• امروز : دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 29 April - 2024

سر تیتر اخبار

عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد

2

بررسی تمام فینال های آسیایی تیم های ایرانی

  • کد خبر : 8704
  • 29 آذر 1399 - 8:44
بررسی تمام فینال های آسیایی تیم های ایرانی
در روزهایی که همه حواس ها به بازی پرسپولیس و اولسان هیوندای کره است نگاهی تاریخی می‌اندازیم به نتایج تیم های ایرانی در فینال رقابت های جام باشگاه ها و لیگ قهرمانان آسیا.

حمید معانی / عصر تحلیل: در سال ۱۹۷۰ استقلال اولین تیم ایرانی بود که به فینال جام باشگاه های آسیا رسید. در این دوره که با شرکت هفت تیم و به میزبانی ایران انجام شد استقلال با مربیگری رایکوف با نتیجه ۲ بر یک حریف خود را شکست داد بیست و یک سال بعد باز هم استقلال بود که به فینال رسید و در حالی که یکی از بازیکنان سال ۱۹۷۰ خود را به عنوان مربی روی نیمکت خود داشت در دیدار نهایی برابر نماینده چین یعنی لیائونینگ باز هم نتیجه برد ۲ بر یک را تکرار کرد تا دومین جام قهرمانی قاره را بالای سر ببرد در این دوره هفده تیم شرکت داشتند. در فصل بعدی که پنج ماه بعد و با حضور ۲۸ تیم برگزار شد بازهم استقلال با پورحیدری به فینال رسید که پس از تساوی یک بر یک در ضربات پنالتی مغلوب الهلال عربستان شد.
یکسال بعد یک تیم ایرانی دیگر به نام پاس تهران با مربیگری فیروز‌کریمی در فینال موفق شد با نتیجه یک بر صفر الشباب عربستان را شکست داده و قهرمان آسیا شود در این دوره تنها ۱۲ تیم شرکت کرده بودند.
در سال ۱۹۹۹ در رقابتی که ۲۸ تیم در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشتند استقلال برای چهارمین بار راهی فینال شد اما در بازی پایانی با نتیجه دو بر یک مقابل چشمان یکصد هزار هوادار خود با شکستی تلخ مغلوب جوبیلو ایواتای ژاپن شد، در این سال ناصرحجازی سکان هدایت آبی‌پوشان را برعهده داشت.
فوتبال باشگاهی ایران برای فینالیست شدن پس از نایب قهرمانی استقلال ۸ سال انتظار کشید. در سال ۲۰۰۷ سپاهان با مربیگری لوکا بوناچیچ در فینال در دو بازی رفت و برگشت به مصاف اوراواردز ژاپن رفت که با نتیجه ۳ بر یک قهرمانی را به حریف ژاپنی واگذار کرد.
سه سال بعد دیگر نماینده اصفهان با مربیگری منصور ابراهیم‌زاده به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید و در رقابتی که ۳۷ تیم در آن حاضر بودند در بازی فینال سه بر یک از سئونگنام کره‌جنوبی شکست خورد.
بالاخره پس از وقفه ای ۸ ساله پرسپولیس به پنجمین تیم ایرانی تبدیل شد که به فینال آسیا رسید در این دوره ۴۶ تیم حضور داشتند و پرسپولیس با مربیگری برانکو در مجموع دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۲ بر صفر مغلوب کاشیما آنتلرز ژاپن شد.
در بازی امروز نیز یحیی گل محمدی به عنوان پنجمین مربی ایرانی فینال آسیا را تجربه می‌کند، نکته قابل توجه این است که هنوز هیچ بازیکنان ایرانی در فینال های آسیایی موفق نشده است بیش از یک گل به ثمر برساند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=8704
  • نویسنده : حمید معانی

نوشته های مشابه

03اردیبهشت
خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد
مدیریت دو باشگاه استقلال و پرسپولیس توسط دو کنسرسیوم بانکی و پتروشیمی؛

خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

21مهر
به تیم ملی در جام جهانی خیلی امیدوارم

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.