• امروز : شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 4 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان:

راهبرد خرید تکنولوژی باید در دستور کار صنعتگران قرار گیرد

  • کد خبر : 5346
  • 01 شهریور 1399 - 9:21
راهبرد خرید تکنولوژی باید در دستور کار صنعتگران قرار گیرد
رئیس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان گفت: زمان آن فرا رسیده که به جای خرید کارخانه، به دنبال راهبرد خرید تکنولوژی از خارج باشیم.

به گزارش عصر تحلیل، محمدرضا رجالی در جلسه “مصوبات الزامات اجرایی در راستای چشم انداز تعیین شده لاستیک های صنعتی استان اصفهان” افزود: در کنار این دیدگاه که خارجی ها ما را به چشم بازار می بینند، به لحاظ آن که ما نیروی انسانی، انرژی و زمین ارزان داریم، باید با تغییر این تصویر، کارخانه با مشارکت خارجی ها ایجاد کنیم.

وی تصریح کرد: در این مقطع، راهبرد ساخت لاستیک را باید مورد توجه ویژه قرار دهیم و اصفهان به لحاظ داشتن نیروی ماهر، پتروشیمی و برق ارزان، پتانسیل های بالقوه در زمینه تولید لاستیک و مواد اولیه دارد؛ از این رو، ما باید یک بار برای همیشه تکنولوژی را بخریم و وارد کنیم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی اصفهان افزود: صنعتگران باید با ایجاد فضای تعاملی و همدلی و با ارائه طرح ها و پیشنهادهای سازنده کارها را به پیش ببرند.

وی تصریح کرد: در شرایط موجود شیوع ویروس کرونا، ظرفیت های خالی استان و وضعیت اشتغال خوب بوده و رشد هم کرده است و در چنین شرایطی ما باید وارد بازارهای جهانی شویم.

رجالی ادامه داد: اتاق بازرگانی با ترجمه گزارش های مکنزی توانسته است بیش از ۱۷۰ راهکار را برای مقابله با اثرات منفی شیوع ویروس کرونا نشر و در اختیار فعالان بخش خصوصی قرار دهد.

وی در خاتمه گفت: ما باید در حوزه لاستیک با اعطای مجوز و ایجاد سندیکا و نیز احداث شهرک اختصاصی بتوانیم این بخش را توانمند کنیم.

سید آرش امامی، دبیرکمیسیون صنایع نیز در این نشست گفت: ۱۱ کارخانه با میانگین ظرفیت تولید سالانه ۴۰ تا ۵۰ هزار تن تایر در کشور داریم که حدود ۳۵۰ هزار تن سالانه در این کارخانه ها تولید می  شود.

وی نیاز سالانه کشور به تایر را ۵۰۰ هزار تن دانست و افزود: مابقی نیاز را باید بتوانیم با ایجاد کارخانه تایر با استفاده از تکنولوژی های روز دنیا تامین کنیم، از این رو با تدوین سند چشم انداز تعیین شده به دنبال رفع این مشکل هستیم./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5346
  • منبع : اتاق بازرگانی اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.