصیل کردند. سهم رشته‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای در آموزش و پرورش ۴۰ درصد است؛ در حالی‌ که در حوزه دانشگاهی این درصد به ۱۷ می‌رسد.

رضایی گفت: آلمان در حوزه صنعت یک الگوی موفق بوده است، در این کشور ۸۰ درصد دانش آموزان در دانشگاه علمی کاربردی تحصیل می‌کنند و تنها ۲۰ درصد در دانشگاه‌های مادر و کلاسیک مشغول تحصیل هستند، زیرا تامین نیروی کار ماهر در صنعت حرف اول را می‌زند.

وی تأکید کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی تلاش می‌کند تا به سمت ایجاد رشته‌های همجوار محیط کار و در جوار صنعت برود و فارغ التحصیلان بتوانند متناسب با رشته تحصیلی خود بعنوان یک کار آفرین اشتغال ایجاد کنند. این سیاست در حوزه‌های صنعت، خدمات، علوم اجتماعی، فرهنگ و هنر و صنایع دستی دنبال می‌شود.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان اظهار کرد: توسعه اقتصاد با جهش تولید ممکن می‌شود و ما برای تحقق این امر نیاز به فرد ماهر، کارآمد و کارآفرین داریم تا بتواند شغل ایجاد کرده و زمینه را برای تولید فراهم کند.

رضایی خاطرنشان کرد: دانشگاه جامع علمی کاربردی در چهار گروه صنعت، خدمات اجتماعی، فرهنگ و هنر و کشاورزی ۲۶۳ کد رشته محل دارد که از این تعداد ۱۶۰ کد رشته در مقطع کاردانی و ۱۰۳ کد رشته در مقطع کارشناسی است و از ۴ شهریور ماه ثبت نام ها آغاز و دانشجو می پذیرد.

وی گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۵ نفر در مقطع کاردانی و هفت هزار و ۵۸۵ نفر در مقطع کارشناسی نا پیوسته ظرفیت پذیرش داریم، ظرفیت بیشتر در مقطع کاردانی نشان از اهمیت بیشتر تربیت تکنسین ماهر در مقطع کاردانی دارد.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان افزود: هدف ما تربیت نیروی کار ماهر برای اشتغال در حوزه‌های مختلف است و سعی کرده‌ایم از موازی‌کاری اجتناب کنیم.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: در حوزه کیفی سازی مدرسان تلاش شده است تا از افراد خبره در زمینه‌های مختلف استفاده شود، ۲۲۷ نفر ظرفیت پذیرش مدرس و ۵۶ گروه درسی داشته‌ایم و یک هزار و ۷۷۱ نفر نیز متقاضی تدریس در این دانشگاه بودند که با مصاحبه‌های علمی و در قالب کارگروه‌های مختلف در نهایت ۲۱۳ نفر تأیید شدند تا وارد چرخه تدریس این دانشگاه شوند.

رضایی تأکید کرد: تلاش شده است به منظور آموزش مهارت‌های حرفه‌ای از افراد خبره‌ای که بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه مهارتی خاص دارند به عنوان مدرس در حوزه‌های مهارتی استفاده شود.

برگزاری ۱۰ رویداد شتاب

در ادامه این نشست احسان مشکلانی معاون دانشگاه علمی و کاربردی استان اصفهان با اشاره به برگزاری ۱۰ رویداد شتاب در این دانشگاه گفت: یکی از رسالت های دانشگاه مهارت محور علمی کاربردی، برگزاری رویدادهای شتاب به منظور شناسایی پتانسیل های علمی و افزایش اشتغال است، تا پایان سال تعداد ۱۰ رویدادشتاب در مراکز مختلف دانشگاه های علمی کاربردی استان اصفهان برگزار می شود.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: رویداد شتاب، رویدادی است یک روزه که با هدف تجمیع دانش ضمنی موجود در یک حوزه تخصصی و ارائه راهکاری نوین جهت تولید محصولات و خدمات جدید مطابق با خواست بازار برگزار می شود.

مشکلانی تاکید کرد: رویدادهای شتاب با نگاهی بین المللی، اشتغال زایی ایجاد می کند.

وی اضافه کرد: تا آخر سال چند رویداد متفاوت برگزار می شود که نزدیکترین رویداد شتاب، ۱۲ شهریور ماه با موضوع کشت و تجارت موسیر در تیران و کرون است.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان، دومین رویداد شتاب در شهریور ماه را رویداد اصفهان ۱۴۰۰ هاب شیرینی ایران معرفی کرد و گفت: ۲۶ شهریور ماه با حضور فعالان گز و شیرینی کشور برای نخستین بار در اصفهان برگزار می شود.

 

مشکلانی ادامه داد: دیگر رویداد ۲۸ مهر ماه با عنوان رویداد شتاب طراحی لباس پاییزه  است. ۲۸ آبان ماه نیز رویداد شتاب گردشگری خرید برای اصفهان و ۲۹ آبان ماه رویداد شتاب مدل های کسب کار پوشاک برگزار می شود.

وی افزود: یک آذر شاهد برگزاری رویداد شتاب میناکاری و ۲۵  آذر ماه رویداد سنگ های ساختمانی  برگزار می شود.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان تصریح کرد: ۸ بهمن ماه رویداد شتاب فولاد و صنایع وابسته و ۱۸ بهمن ماه رویداد شتاب نمک را پیش رو داریم، همچنین آخرین رویداد شتاب امسال نیز ۲۰ بهمن رویداد توت در علویجه است.

ایجاد حوزه های دهگانه برای توسعه رشته ها

مشکلانی در ادامه تصریح کرد: سیاست های کلی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان برای سال ۱۴۰۰ ایجاد و توسعه رشته ها در حوزه های دهگانه است.

وی توضیح داد: حوزه های دهگانه عبارتند از صنایع تبدیلی، پسماند، خدمات گردشگری، صنایع دستی ترکیبی، دامپروری دانش بنیان، اقتصاد، کشاورزی، کشت گلخانه ای و گیاهان دارویی، هنر کاربردی چاپ و بسته بندی و بازاریابی و فروش، که رشته ها بر مبنای این اصول تعریف شده اند.

معاون علمی دانشگاه علمی کاربردی استان اصفهان با اعلام آمادگی برای تاسیس مراکز علمی کاربردی از تولیدکنندگان عمده در این حوزه ها خواست وارد حوزه دانشگاهی شوند و درخواست تاسیس مرکز دهند.

مشکلانی افزود: اگر مرکزی شرایط لازم را داشته باشد، امکان تاسیس دانشگاه وجود دارد و ما استقبال می کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5615

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.