• امروز : پنج شنبه - ۲۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 9 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

9
مرگ زودرس در کمین مردم:

سکته قلبی در رده اول مرگ و میرها

  • کد خبر : 20202
  • 12 آذر 1401 - 16:41
سکته قلبی در رده اول مرگ و میرها
کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: از نظر میزان مرگ ناشی از ۵ علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر، سکته قلبی با ۹۳/۶۷ در رتبه اول است.

به گزارش عصرتحلیل به نقل از خبرنگاران جوان،حجت زاده گفت: بر اساس آخرین مطالعه سیمای مرگ که در کشور انجام شده ۷۷ هزار و ۸۱۹ مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام گروه های سنی مربوط به سکته قلبی است.

به گفته وی سهم سکته قلبی ۲۰/۵۸ درصد مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در تمام سنین است که سکته مغزی با ۹/۲۵ درصد و بیماری فشار خون بالا با ۷/۲۳ درصد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

حجت زاده افزود: احتمال خطر مرگ زودرس یعنی بین ۳۰ تا ۷۰ سال ناشی از چهار بیماری مهم غیر واگیر قلبی و عروقی، مزمن تنفسی، دیابت و سرطان حدود ۱۴/۱۲ درصد است.

او افزود: بررسی ها نشان می دهند که میزان مرگ ناشی از پنج علت اول مرگ در ۱۰۰ هزار نفر سکته قلبی با حدود ۹۳ درصد در رتبه اول و سکته مغزی با ۴ درصد و بیماری فشار خون بالا با حدود  ۳ درصد در رده های بعدی قرار دارند.

کارشناس اداره قلب وزارت بهداشت گفت: بررسی ها نشان می دهند که تعداد مرگ زودرس ناشی از پنج علت اول مرگ در افراد ۳۰ تا ۷۰ سال، سکته قلبی با ۲۴ هزار و ۹۵۹ مورد در رده اول، سکته مغزی با ۹۳۰۰ و حوادث ترافیکی با ۹۱۷۸ مورد در رده های بعدی قرار گرفته اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20202

    نوشته های مشابه

    09آبان
    تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار  نیست
    رئیس مرکز مدیریت بیماری‌‌های  واگیردار وزارت بهداشت خبرداد:

    تعطیلی مدارس به دلیل شیوع آنفلوآنزا در دستور کار نیست

    28اردیبهشت
    از دست دادن فرصت واردات ۶ میلیون دوز واکسن
    رئیس اتاق بازرگانی تهران گفت:

    از دست دادن فرصت واردات ۶ میلیون دوز واکسن

    10اردیبهشت
    منتظر پیامک وزارت بهداشت باشید
    برای تزریق واکسن کرونا؛

    منتظر پیامک وزارت بهداشت باشید

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.