• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

سر تیتر اخبار

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲

6

رفع  بوی تصفیه خانه فاضلاب شهرضا

  • کد خبر : 3891
  • 07 خرداد 1399 - 22:00
معاون بهره برداری و توسعه فاضلاب شرکت آبفا استان اصفهان اعلام کرد: با تغییر روش تصفیه فاضلاب از برکه تثبیت، به روش لاگون هوادهی، مشکل بوی نامطبوعی که سال ها  موجب ناراحتی ساکنان اطراف تصفیه خانه فاضلاب می شد، رفع گردید.

به گزارش عصر تحلیل، امیر حسین حکمتیان افزود: در سال ۶۸ فاز اول تصفیه خانه فاضلاب شهرضا به روش برکه تثبیت راه اندازی شد و اکنون با هدف ارتقاء خدمات به مشترکین، با نصب ۲۰ هواده در لاگون های هوادهی، روش تصفیه فاضلاب در این تصفیه خانه تغییر کرد.

وی در ادامه عنوان کرد: علاوه بر تغییر روش تصفیه فاضلاب، یک سیستم دانه گیر هوادهی بعد از دستگاه آشغالگیر نصب شده است که این فرایند نیز، تاثیر به سزایی در رفع بوی نامطبوع تصفیه خانه فاضلاب دارد.

عضو هیات مدیره شرکت آبفا استان اصفهان افزود: تصفیه خانه فاضلاب شهرضا در دو مدول طراحی شده که فاز اول  در سال ۶۸ برای ۱۲۰ هزار نفر و ۲۰ هزار متر مکعب پساب در شبانه روز طراحی شده بود. در حال حاضر فاز دوم این تصفیه خانه در دست اقدام است که پیش بینی می شود ۱۷۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار دهد.

حکمتیان در ادامه به میزان تولید پساب در تصفیه خانه پرداخت و  بیان کرد: هم اکنون در طول شبانه روز ۱۰۰ لیتر در ثانیه، پساب در تصفیه خانه تولید می شود که بخشی از آن در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد و برنامه هایی در دستور کار است که در آینده نزدیک  حدود ۴۰ لیتر در ثانیه از پساب تولیدی برای آبیاری فضای سبز غیر مثمردر اختیار شهرداری شهرضا قرار گیرد.

وی افزود: درمدول اول تصفیه خانه، دو لاگون ته نشینی و دو لاگون هواده که۲۰ فقره هواده بر روی آن نصب شده است، وجود دارد  و فاز دوم نیز به همین صورت خواهد بود.

حکمتیان طول شبکه فاضلاب شهرضا را ۵۰۰ کیلومتر اعلام کرد و تصریح نمود: از این رقم، ۲۳۰ کیلومتر آن اجرا شده است و می توان گفت درحال حاضر ۴۰ درصد جمعیت شهرضا از خدمات شبکه فاضلاب بهره مند هستند.

وی در پایان عنوان کرد: شهرضا در حدود ۱۳۵ هزار نفر جمعیت دارد و در حال حاضر ۱۶ هزار و ۲۲۹ انشعاب به مشترکین واگذار شده است که با اجرای مابقی شبکه فاضلاب، جمعیت بیشتری در این شهرستان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار می گیرند./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=3891
  • منبع : آبفا اصفهان

نوشته های مشابه

07خرداد
پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات ساخت ایستگاه قائمیه
مدیرعامل آبفای استان اصفهان مطرح کرد:

پیشرفت ۴۰ درصدی عملیات ساخت ایستگاه قائمیه

24خرداد
آبرسانی سیار در برخی نقاط شهر اصفهان
آب و فاضلاب استان خبر داد:

آبرسانی سیار در برخی نقاط شهر اصفهان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.