• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

3
شهردار اصفهان:

سلامت درختان اصفهان با توموگرافی رصد می شود

  • کد خبر : 4098
  • 24 خرداد 1399 - 12:05
سلامت درختان اصفهان با توموگرافی رصد می شود
شهردار اصفهان گفت: از ابتدای خرداد ماه اقداماتی برای رسیدگی به درختان در معرض خطر با روش های جدید از جمله توموگرافی و فناوری های نوین صورت گرفته است.

به گزارش عصر تحلیل، قدرت اله نوروزی در برنامه رادیویی «شهر پرسشگر، شهردار پاسخگو» اظهار کرد: در برنامه «هر یکشنبه یک افتتاح»، فرهنگسرای دکتر کتابی مورد بهره برداری قرار گرفت و فرصتی ایجاد کرد تا بخش زیادی از نیازهای فرهنگی مردم این منطقه تامین شود؛ همچنین خیابان آیت الله حکیم و فرعی نهم افتتاح و خیابان آرمان نیز کلنگ زنی شد.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در شهر اصفهان صرف حوزه عمرانی شده است افزود: پروژه آفتاب باید ظرف مدت ۱۰ ماه انجام می شد که با کار سه شیفته، سه روز پیش از موعود به اتمام رسید.

 

فضای چهارباغ بهبود پیدا می کند

 

شهردار اصفهان افزود: تا ۴۵ روز آینده مبلمان چهارباغ از میدان امام حسین تا آمادگاه تکمیل خواهد شد وهمچنین نورپردازی این گذر بهبود پیدا می کند.

وی در مورد گلایه یکی از شهروندان از خانه های مسکونی در منطقه سه شهر اصفهان که سبب دشواری تردد برای شهروندان به داخل کوچه ها شده است، اظهار کرد: بافت این منطقه تجاری است و از این خانه ها برای انبار استفاده می شود که برخلاف قانون است؛ از همین رو باید تعارض بین منفعت مردم و کسبه را رفع کنیم و چون بافت مسکونی است حق با کسانی است که سکونت دارند.

 

احداث پارکینگ های عمومی در اطراف خانه های بومگردی

 

نوروزی گفت: اخطارهای لازم باید از سوی شهرداری به کسبه داده شود و همچنین در کمیسیون ماده ۱۰۰ مورد بررسی قرار گیرد؛ چراکه این گونه بافت ها به مرور از گذشته های دور به بافت تجاری تبدیل و سبب آزار مردم شده است.

وی در مورد پرسش دیگر شهروندان منطقه سه که از تبدیل یک خانه تاریخی بدون پارکینگ به اقامتگاه بومگردی گلایه داشت، گفت: براساس قانون حمایت از صنعت گردشگری، خانه های قدیمی ثبت شده در میراث می توانند به مراکز بوم گردی و گردشگری تبدیل شود اما تاکید ما این است، پارکینگ تامین شود که این کار راحتی نیست و سیاست ما این است محل هایی را تحت عنوان پارکینگ عمومی احداث کنیم تا این مشکل جبران شود.

شهردار اصفهان تاکید کرد: بافت تاریخی باید به بافت پویا و صنعت گردشگری تبدیل شود چراکه یک پروژه محرک توسعه است اما ملزومات باید تامین شود.

وی در مورد سوال یکی از شهروندان در مورد نحوه اجرای پارک حاشیه ای هوشمند در برخی خیابان های شهر اظهار کرد: در مورد این طرح اطلاع رسانی شده و ممکن است برخی شهروندان از آنچه در سطح شهر برای اطلاع رسانی نصب شده اطلاع نداشته باشند.

وی در مورد دغدغه یکی از شهروندان در مورد درخت های فرسوده داخل شهر که ظاهر زیبایی دارند اما با وزش باد حادثه آفرین می شود، بیان کرد: درختان یکی از هویت های شهر ما هستند که برخی از آن ها کهنسال بوده و عمر بالایی دارند بناراین طبیعی است دچار آفت شده و حتی در مواقعی می توانند خطرزا باشند به همین دلیل به ناچار باید درختان آسیب دیده برای حفظ ایمنی مردم قطع می شود.

نوروزی افزود: درخت از لحاظ محیط زیستی و زیبایی برای شهر مهم است از همین رو همه ما باید پاسدار درختان باشیم اما درختی که سلامت شهروندان را تهدید می کند، باید برداشته شود./

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4098
  • منبع : شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.