• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

4
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان:

صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند

  • کد خبر : 20666
  • 30 اردیبهشت 1402 - 14:52
صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند و سایر شاخص‌های محیط زیستی محاسبه می‌شود و حداکثر امتیاز مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی هزار امتیاز است.

به گزارش عصر تحلیل، غلامرضا ساکتی اظهار داشت: در راستای اعطای گواهی مدیریت سبز به سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی، سال گذشته از ۲۳ و سال‌ جاری از ۲۹ ارگان بازدید و فرایندهای مدیریت پسماند آنها بررسی و کنترل شد.

وی ادامه داد: مدیریت سبز به عنوان یک ابزار قدرتمند اجرایی، به استناد ماده ۱۹۰ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران و آئین‌نامه اجرایی مصوب هیئت وزیران اهمیت و جایگاه ویژه‌ای دارد، به‌نحوی که از وظایف هر سازمان تلقی می‌شود.

ساکتی افزود: ارزیابی اجرای مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی بر اساس شاخص مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند و سایر شاخص‌های محیط زیستی محاسبه می‌شود و حداکثر امتیاز مدیریت سبز در دستگاه‌های اجرایی هزار امتیاز است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با بیان اینکه این سازمان دستگاه ذی‌صلاح برای ارزیابی شاخص مدیریت پسماند و صدور گواهی مدیریت سبز است، گفت: سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از سال ۱۴۰۱ برنامه‌ریزی دقیق و عملیاتی برای صدور گواهی مذکور را انجام داده و اجرایی کرده است.

او تصریح کرد: فرایند صدور گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند با ارسال درخواست از طرف دستگاه متقاضی آغاز شد و با بازدید از ساختمان مورد درخواست، برگزاری کلاس‌های آموزشی، ارائه راهکارهای اصلاحی و انعقاد تفاهم‌نامه ادامه پیدا کرد تا در صورت دارا بودن شرایط و رعایت ضوابط، گواهی مدیریت سبز با اعتبار یک‌ساله صادر شود.

ساکتی با بیان اینکه علاوه بر نهادها، ادارات و ارگان‌های خارج از دایره شهرداری اصفهان، تمام مناطق، مدیریت‌ها و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیز موظف به دریافت گواهی مدیریت سبز در شاخص پسماند شدند، گفت: در خصوص مدیریت سبز از سال ۱۴۰۱، از ۵۲ ساختمان متعلق به دستگاه‌های اجرایی بازدید و ۱۰ ارگان موفق به دریافت گواهینامه مدیریت سبز شد.

او خاطرنشان کرد: برای ایجاد مشوق‌های لازم در میان دستگاه‌های اجرایی در فرایند صدور گواهی مدیریت سبز، خدمات متعددی از جمله برگزاری دوره‌های آموزشی، توزیع محصولات فرهنگی و آموزشی و تجهیزات ذخیره‌سازی پسماند از طرف این سازمان به دستگاه‌های متقاضی ارائه می‌شود.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20666

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.