• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

5
افزایش تردیدها درباره واکسن روسیه

دختر پوتین هم واکسن کرونا زده است؟

  • کد خبر : 5191
  • 21 مرداد 1399 - 20:08
دختر پوتین هم واکسن کرونا زده است؟
همزمان با اعلام خبر پیروزی روسیه در رقابت برای تولید نخستین واکسن کرونا، کارشناسان و دانشمندان درباره موثر بودن این واکسن آن هم فقط دو ماه پس از آغاز آزمایش‌های ابتدایی تردیدهای جدی دارند.

به گزارش عصرتحلیل به نقل از بی‌بی‌سی، هر چند ولادیمیر پوتین با خوشحالی از تایید نهایی واکسن کرونا خبر داد و اعلام کرد دخترش از نخستین کسانی است که این واکسن را تزریق کرده اما به نظر می‌رسد کمتر کسی خارج از مرزهای روسیه این ماجرا را باور کرده یا دست‌کم جدی گرفته است. فقط شش ماه از ظهور کرونا در سراسر جهان می‌گذرد و روس‌ها تقریبا دو ماه پیش از آغاز آزمایش‌های ابتدایی واکسن آن خبر داده بودند اما حالا ناگهان آماده شدن واکسن را مژده می‌دهند.

برخی کشورها که زودتر کار تولید واکسن کرونا را آغاز کرده بودند، هنوز درباره موثر بودن آزمایش‌های انسانی مطمئن نیستند. در حالی که از روسیه خبر می‌رسد کار تولید انبوه واکسن کرونا در این کشور شروع شده و قرار است واکسیناسیون سراسری از ماه اکتبر آغاز شود؛ یعنی حدود ۵۰ روز دیگر. کارشناسان می‌گویند شتاب روس‌ها برای برنده شدن در رقابت تولید واکسن کرونا ممکن است به بهای سرسری گرفتن برخی آزمایش‌های مهم و حیاتی بوده باشد.

در این میان، مقام‌های ارشد سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته از روس‌ها خواستند برای تولید واکسن کرونا بر اساس شیوه‌نامه‌های این سازمان پیش بروند. نکته عجیب اینکه در فهرست شش واکسن تاییدشده سازمان بهداشت جهانی علیه کووید-۱۹ نام واکسن روسیه به چشم نمی‌خورد؛ دارویی که در موسسه گامالیا در مسکو تولید شده است. شش واکسن دیگر به مرحله سوم آزمایش‌های کلینیکی رسیده‌اند و در این مرحله باید تاثیر آن در ابعادی گسترده‌تر روی انسان‌ها آزمایش شود.

هفته گذشته وزارت بهداشت روسیه اعلام کرد کار آزمایش گسترده انسانی واکسن کرونا را آغاز می‌کند و پس از چند روز، رئیس جمهوری روسیه از موفق بودن آزمایش‌های نهایی خبر داد. پوتین مدعی شد این واکسن «ایمنی پایدار» علیه ویروس ایجاد می‌کند و میخاییل موراشکو، وزیر بهداشت تولید آن را گامی بزرگ در راستای پیروزی انسان بر کووید-۱۹ دانست و گفت که از نظر پزشکان و دانشمندان روس واکسن بسیار موثر و ایمن است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5191
  • منبع : بی بی سی

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

25آبان
خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش
در #گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش

19اردیبهشت
اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان اصفهان:

اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.