• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سر تیتر اخبار

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید

4
مدیر کل پست استان اصفهان مطرح کرد:

افزایش ۱۷۰ درصدی مرسولات پستی اصفهان در دوره شیوع کرونا

  • کد خبر : 4425
  • 15 تیر 1399 - 9:44
افزایش ۱۷۰ درصدی مرسولات پستی اصفهان در دوره شیوع کرونا
شیوع ویروس کرونا در دنیا بخصوص ایران توانست تا در برخی از موارد بهبودهایی حاصل کند. در این میان شرکتهای پستی نیز نقش بسزایی در مبادلات و حتی ارسال مرسولات و خرید های اینترنتی ایفا کردند.

« بررسی و تجزیه ‌و تحلیل آمار عملکرد ترافیک مرسولات پستی استان در اسفند ماه سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر آن است که آمار ترافیک مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی در اصفهان نسبت به سال پیش ۱۷۰ درصد افزایش داشته‌ است.» این صحبتی بود که حمید باقری مدیر کل پست استان اصفهان در گفت و گویی به آن اشاره کرد. وی در خصوص نقش پست در زمان شیوع کرونا نیز به مواردی اشاره کرد که در ادامه این گفت و گو می خوانید:

در سال گذشته انجام چه اقداماتی در پست استان موجب شد رتبه سوم را کسب کنید؟

با یاری و مدد خداوند متعال ،عنایات حضرت ولی عصر (عج) ، درایت و هوشمندی و پشتکار همکاران، انجام کار تیمی و گروهی، برنامه محوری و مدیریت مشارکتی و باور به فعل خواستن و توانستن که با ارزیابی مستمر واحد های اجرایی همراه بود و با تیم مدیریتی کاردان و امین و تعامل و همفکری در معرفی ظرفیت های پست استان این موفقیت را کسب نمودیم .

حرکت پست منطقه در مسیر ایجاد سکوی تجارت الکترونیک برای سایر کسب و کارها را چگونه ارزیابی می کنید؟

یکی از مهمترین نیاز های خرده فروشان در فضای جدید که به دلیل توسعه اقتصاد دیجیتال در حال شکل گیری می باشد ، استفاده از خدمات تجارت الکترونیک برای توسعه فروش توسط صاحبان کسب و کارها می باشد.

با توجه به آمار موجود ، استان اصفهان دارای بیش از ۸۰ شهرک صنعتی ، ۶ هزار واحد تولیدی و حدود ۲۰۰ هزار واحد صنفی در حوزه خرده فروشی و ارائه خدمات می باشد که متاسفانه برخلاف اصول تجارت الکترونیک و به دلیل نبود پلت فرم های ارائه خدمات تجارت الکترونیک این مشاغل اکثرا از فضاهای شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها برای فروش مجازی خود استفاده می کنند.

همچنین پس از ورود دیجیکالا به عرصه ارائه خدمات مارکت پِلِیس بخش زیادی از تامین کنندگان کالا به سمت این مارکت پلیس مهاجرت کردند که به دلیل ارائه خدمات لجستیک توسط دیجیکالا بخشی از ترافیک این مرسولات نیز از پست خارج شد.

سکوی تجارت الکترونیک فرصت مناسبی برای جذب  بخش وسیعی از صاحبان کسب و کارها را که تمایل به ارائه خدمات تجارت الکترونیک دارند می باشد.

ما در پروژه شتابدهی به دنبال جذب استارتاپ های فعال در حوزه تجارت الکترونیک با هدف ارائه خدمات ۳۶۰ درجه به تامین کنندگان کالا و خرده فروشان می باشیم و در عین حال به دنبال جذب بخشی از تولید تولید کنندگان جهت عرضه در بازار تجارت الکترونیک و ارائه سرویس فروش مستقیم هستیم.

تولید و توسعه سایت ها و اپلیکیشن ها، پشتیبانی و ارائه خدمات صحیح به مشتریان، تولید محتوا برای کالا، ارائه خدمات بازاریابی دیجیتال به صورت علمی در همه حوزه ها و همچنین ارائه مدل های مختلف فروش از جمله کال سنتر، فروشگاه تلویزیونی  و سایر مدل های فروش و خدمات بسته بندی و ارسال پستی از جمله خدماتی است که می تواند بخشی از زنجیره ارزش های تجارت الکترونیک باشد که به صورت یک پکیج کامل تحت عنوان تجارت الکترونیک ۳۶۰ درجه به دارندگان کالا و خدمات از خرده وفروش گرفته تا تولید کننده ارائه گردد.

همچنین می توان بیان داشت مهمترین برنامه پست استان حرکت جدی و مستمر در مسیر ایجاد سکوی تجارت الکترونیک همگام با شرکت ملی پست است.

وضعیت پست استان در شرایط بحرانی مانند شیوع ویروس کرونا چگونه است؟

در ایام مبارزه با کرونا، پست استان  به فعالیت خود بیش از پیش ادامه داد.

پست استان به عنوان یکی از عوامل اثرگذار در کاهش تردد مردم نقش بسزایی ایفا کرد، بطوریکه آمار مرسولات پستی اینترنتی استان به صورت چشمگیری افزایش پیدا کرده‌است. استقبال مردم از خریدهای اینترنتی در دوران شیوع کرونا هم از جمله دلایل این افزایش آمار است.

بررسی و تجزیه ‌و تحلیل آمار عملکرد ترافیک مرسولات پستی استان در اسفند ماه سال ۹۸ و سه ماهه نخست سال۹۹ در مقایسه با مدت مشابه سال قبل بیانگر آن است که آمار ترافیک مرسوله‌های پستی خرید اینترنتی در اصفهان نسبت به سال پیش ۱۷۰ درصد افزایش داشته‌ است.

