• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سر تیتر اخبار

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید

2

فراخوان اولین جشنواره ملی حماسه گویان

  • کد خبر : 5844
  • 27 شهریور 1399 - 12:16
فراخوان اولین جشنواره ملی حماسه گویان
به مدد الهی ، حوزه هنری استان اصفهان با همکاری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین جشنواره مجازی خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با هدف روایت و ثبت خاطرات آن دوران برگزار می نماید .این جشنواره در دو بخش : خاطره گویی بزرگسالان و دانش آموزی برگزار می شود .

حوزه هنری استان اصفهان با همکاری شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان اولین جشنواره مجازی خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را با هدف روایت و ثبت خاطرات آن دوران برگزار می نماید .

این جشنواره در دو بخش : خاطره گویی بزرگسالان و دانش آموزی برگزار می شود .

اهداف جشنواره :

– جلوگیری از تحریف و یا به فراموشی سپردن میراث گران بهای انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

-بهره گرفتن از زبان هنر در تبیین و ترویج مبانی و ارزش های فرهنگ پایداری

– ترویج فرهنگ کتاب خوانی توسط دانش آموزان

– جمع آوری و نشر خاطرات شفاهی دفاع هشت ساله

-زمینه سازی برای بروز و ظهور خلاقیت ها ، شناسایی  و معرفی استعدادها و ظرفیت های  مطلوب

– زمینه سازی در جهت تقویت و تحکیم پیوند میان نسل ها

-القاء و انتقال رشادت ها و حماسه های رزمندگان و ایثارگران هشت سال دفاع مقدس به نسل جوان با بهترین زبان و ابزار

– زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا و یادگاران هشت سال دفاع مقدس به عنوان قهرمانان ملی و الگو سازی از آنان

-حفظ آرمان ها و اصول انقلاب اسلامی و آرمان های دفاع مقدس با تکیه بر ابزار هنر

*****

محورهای جشنواره :

خاطرات دوران انقلاب ، زنان و دفاع مقدس، دانش آموز و دفاع مقدس ، نقش خانواده و مقاومت مردمی، سبک زندگی در جبهه، پشتیبانی و کمک های مردمی ،آتش نشانان و امداد و نجات ،تشیع شهدا ، پادگان های آموزشی،  اعزام به جبهه ، جنگ زدگان و مهاجرین ، معاودین ،بمباران و حملات موشکی ، آزادگان ، مهندسی رزمی، تخریب ،شب های عملیات، محاصره، مبارزه با اشرار مسلح ضد انقلاب، اورژانس های صحرایی و خاطرات پزشکان و پرستاران و امدادگران ، حضور رزمندگان در غرب کشور و کمین و ضد کمین و جوله ،اقلیت های دینی و مذهبی، مدافعین حرم و وطن و…

*****

بخش های جشنواره :

الف- خاطره گویی بزرگسالان                                 ب- خاطره گویی دانش آموزان

الف-خاطره گویی بزرگسالان

-شرکت کنندگان  در این جشنواره ، خاطرات خود و یا نزدیکان را با استفاده از دوربین تصویربرداری و یا موبایل روایت نموده ،آن را ضبط و به دفتر جشنواره ارسال نمایند . همچنین عزیزانی که دوران انقلاب و جنگ هشت ساله دفاع مقدس را درک نکرده اند ، می توانند بر اساس خاطرات منتشر شده از کتاب های  انقلاب و دفاع مقدس ، آن خاطرات را روایت نموده و فیلم آن را ارسال نمایند .

– استفاده از جلوه های ویژه سمعی و بصری (عکس، فیلم، نقشه، کالک، افکت­های صوتی-تصویری، پاورپوینت و…) و خلاقیت های فردی در روایت حائز اهمیت و امتیاز ویژه است .

-ادارات ، سازمان ها ، نهادها و . . . نیز می توانند خاطرات مرتبط با سازمان خود را از دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس ضبط نموده و به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

 

ب-خاطره گویی دانش آموزی

-دانش آموزان می توانند بر اساس کتاب های منتشر شده دفاع مقدس  ، خاطراتی  را انتخاب ، آن را  روایت و فیلم ضبط شده را به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

– استفاده از جلوه های ویژه سمعی و بصری (عکس، فیلم، نقشه، کالک، افکت­های صوتی-تصویری، پاورپوینت و…) و خلاقیت های فردی در روایت حائز اهمیت و امتیاز ویژه است .

*****

مقررات کلی شرکت در اولین جشنواره مجازی و خاطره گویی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس

-شرکت کنندگان می‌توانند حداکثر ۷ خاطره مرتبط با انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را روایت کنند .

-مدت زمان هر خاطره مورد پذیرش برای جشنواره حداکثر ۱۵ دقیقه خواهد بود.

-دانش آموزان  ضمن معرفی خود در ابتدای فیلم ،نام کتاب ،نام راوی خاطره و نویسنده را ، ذکر  و عکس  صفحاتی از کتاب که خاطرات از آن نقل شده را به همراه عکس جلد و شناسنامه کتاب ، همراه با فیلم ضبط شده به دفتر جشنواره ارسال نمایند .

-آثار دریافتی در دو گروه   دانش آموزان و بزرگسالان، به تفکیک ارزیابی خواهند شد.

-شرکت کنندگان در جشنواره می بایست فرم ثبت نام را از سایت حوزه هنری استان اصفهان دانلود وپس از تکمیل، همراه با فیلم ضبط شده ارسال نمایند.

-تصویربرداری به صورت افقی و دارای صدا و صوت مناسب باشد .

-هر گونه  بهره برداری از آثار ارسالی ، برای حوزه هنری استان اصفهان محفوظ می باشد .

 

نحوه ارسال آثار:

 شرکت کنندگان در بخش بزرگسالان ، آثار خود را از طریق  واتساپ ، تلگرام ، ایتا  و در بخش دانش آموزی از طریق ایتا ، به شماره تلفن ۰۹۱۳۱۰۱۸۹۸۲ و در صورت بالا بودن حجم فیلم بر روی لوح فشرده ( DVD) به آدرس حوزه هنری استان اصفهان  ارسال نمایند.

 

گاه شمار جشنواره:

مهلت ارسال آثار: ۱۰۹۹

راه های ارتباطی :

تلفن : ۰۹۱۳۱۰۱۸۹۸۲   – ۰۳۱۳۲۲۲۰۰۵۶    داخلی ۱۲۶ -دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری

آدرس سایت : www.artesfahan.ir

آدرس : خیابان استانداری ، گذر سعدی ، عمارت سعدی ،  حوزه هنری استان اصفهان.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=5844
  • منبع : ذوب آهن اصفهان

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.