• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

3
ناجا استان اصفهان

چگونه از جیب بری و سرقت محتویات کیف جلوگیری کنیم؟

  • کد خبر : 4521
  • 16 تیر 1399 - 16:34
چگونه از جیب بری و سرقت محتویات کیف جلوگیری کنیم؟
شهروندان به خصوص خانم ها بایستی در مکان های شلوغ، مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید، زیارتگاه ها و پارک ها، مراقب وجود نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند.

به گزارش عصر تحلیل، چندی پیش کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان با شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر سرقت محتویات داخل کیف آنها شامل گوشی تلفن همراه و وجوه نقد مواجه شدند. کارآگاهان بلافاصله وارد عمل شده و با استفاده از تجهیزات هوشمند و اقدامات علمی و تخصصی خود زنی که اقدام به سرقت از کیف بانوان می کرد را شناسایی و دستگیر کردند.

هر چند با سرعت عمل ماموران پلیس، فرد سارق دستگیر و به دست قانون سپرده شد اما شهروندان با هوشیاری و مراقبت بیشتر از اموال خود می توانند فرصت ارتکاب جرم را از مجرمان بگیرند.

قطعاً مردم عزیز با افزایش هوشیاری خود و مراقبت بهتر و بیشتر از اموال و دارائی های خود می توانند جلوی بسیاری از جرایم را بگیرند و اصلاً مجرمی نتواند جرمی انجام دهد که پلیس بخواهد با آن مجرم برخورد کند. بی شک همکاری و مشارکت مردم و پلیس جامعه ای امن و آرام را برای ما به ارمغان خواهد آورد. در ادامه برخی از توصیه های پلیسی که می تواند برای پیشگیری از جیب بری و سرقت محتویات داخل کیف موثر باشد به شرح زیر ارائه می شود:

-شهروندان به خصوص خانم ها بایستی در مکان های شلوغ، مانند اتوبوس، مترو، مراکز خرید، زیارتگاه ها و پارک ها، مراقب وجود نقد، گوشی تلفن همراه و سایر اموال با ارزش داخل جیب یا کیف خود باشند و از نشان دادن موجودی داخل کیف یا جیب خود خصوصاً پول نقد در انظار عمومی خودداری کنند.

-پول، اسناد و اموال با ارزش خود را در جیب های مخفی لباس و جیب های زیپ دار قرار دهید و از قرار دادن آن ها در جیب های بیرونی لباس خودداری کنید.

-وجوه نقد خود را در قسمت های پنهان کیفتان قرار دهید. از کیف های کمری یا کیف های زیپ دار برای حمل پول استفاده کنید و تمام پول خود را در یک جیب یا یک قسمت از کیف دستی قرار ندهید. در صورت به همراه داشتن کارت عابر بانک از نوشتن رمز در کنار آن خودداری کنید.

-هنگام سوار شدن در اتوبوس و مینی بوس، بلیت کارت یا پول خود را از قبل آماده کنید تا مجبور به خارج کردن محتویات جیب یا کیف خود در میان از جمعیت نشوید.

-در معابر و وسایط نقلیه عمومی، کیفتان را طوری در کنار خود نگه دارید که کاملاً در معرض دیدتان قرار داشته باشد. چنانچه احساس می کنید افرادی به صورت غیر عادی نزدیک به شما نشسته یا ایستاده اند، یا شما را هل می دهند یا تنه می زنند، هوشیارتر باشید و بیشتر مراقب کیف و محتویات جیبتان باشید.

-در محل های شلوغ، به جای گرفتن بند کیف، آن را طوری در دست بگیرید که کسی نتواند بدون اینکه متوجه شوید، از درون آن چیزی بردارد.

-در اماکن مذهبی بهتر است خانم ها کیف خود را زیر چادر نگه دارند. در هنگام سفر، اگر کیف محتوی پول یا مدارک خود را به گردنتان آویخته اید، مراقب آن باشید، زیرا ممکن است سارقان آن را از گردنتان بربایند.

-برای خرید، سعی کنید از حمل پول نقد خودداری کنید و حتی الامکان از کارت های عابر بانک استفاده کنید.

-در خودروهای مسافربر مراقب جیب و کیف خود باشید، ممکن است سارقان با پیش کشیدن یک بحث یا به بهانه بستن دری که خوب بسته نمی شود، حواس شما را پرت کنند و جیبتان را بزنند.

-زمانی که از بانک یا سایر مراکز مالی، پول زیادی دریافت می کنید، موارد ایمنی را رعایت کنید. حتی الامکان سعی کنید از وسائط نقلیه شلوغ، مانند اتوبوس استفاده نکنید. پول خود را در انظار عمومی نشمارید.

-تا حد امکان پول خود را در قسمتی از کیف یا درون جیبی قرار دهید که سارقان نتوانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. در دعواها و درگیری ها، مواظب کیف و جیب های خود باشید.

-مراقب افراد ناشناسی که به بهانه پرسیدن آدرس یا هر سوال دیگری، یا هشدار درباره کثیف شدن لباستان به شما نزدیک می شوند، باشید. ممکن است این افراد قصد سرگرم کردن شما را داشته باشند تا محتویات کیف یا جیب شما را به سرقت ببرند./

تهیه و تنظیم :سرهنگ حسین ترکیان ؛ رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4521
  • منبع : ناجا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.