از ابتدای این بحران ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا ویروس به ریاست اینجانب  با هدف عبور موفق از این بحران  تشکیل گردید. تعریف سرویس های جدید از جمله راه اندازی سرویس پست سیار که در دوران اوج کرونا جهت دریافت مرسولات به درب منازل مراجعه می کردیم و برای پویش در خانه بمانیم از خانه بخریم نیز در این مدت همکاری بسیار خوبی با مردم داشتیم  .سرویس تعویض و تمدید دفتر چه های درمان تامین اجتماعی، توزیع سیم کارت های سرپرست خانوار جهت دریافت وام، برگزاری مسابقه فرهنگی نامه نگاری به مدافعان سلامت بین دانش آموزان استان که همه با تلاش و همدلی کارکنان باعث تسهیل امور مشتریان در شرایط سخت کاری گردید و همکاران در برخی واحد ها تا پاسی از شب را به ارایه خدمت به شهروندان مشغول بودند .

بیشترین پتانسیل و ظرفیت پست استان به منظور توسعه خدمات و سرویس های پستی شامل چه مواردی است؟

ظرفیت های پست استان شامل دو بخش برون سازمانی و درون سازمانی است.

پتانسیل های برون سازمانی: باتوجه به اینکه استان اصفهان یک قطب صنعتی در کشور و قطبی اداری برای استانهای همجوارمی باشد با توجه به پتانسیل های موجود خدمات قابل توسعه را در چهار بخش تشریح می کنم .

بخش اول : توسعه خدمات نیابتی و خدمات مبتنی بر IT سایر دستگاههای دولتی و خصوصی

این اداره کل با برگزاری نشست ها و جلسات کارشناسی با سایر دستگاه ها نسبت به احصای خدمات و تدوین فرآیندهای اجرایی و ارایه خدمات قابل برون سپاری اقدام نموده و درحال توسعه این خدمت می باشد

بخش دوم : توسعه ارایه سرویس های پستی به مراکز صنعتی

توزیع محصولات کارخانجات ، ایجاد فضا ی انباربرای تولید کنندگان وتوزیع پستی محصولات آنها

بخش سوم : توسعه خدمات پستی خرید و فروش اینترنتی

پست استان از همان ابتدای شروع کسب و کار های اینترنتی بعنوان اولین استان در ارایه این سرویس فعالیت خود را آغاز نمود و اکنون با وجودگسترش این کسب و کار هاو تلاش کار آفرینان استان برای راه اندازی کسب و کار های نوپا موجب افزایش ترافیک مرسولات باجه ای استان گردید .و این اداره با همکاری که با سازمانهای مردم نهاد از جمله کمیته امداد ، تعاون زندان و سایر بخش های خصوصی تولیدی با هدف دسترسی آسان تر و اقتصادی تر مردم به تولیدات بومی و محلی خدمات خرید و فروش اینترنتی را افزایش داد که این امر باعث شد سهم ترافیک استان ازارایه سرویس نسبت به مدت مشابه در سال قبل افزایش یابد .

پتانسیل های درون سازمانی : وچود نیروی انسانی توانمند ،باتجربه ، متعهد و زحمت کش و همچنین زیر ساخت های مناسب فناوری اطلاعات و بانک اطلاعات مکانی یونیک

چه برنامه ای برای حفظ جایگاه استان در ارزیابی عملکرد سال ۹۹ دارید؟

توانمند سازی و افزایش بهره وری نیروی انسانی و سازمانی با آموزش های لازم ، ارتقای کیفیت خدمات و جلب  اعتماد مردم به شبکه پستی از طریق خدمت رسانی صحیح با کیفیت و به موقع ، تعامل با بخش خصوصی و توجه به نیازهای ذینفعان و تولید سرویس های جدید مبتنی بر استفاده از فناوری اطلاعات و دارای ارزش افزوده و افزایش شخصیت سازمانی پست در جامعه و ادامه ارزیابی مستمر ماهانه و مدیریت هزینه ها و که با برنامه ریزی و ارائه راهکارهای مناسب پیاده سازی آن در کنار نظارت و مدیریت مستمر تا دستیابی به اهداف تعیین شده ادامه خواهد داشت.

چه پیشنهاداتی برای بهبود عملکرد شبکه و تحقق اهداف راهبردی آن دارید؟

با توجه به شرایظ فعلی شرکت و افزایش بسته ها ی خرید و فروش اینترنتی و امانات پستی نیاز به بازسازی شبکه حمل و نقل ، تقویت زیر ساخت های توزیع و خطوط محسوس است .

در  راه اندازی سرویس های جدید باید نیازهای مشتریان و انتظارات شرکت پست همزمان دیده شود نرخ رقابتی ، ساده بودن فرآیند خدمات دریافتی، شناسایی نیاز مشتریان و ارایه خدمات متناسب با نیاز مشتریان، امتیازات ویژه برای مشتریان انبوه، توجیه اقتصادی سرویس ارایه شده ، راه اندازی سرویس های جدید در بسترهای الکترونیکی، ایجاد سامانهCRM  قوی برای دریافت نقطه نظرات استفاده کننده از سرویس می باشد .

پست با گسترش فعالیت های خود می تواند از طریق ارایه سرویس های مبتنی بر فناوری ارتباطات، ارتباط مردم با سازمان ها را به حداقل ممکن رسانده که این موضوع، تاثیر قابل ملاحظه ای بر کاهش آلودگی هوا، استفاده بهینه از بانک اطلاعات مکانی کدپستی در راستای درآمدزایی، سالم سازی محیط اداری و ارتقای بهره وری ملی خواهد داشت./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4425

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.