• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

سر تیتر اخبار

کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟

3

صنعت بیمه کشور نیاز به اصلاح ساختاری در شبکه فروش دارد

  • کد خبر : 14758
  • 06 تیر 1400 - 9:08
صنعت بیمه کشور نیاز به اصلاح ساختاری در شبکه فروش دارد
کارشناس ارشد حوزه بیمه گفت: چگونه می شود شرکت بیمه که خود ذینفع فروش و عدم پرداخت خسارت بیمه نامه است، بتواند مطابق آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها، اقدام کند؟

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان؛ فاطمه داوری کارگزار رسمی بیمه با اشاره به تصویب آیین نامه شماره ۷۱ شورای عالی بیمه با موضوع “حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها” در سال ۱۳۹۱ افزود: این آیین نامه با هدف تقویت اعتماد عمومی به صنعت بیمه و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه ای و شیوه عرضه آن، الزام بیمه گران به ارائه اطلاعات کامل، درست و به موقع قبل و بعد از صدور بیمه نامه به بیمه گذاران، الزام بیمه گران به تسهیل فرایند بررسی و پرداخت خسارت و رسیدگی به شکایات بیمه ای تصویب شد.

این کارشناس ارشد صنعت بیمه آغاز فرایند حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها را “مشاوره جهت خرید بیمه نامه” دانست و افزود: ارائه اطلاعات کامل، درست، به موقع و بدون هیچ گونه جانبداری قبل از صدور بیمه نامه منجر به اعتماد عمومی به صنعت بیمه و افزایش آگاهی عمومی از خدمات بیمه ای شده و در نهایت فرایند بررسی و پرداخت خسارت را تسهیل می کند.

وی ادامه داد: یک مشاوره خوب توسط مرجعی که اولویت اولش، حفظ منافع بیمه گذار باشد و نه شرکت بیمه گر، مسیر رسیدن به اهداف آیین نامه ۷۱ را هموار می سازد.

داوری ضمن اشاره به ساختار صنعت بیمه در سایر کشورها، تصریح کرد: در سایر کشورها، شرکت های بیمه ای و نمایندگان آن، هیچ نقشی در فروش بیمه نامه نداشته و این امر صرفا به کارگزاری محول شده است ؛ چرا که شرکت های بیمه و نمایندگان آن، در فروش محصولات بیمه ای خود، منافع شرکت بیمه را در اولویت خود قرارداده است اینگونه است که در ایران فروش مستقیم بیمه نامه از طریق شرکتهای بیمه ای و اخذ نمایندگی های متعدد، برخی از حقوق بیمه گذار را ضایع خواهد کرد.

کارشناس ارشد صنعت بیمه با مطرح کردن این سوال که “چگونه می شود شرکت بیمه که خود ذینفع فروش و عدم پرداخت خسارت بیمه نامه است، بتواند مطابق آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گذاران، بیمه شدگان و صاحبان حقوق آنها، اقدام کند و بطور همه جانبه حقوق بیمه گذار را رعایت کند؟” ساختار صنعت بیمه را به چالش کشیده و بیان داشت که صنعت بیمه کشور نیاز به اصلاح ساختاری در شبکه فروش دارد.

وی با اشاره به آیین نامه شماره ۹۲ بیمه مرکزی، که بر اساس آن “کارگزاری مدافع حقوق بیمه گذار در شرکت بیمه می باشد و امکان پیگیری پرونده خسارت بیمه گذار در شرکت بیمه تا حصول نتیجه را دارد” اظهار داشت: به منظور تحقق اهداف آیین نامه ۷۱، کارگزاری های رسمی بیمه زیر نظر مستقیم بیمه مرکزی ج.ا.ا شکل گرفتند تا به صورت شفاف نسبت به ارائه خدمات مشاوره به بیمه گذاران اقدام کند.

داوری افزود: در حال حاضر تنها ساختار قانونی منطبق با آیین نامه ۷۱، جهت ارائه یک مشاوره کامل و جامع، کارگزار رسمی بیمه حائز شرایط می باشد. چرا که بدون هیچ گونه جانبداری از هیچ شرکت بیمه ای خاصی، اقدام به معرفی کامل محصول بیمه ای می نماید و بیمه گذار را در انتخاب بهترین گزینه جهت صدور بیمه نامه راهنمایی می کند.

وی در همین راستا ادامه داد: کارگزار نه تنها مراحل اولیه مشاوره و صدور بیمه نامه همراه بیمه گذار است بلکه به عنوان نماینده، وکیل و حافظ منافع بیمه گذار درامور خسارتی ایشان نیز می تواند حضور داشته باشد.

کارشناس ارشد صنعت بیمه افزود: از آنجا که شرکت بیمه و نمایندگی ذینع عدم پرداخت خسارت به بیمه گذار می باشند و در زمان پرداخت خسارت، حفظ منافع خود را در اولویت قرار می دهند بالطبع تاثیر منفی بر نحوه و میزان پرداخت خسارت به بیمه گذار خواهد داشت. که این امر موجبات نارضایتی بیمه گذار را فراهم می کند. در اینجاست که حضور کارگزار رسمی حائز شرایط بیش از پیش نمایان می شود. چرا که اولویت کارگزار، بیمه گذار و منافع اوست و عملکردش در پیگیری امور خسارتی کاملا بر عکس شرکت بیمه و یا نمایندگی است.

داوری با اشاره به اینکه کارگزار در زمان بروز خسارت می تواند ذینفع پرداخت خسارت باشد تاکید کرد: که کارمزد پرداختی بیمه نامه صادر شده به کارگزار با کارمزد پرداختی به نمایندگان شرکت های بیمه ای یکسان بوده و فرایند بیمه گری با کارگزار هیچ تاثیری در افزایش حق بیمه نخواهد داشت و بیمه گذار با هدف حفظ منافعش در شرکت بیمه، حق انتخاب کارگزار را دارد.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14758

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.