• امروز : شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 18 May - 2024

سر تیتر اخبار

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲

4
مدیر کل بهزیستی استان اصفهان :

هزینه‌های درمان، توانبخشی و تجهیزات عمده ترین مشکلات معلولین است

  • کد خبر : 20153
  • 09 آذر 1401 - 21:47
هزینه‌های درمان، توانبخشی و تجهیزات عمده ترین مشکلات معلولین است
ولی الله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان ضمن تبریک روز جهانی افراد دارای معلولیت ،گفت: عمده‌ترین مشکل افراد دارای معلولیت هزینه‌های درمان، توانبخشی و تجهیزات است که به دلیل وجود تحریم‌ها چندین سال است برای تهیه سمعک با مشکل روبه‌رو هستیم.

طی نشست خبری و مطبوعاتی سازمان بهزیستی استان اصفهان ولی اله نصر مدیر کل بهزیستی استان اصفهان به رسیدگی و توجه ویژه مسئولین به مشکلات و حقوق حقه برای افراددارای معلولیت اشاره داشت .
نصرگفت:طی مطالبه حقوق حقه معلولین از یک ماه قبل مکاتباتی با استاندارومجمع نمایندگان استان شهرداری وشورای شهرانجام شد که خوشبختانه بعضا به نتیجه رسیده که به دنبال آن نشست عمومی با استاندار با همه تشکل های معلولین و افراد دارای معلولیت در پیش رو داریم.
مدیر کل بهزیستی معیشت خانواده ها و معلولین را یکی از مشکلات دانست و گفت:قانون مستمره حداقل مدد جویان و افراد معلول را مشخص نموده ولی هنوز از مستمری حداقل بگیر قانونی مددجویان بسیار فاصله داریم وهنوز مشکلات معیشتی افراد معلول پابرجاست ومستمری این افراد دغدغه ی بزرگی برای ما و خانواده هایشان است.
نصربیان داشت:امیدداریم قانون گذارو همچنین دولت در برنامه توسعه هفتم به حدااقل دستمزد کارگری که در قانون حمایت از معلولین به آن اشاره شدرا رعایت کند.

وی با بیان اینکه تاکنون ۸۵۰۰ معلول در استان اصفهان شناسایی شده است که با وجود تشخیص معلولیت آن‌ها در کمیسیون‌های مربوطه، واجد شرایط دریافت مستمری از سازمان بهزیستی هستند، افزود:به دلیل کمبود اعتبار این تعداد افراد در نوبت ورودی  مستمری هستند.مستمری معلولان در سال گذشته ۴۵۰ هزار تومان تعیین شده بود و امسال به ۵۳۰ هزار تومان رسیده است.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: معیشت افراد دارای معلولیت  یکی از دغدغه‌های اصلی سازمان است و در ملاقات هایی با خانواده ها این موضوع را مطرح کردند ، از این رو این مسئله مهم باید توسط مسئولان پیگیری شود و حداقل در پرداخت مستمری به مددجویان رعایت شود.

نصر اشتغال افراد دارای معلولیت را یکی دیگر از مشکلات کشور و استان اصفهان دانست و گفت: هنوزدانشجویان و فارغ‌التحصیلان نخبه‌ای در استان داریم که به دلیل ناشنوایی جزئی، داشتن سمعک، معلولیت جسمی و حرکتی، معلولیت‌های خفیف نابینایی برای اشتغال به مشکل بر میخورند،که علاوه بر این، مشکلات روحی و افسرگی هم گریبان گیرشان می شود . این در حالی است که ،قانون سه درصد اشتغال معلولان نادیده گرفته می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان تصریح کرد:مشکل دیگر افراد دارای معلولیت ،مسکن است از این روبهزیستی کشور با تفاهم چند جانبه ای که با بنیاد مستضعفان،بنیاد مسکن،انجمن خیران مسکن ساز وسازمان بهزیستی داشت اولویت تهیه مسکن را برای خانواده های دارای افراد  دو معلولیتی قرار داده است  . که مشکلات زیادی هم برای دریافت این تسهیلات مسکن سر راهشان معلولین قرار دارد،لذا انتظار داریم که مستمری و یارانه معلولان نیز به عنوان ضمانت در اختیار بانک‌ها باشد تا تسهیلات اشتغال و مسکن به مددجویان ارائه شود.

ولی الله نصرعمده‌ترین مشکل افراد دارای معلولیت را هزینه‌های درمان، توانبخشی و تجهیزات دانست و گفت: بر اساس قانون و آیین نامه افراد دارای معلولیت می توانند  تجهیزات تولیدی کشور را خریداری و استفاده کنند که متاسفانه برخی از آنها دارای کیفیت مناسب نیستند معلولین در استفاده از آنها به مشکل بر میخورند وبه دلیل وجود تحریم‌ها چندین سال است که برای تهیه سمعک با مشکل روبه‌رو هستیم.

۲۷۰۰ معلول اصفهانی در نوبت حق پرستاری
وی با اشاره به اینکه ۲۷۰۰ افراد دارای معلولیت شدید در استان اصفهان نیازمند دریافت حق پرستاری هستند، افزود: خانواده‌ها با نگهداری افراد دارای معلولیت به ویژه فرد ضایعه نخاعی که کامل در بستر بیماری بوده و از آن جا که حق پرستاری در قوانین و مقررات تعریف شده، لازم است این مسئله آن‌طور که شایسته است اجرایی شود.
مدیرکل بهزیستی استان اصفهان ادامه داد: چالش‌های معلولان برای ما دردآور است، لذا فعالیت در سازمان بهزیستی مانند سایر دستگاه‌ها نیست و همکاران و مددکاران این غم‌ها را همواره بر دوش خود حمل می‌کنند.
وی با بیان اینکه افراد دارای معلولیت جزو دهک‌های پایین اجتماع و افراد نیازمند هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم به عنوان مطالبه‌گر افراد دارای معلولیت بتوانیم این صداها را در روز جهانی معلولان به گوش نهادهای ذیربط برسانیم، بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) که ما برای یک فرد معلول باید زمینه‌ای را فراهم کنیم که غیر از بیماری خود دیگر به فکر هزینه‌های درمانی و تجهیزات نباشد، تا بتوانیم دغدغه‌ها و شرایط این افراد را تسهیل کنیم.

انتهای پیام/

 

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20153

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.