• امروز : یکشنبه - ۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 28 April - 2024

سر تیتر اخبار

طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو در توزیع بنزین مشکلی وجود ندارد / توزیع بنزین کشور طبق روال عادی ادامه دارد حضور بیش از هزار و ۷۵۰ شرکت ایرانی و خارجی در بیست‌وهشتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت ایران پلیس، مجری قانون یا متولی فرهنگ؟ / کم کاری نهادهای فرهنگی بر دوش پلیس المیادین:اسرائیل از شلیک موشک هایپرسونیک از سوی ایران خبرداد ده‌ها فروند پهپاد و موشک به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد هیچ کسب وکاری بدون شناسه یکتا به رسمیت شناخته نخواهد شد آیا افزایش ۵۰۰ درصدی جرایم رانندگی صحت دارد؟! دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید

3

وضعیت مشمولان سهام عدالت در استان اصفهان

  • کد خبر : 9018
  • 07 دی 1399 - 9:43
وضعیت مشمولان سهام عدالت در استان اصفهان
علی صبوحی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان طی گفتگویی در مورد مشمولان سهام عدالت و وضعیت آن در استان اظهار داشت: هدف از اجراي طرح سهام عدالت، توزيع متعادل ثروت و درآمد در كشور، توانمندسازي، افزايش ثروت و ايجاد درآمد دائمي براي خانوارهاي نيازمند، تسريع در روند خصوصي سازي از طريق واگذاري گسترده سهام شركت هاي دولتي، استفاده از روش هاي سالم تر و شفاف تر براي واگذاري سهام شركت ها و كارآمدكردن دولت در عرصه وظايف حاكميتي است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، علی صبوحی بیان داشت: تعداد کل سهامداران سهام عدالت در کل کشور ۴۹،۱۵۲،۷۴۱ نفر می باشد و تعداد کل سهامداران سهام عدالت استان اصفهان مجموعاً ۲۶۶۱۸۳۱ نفر که (شامل ۸۵۴۹۰۳ نفرمدیریت مستقیم (۳۲%) و ۱۸۰۶۹۲۸ نفر مدیریت غیرمستقیم (۶۸%)) به ارزش ۲۳ هزار میلیارد تومان می باشد.

وی گفت سهامداران سهام عدالت می توانند جهت اطلاع از دارایی خود به سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت به نشانی (sahamedalat.ir) مراجعه کنند.

علی صبوحی درخصوص تفاوت روش مدیریت مستقیم و مدیریت غیرمستقیم سهام عدالت گفت: سهامدارانی که با آزادسازی سهام عدالت، روش مدیریت مستقیم را انتخاب نموده اند، مدیریت سهام عدالت به صورت مستقیم و بدون واسطه در اختیار آنان قرار دارد. سهام تعلق گرفته به این افراد از محل سهام ۳۶ شرکت بورسی به فرد سهامدار تخصیص یافته است. علاوه بر این کلیه سهامداران سهام عدالت اعم از مستقیم و غیرمستقیم از محل سهام شرکت هایی که هنوز در بورس عرضه نشده اند، نیز سهامدار شرکت جدیدی که در آینده تاسیس خواهد شد، می شوند.

همچنین برای سایر سهامداران سهام عدالت یعنی سهامداران غیرمستقیم، مالکیت و مدیریت سهام فرد، از طریق شرکت های سرمایه گذاری استانی، ساماندهی می شود. در این روش سود یا زیان احتمالی به سهامدار بر اساس عملکرد شرکت های سرمایه گذاری استانی است. سهامداران غیرمستقیم جهت فروش سهام با مراجعه به کارگزاری های منتخب، می توانند تا ۶۰ درصد سهام خود در شرکت سرمایه گذاری استان اصفهان، اقدام نمایند.

علی صبوحی تاکید نمود آن گروه از سهامداران سهام عدالت که روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود برگزیده اند جهت حفظ حقوق خود و بهره مندی از مزایای این سهام از جمله دریافت سود سهام، شرکت در انتخابات و مجامع عمومی و اعمال رای در انتخاب هیأت‌ مدیره، شایسته است ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی، در اولین فرصت و فوریت صرفاً با مراجعه به سایت سجام (سامانه جامع اطلاعات مشتریان sejam.ir)، و شعب برخی از بانک ها و کارگزاری ها (انجام دهنده خدمات ثبت نام سجام) و یا دفاتر خدمات الکترونیک دولت نسبت به تکمیل اطلاعات در سامانه سجام و احراز هویت خود اقدام نمایند و از مراجعه حضوری به دستگاه های اجرایی خودداری نمایند.

مدیرکل امور اقتصادی ودارایی استان اصفهان بیان داشت: در راستای تسهیل امور سهامداران سهام عدالت با مدیریت غیر مستقیم ، کارگزاری ها و بانک های منتخب به صورت رایگان جهت ثبت نام و احراز هویت الکترونیکی و حضوری اقدام نموده اند که لیست این مراکز در سایت این اداره کل به نشانی (es.mefa.ir) قابل رویت می باشد.

وی همچنین اظهار داشت به منظور انتخاب و تشکیل هیات مدیره شرکت، افراد صاحب صلاحیت فنی و حرفه‌ای که دانش لازم را داشته باشند و بتوانند امتیاز دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی را کسب نمایند، می‌توانند از طریق ثبت نام در سامانه ستان (setan.seo.ir) در انتخابات هیأت‌ مدیره کاندیدا شده و خود را در معرض رأی سهامداران قرار دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=9018
  • منبع : اداره کل اقتصاد و دارایی استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.