• امروز : جمعه - ۲۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 10 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

1
در راستای توسعۀ سبد محصولات فولاد مبارکه صورت گرفت:

طراحی و تولید گرید ۶Mn19 ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر

  • کد خبر : 7963
  • 02 آذر 1399 - 9:52
طراحی و تولید گرید ۶Mn19 ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر
علی‌رضا مولوی‌زاده رئیس تروپروسس فولاد مبارکه از طراحی و تولید گرید 19Mn6 به ابعاد 10mm*1800  ویژۀ ساخت بدنۀ بویلر  خبر داد و تولید این گرید جدید را  اقدامی در جهت بومی‌سازی و قطع واردات و توسعۀ سبد محصولات  فولاد مبارکه برشمرد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، وی در ادامه  خاطرنشان کرد:  مدیریت متالورژی و روش‌های تولید بنا به درخواست مشتریان شرکت، طراحی و تولید گرید ۱۹Mn6 را  طبق استاندارد مربوطه (۱۷۱۵۵ DIN) در دستور کار خود قرار داده بود .

رئیس تروپروسس فولاد مبارکه در ادامه گفت: گرید مذکور عمدتا در ساخت بویلرها و مخازن تحت‌فشار کاربرد دارد و از دستۀ فولادهای مقاوم به خزش است.

در همین خصوص، صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فولاد اظهار داشت: بنابر استانداردهای مربوطه، گرید  فولادی  یادشده  نیاز به  حداقل استحکام تسلیم  ۳۵۵ مگا پاسکال و حداقل استحکام  کششی ۵۱۰ مگا پاسکال در دمای محیط دارد. همچنین از ویژگی‌های خاص این گرید، الزام به برخورداری از حداقلی از استحکام تسلیم و کششی در دماهای بالاتر از ۲۰۰ و حداکثر ۵۵۰ درجۀ سانتی‌گراد است.

کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در ادامه با اشاره به این نکته که گرید ۱۹Mn6 پیش از این از طریق واردات تأمین می‌شد افزود: پس از تعیین آنالیز مناسب، سایر پارامترهای تولیدی، همچون دماهای نورد و الگوی خنک‌کاری ورق، برای دستیابی به خواص مکانیکی موردنظر استاندارد ۱۷۱۵۵ DIN نیز تعیین گردید.

وی  در ادامه خاطرنشان کرد: گرید مذکور، با آنالیز و پارامترهای خاص طراحی شد و در ابعاد مورد درخواست مشتری (۱۰mm*1800) تولید گردید. همچنین برای اولین مرتبه در فولاد مبارکه با هماهنگی آزمایشگاه محصول  جهت انجام تست کشش در دمای ۴۵۰ درجۀ سانتی‌گراد ، تجهیزات موردنیاز بر روی دستگاه کشش، نصب و تست شد.

صادق رحیمی، کارشناس واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه  همچنین گفت:  کلیۀ کلاف‌های تولیدشده برای اولین بار در فولاد مبارکه در دمای ۴۵۰ درجۀ سانتی‌گراد، مطابق با استانداردهای مربوطه تحت تست کشش گرم  قرار گرفته‌اند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: محصول تولیدی پس از اخذ تأییدیۀ آزمایشگاه محصول، در خط تولید مشتری نیز مورداستفاده قرار گرفته و درنهایت  تأیید و رضایت مشتری دریافت‌کنندۀ محصول را نیز در برداشته است.

رحیمی در پایان از همکاری مدیریت و کارشناسان دفاتر فنی تولیدِ نواحی فولادسازی و نورد گرم، واحد برنامه‌ریزی و کنترل تولید، آزمایشگاه محصول، واحد فروش و  نیز مدیریت و همکاران واحد متالورژی و روش‌های تولید قدردانی کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=7963
  • منبع : شرکت فولاد مبارکه اصفهان

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.