• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

4
کمیته امداد امام خمینی (ره) از کسب‌وکارهای ایرانی حمایت می‌کند:

کاهش هزینه تولید و ترویج فرهنگ اشتغال

  • کد خبر : 19056
  • 30 مرداد 1401 - 10:58
کاهش هزینه تولید و ترویج فرهنگ اشتغال
کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارد تا به منظور حمایت از فرهنگ اشتغال و کاهش هزینه تولید، از کسب‌وکارهای کشور با اعطای تسهیلات ارزان‌قیمت و کمک‌های بلاعوض حمایت کند.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان :کمیته امداد امام(ره) از جمله اولین نهادهایی است که پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با هدف ساماندهی و رسیدگی به وضعیت معیشت امور محرومان و نیازمندان کشور تأسیس شد. فعالیت کمیته امداد امام(ره) همواره در راستای توانمندسازی اقشار مستضعف و محروم در کشور بوده و ترویج فرهنگ کار میان افراد و خانواده‌های تحت پوشش یکی از اقداماتی است که این کمیته پیش گرفته است. از سوی دیگر، همگام با گام دوم انقلاب اسلامی، کمیته امداد امام خمینی (ره) بنا دارد تا در شکوفایی اقتصاد کشور و تجلی فرهنگ تولید، نقشی فعال ایفا کند.
از همین رو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، دو اقدام مهم را در دستور کار خود قرار داده که هر کدام می‌تواند نقشی موثر در کاهش هزینه‌های تولید، تشویق فعالیت صنعتی و تولیدی و همچنین بهبود وضعیت معیشتی مددجویان این کمیته و قشر محروم جامعه ایفا کند.
تسهیلات ارزان و بلندمدت
امروزه، آغاز فعالیت صنعتی و تولیدی در کشور، نیازمند پشتوانه مالی است و بدون سرمایه اولیه، شروع یک کسب‌وکار اگر نه غیر ممکن، بسیار سخت است.

از سوی دیگر، رکود اقتصادی و تورم، دو عاملی است که از یک سو به تولیدکنندگان فشار آورده و از سوی دیگر، با افزایش هزینه تولید، باعث کاهش توان مصرف‌کنندگان شده است. از همین رو، کمیته امداد امام خمینی (ره)، اعطای تسهیلات کم‌بهره به تولید کنندگان را در دستور کار قرار داده، و این برنامه به نوعی طرح‌ریزی شده که همزمان مددجویان کمیته امداد را نیز بهره‌مند کند.
بر اساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) در ازای استخدام هر یک از کارجویان تحت پوشش کمیته امداد، به کارفرما تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی با بهره ۴ درصد و اقساط ۶۰ ماهه و یا تسهیلات ۱۹۰-۲۵۰ میلیون تومانی با بهره ۹ درصد و اقساط ۶۰ ماهه اعطا میکند.
بر اساس این طرح، واحد‌های کسب و کار اختیار گزینش و انتخاب از بین معرفی شدگان را دارند و همانطور که بالاتر اشاره شد، در ازای استخدام هر کارجو، از تسهیلات برخوردار می شوند.
پرداخت بلاعوض سهم کارفرما از حق بیمه
اما این طرح جنبه‌های دیگری نیز دارد و گزینه‌های دیگری را نیز برای کاهش هزینه تولید در اختیار کسب‌وکارها قرار می‌دهد. کارفرمایان همه ساله مبلغ زیادی برای پرداخت حق بیمه سهم کارفرما هزینه می‌کنند و حذف این هزینه کمک شایانی به کاهش قیمت تمام شده محصولات و افزایش رقابت پذیری با رقبا است . بر اساس این طرح، کمیته امداد امام خمینی (ره) آمادگی دارد که حق بیمه کارفرما را به صورت بلاعوض به مدت ۲۴ ماه پرداخت کند. تسهیلات این طرح مختص مددجویان کمیته امداد نیست و هر مستخدمی که جزو ۵ دهک پایین درآمدی باشد، شامل این طرح می شود . ثبت نام در این طرح برای کسب‌وکارها رایگان است و هیچ اجباری نیز برای به کارگیری کارجویان معرفی شده از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) وجود ندارد.
بی‌شک، این دو اقدام، نه تنها گام‌هایی ارزنده در راستای حمایت توامان از مصرف‌کننده و تولیدکننده در کشور است، که به رفع مشکل بیکاری نیز کمک کرده و اقشار محروم جامعه را بهره‌مند می سازد. بنابراین، مانند گذشته، نتیجه فعالیت کمیته امداد امام خمینی (ره) در رونق اقتصاد کشور تجلی یافت و برگ زرین دیگری به دفتر محرومیت‌زدایی در کشور، افزوده می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19056

    نوشته های مشابه

    14بهمن
    حضور در پای صندوق رأی، سیلی محکم به دشمن
    سردار احمد رضا رادان فرمانده کل انتظامی کشور:

    حضور در پای صندوق رأی، سیلی محکم به دشمن

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.