• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
مدیرکل دفتر نظارت بر استاندارد گفت:

طرح های گوگرد زدایی از گازوییل و مازوت توسط وزارت نفت با سرعت پیگیری شود / تولید گازوییل سبز در پالایشگاه اصفهان خبر مسرت بخشی است

  • کد خبر : 22167
  • 07 بهمن 1402 - 18:12
طرح های گوگرد زدایی از گازوییل و مازوت توسط وزارت نفت با سرعت پیگیری شود / تولید گازوییل سبز در پالایشگاه اصفهان خبر مسرت بخشی است

در راستای اجرای ماموریت سازمان ملی استاندارد ایران در خصوص ارزیابی انطباق سوخت تولید داخل کشور و در ادامه فرایند بهبود کیفیت و استانداردسازی محصولات نفتی تولید داخل، دکتر محمد سجاد گازر مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران به اتفاق سرپرست اداره کل استاندارد استان اصفهان و معاونین و کارشناسان مربوطه از هلدینگ پتروپالایش اصفهان بازدید کردند.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از روابط عمومی و بین الملل هلدینگ پتروپالایش اصفهان،  مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران در بازدید از پالایشگاه اصفهان و نمونه برداری از بنزین و گازوییل تولیدی این پالایشگاه افزود: سازمان ملی استاندارد ایران در دو سال اخیر ورود جدی به بحث کیفیت سوخت و انرژی داشته است و در دوره تحولی اقدامات بسیار مهمی نسبت به  نمونه گیری و ارزیابی انطباق از محصولات پالایشگاه‌های کشور و مجموعه انبار نفت از جمله بنزین، گازوییل و مازوت صورت پذیرفته است.

محمد سجاد گازر، با بیان اینکه این کار در راستای عمل به وظایف قانونی انجام می‌گیرد افزود: سازمان ملی استاندارد ایران موضوع اجباری کردن استاندارد گاز طبیعی و گازوییل را از طریق شورای‌عالی استاندارد پیگیری کرده و مقرر شد این کار برای گاز طبیعی از سال ۱۴۰۴ و برای گازوییل از سال ۱۴۰۵ انجام شود.

ایشان با تاکید بر اینکه سازمان ملی استاندارد ایران به طور مستمر پیگیر کیفیت بنزین و گازوییل است، تصریح کرد: این سازمان در دو سال گذشته اقدامات موثری برای نمونه گیری از پالایشگاه‌های کشور انجام داده که سر منشأ اتفاقات خوبی بوده است.

گازر ادامه داد: با این اقدامات و استاندارد سازی‌های انجام شده، شاهد هستیم که وزارت نفت در کنار دغدغه‌ای که برای تامین سوخت در کشور دارد، در دو سال گذشته، پروژه‌های مربوط به کیفیت سوخت را تسریع داده است.

وی با بیان اینکه پالایشگاه اصفهان، یکی از بزرگترین تولید کنندگان گازوییل در کشور است، افزود: در سال قبل نمونه گیری که از محصول گازوییل این پالایشگاه صورت گرفت مقدار گوگرد در آن ۶۵۰۰ پی‌پی‌ام بوده اما امسال این پالایشگاه اعلام کرده که با اجرای طرح‌های بهبود، میزان گوگرد گازوییل در آن کاهش یافته و گازوییل سبز تولید می‌شود که خبر خوشحال کننده‌ای است.

مدیر کل دفتر تخصصی ارزیابی انطباق انرژی و محیط زیست سازمان ملی استاندارد ایران گفت: امروز نیز ما با حضور در پالایشگاه اصفهان از گازوییل تولید شده در آن نمونه گیری کردیم و نتایج بررسی آن را اعلام می‌کنیم.

میزان گوگرد گازوییل تولیدی  پالایشگاه اصفهان  به کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام کاهش یافته است

معاون تولید پالایشگاه اصفهان نیز در این بازدید گفت: حدود ۲۵ درصد از سوخت مورد نیاز کشور از جمله بنزین و گازوییل در این پالایشگاه تولید می‌شود.

اصغر صابری، با بیان اینکه ۱۷ استان در زمینه سوخت به این پالایشگاه وابسته هستند، افزود: بنزین یورو ۵ مطابق با استانداردهای روز اروپا از ۱۰ سال گذشته در این واحد صنعتی تولید می‌شود.

وی با اشاره به تولید روزانه ۲۳ میلیون لیتر گازوییل یورو ۵ در این پالایشگاه، اظهار کرد: امیدواریم حجم بیشتر این سوخت که جزو پاک‌ترین گازوییل‌های تولیدی در کشور است در سطح کلانشهر اصفهان که با مشکل آلودگی هوا مواجه است، توزیع شود.

وی گفت: میزان گوگرد گازوییل تولیدی این پالایشگاه با اجرای دو پروژه بزرگ که مهر سال گذشته به بهره‌برداری رسید به کمتر از ۱۰ پی‌پی‌ام کاهش یافته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=22167

    نوشته های مشابه

    01اردیبهشت
    قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد
     با حضور مدیر عامل هلدینگ پتروپالایش اصفهان و استاندارهرمزگان صورت گرفت:

    قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

    13اسفند
    اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی
    برای نخستین بار در هلدینگ پتروپالایش اصفهان صورت پذیرفت:

    اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی

    06اسفند
    ارائه نشان طلائی مدیریت منابع انسانی به هلدینگ پتروپالایش اصفهان
    در بنیاد توانمندسازی منابع انسانی ایران و انجمن مدیریت سبز ایران صورت گرفت:

    ارائه نشان طلائی مدیریت منابع انسانی به هلدینگ پتروپالایش اصفهان

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.