• امروز : یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 19 May - 2024

سر تیتر اخبار

کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟

5
فولاد مبارکه باز هم پیشگام در محیط زیست شد:

کلنگ زنی ابر پروژه نیروگاه خورشیدی / تجدید پذیرها در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت

  • کد خبر : 20317
  • 07 بهمن 1401 - 16:53
کلنگ زنی ابر پروژه نیروگاه خورشیدی / تجدید پذیرها در دستور کار فولاد مبارکه قرار گرفت
در راستای انجام مسئولیت اجتماعی و توسعه انرژی های پاک برای بهبود محیط زیست فولاد مبارکه کلنگ ساخت نیروگاه خورشیدی 600 مگاواتی را بر زمین زد.

به گزارش عصر تحلیل به نقل از اکوانرژی از اصفهان، توسعه تجدید پذیرها برای تولید انرژی پاک چندسالی است بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است به طوریکه با توجه به ظرفیت های بالقوه موجود در ایران هنوز فعالیت خوبی برای نصب و راه اندازی تجدید پذیرها صورت نگرفته است.

امروزه با توجه به اثرات مخرب تولید برق از انرژی های فسیلی ضرورت افزایش ظرفیت نیروگاه‌های تجدیدپذیر را در دنیا از اهمیت زیادی برخوردار است، به‌طوری‌که بر اساس گزارش جدید سازمان جهانی هواشناسی(WMO)، تأمین برق از منابع انرژی پاک مانند انرژی خورشیدی، بادی یا برق‌آبی باید تا پایان این دهه دو برابر شود تا گرمایش جهانی کاهش یابد چرا که اگر این امر محقق نشود، تغییرات آب و هوایی و بحران آب ممکن است به شدت امنیت انرژی ما را تضعیف کند و منابع انرژی تجدیدپذیر را به خطر بیندازد.

ایران به دلیل قرار گرفتن در کمربند خشک و دارا بودن بیشترین ساعات قرار گرفتن خورشید در مدار خود از بهترین موقعیت برای توسعه انرژی خورشیدی در جهان قرار دارد و می توان این ظرفیت بالقوه را به بالفعل تبدیل کرد.

دولت سیزدهم که مهمترین برنامه خود را در حوزه انرژی های تجدید پذیر قرار داده است احداث و بهره برداری از ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه تجدید پذیر با ترکیب ۷۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی و ۳۰۰۰ مگاوات نیروگاه بادی است.

اجرایی شدن بزرگترین نیروگاههای برق خورشیدی کشور

آیین عملیات اجرایی احداث ۱۰۰۰ مگاوات نیروگاه برق خورشیدی در استان اصفهان با حضور معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور، استاندار اصفهان، معاون وزیر نیرو و رئیس سازمان انرژی های تجدیدپذیر(ساتبا)، مدیرعامل فولاد مبارکه و جمعی از مدیران و مسئولان کشوری و استانی در سالن همایش‌های دانشگاه کوهپایه برگزار شد.

در مراسمی که روز گذشته در استان اصفهان برگزار شد ظرفیت اسمی نیروگاههای خورشیدی به ۱۰۰۰ مگاوات رسید که نقش فولاد مبارکه در احداث این نیروگاهها ۶۰۰ مگاوات است و ما بقی به صورت پراکنده در نواحی مختلف اصفهان قرار دارد.

این جهش که ظرفیت نیروگاههای تجدید پذیر در ایران را به بیش از دو برابر می رساند انقلابی عظیم در بخش انرژی های پاک محسوب می شود.

در سال ۲۰۱۹ قریب ۲۵۶ گیگاوات ظرفیت تازه تجدیدپذیر به جهان افزوده و رشدی معادل ۱۰٫۳ نسبت به سال قبل تجربه شده است. در همین سال سهم انرژی های تجدیدپذیر بابت تولید برق به ۲۹ درصد رسیده که ۱۶٫۸ درصد آن مربوط به انرژی برق آبی بوده است. در سال ۲۰۱۹ حدود ۱۱٫۲ درصد از کل انرژی مصرفی جهان بابت حرارت دهی، تولید انرژی (به ویژه برقی) و حمل و نقل از طریق انرژی های تجدید پذیر امروزین (بیوتوده، زمین گرمایی، برق-آبی، باد و بیو سوخت) تأمین شده است. این سهم در دهه قبل، حدود ۸٫۷ درصد بوده است بدین ترتیب رشد مصرف نهایی جهانی طی یک دهه، فقط به وسیله افزایش تولید انرژی های تجدیدپذیر تأمین شده است.

بر اساس آمارهای جدید آژانس بین المللی انرژی IEA، تولید انرژی های تجدیدپذیر طی دو دهه اخیر سریعترین رشد را داشته است. با افزوده شدن ظرفیتی معادل ۲۷۸ گیگاوات انرژی فقط در سال ۲۰۲۰، جهان جهشی معادل ۴۵ درصد را تجربه کرده است (تصویر زیر). چنانچه رکود مربوط به زنجیره های تأمین و تأخیرات ساخت طی دوره ی همه گیری کرونا در نظر گرفته شود، این جهش چشمگیرترمی شود. پیش بینیمی گردد که در سال ۲۰۲۲ این رشد در حد ۲۸۰ گیگاوات باقی بماند. سهم کشور چین از جهش مزبور در سال ۲۰۲۰ ، حدود ۸۰ درصد بوده است. بخش مهمی از رشد سالهای اخیر ناشی از تصمیمات سیاستگذاری در کشورهای آمریکا، چین و ویتنام بوده است.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه: توسعه امید با بهبود محیط زیست

محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه نی در این مراسم در صحبتهایی با اشاره به توسعه تجدید پذیر ها گفت: تلاش فولاد مبارکه در مسیر خودکفایی، توسعه زیرساخت‌های کشور و افزایش رفاه مردم است و نکته قابل‌توجه این است که صنعت می‌تواند بسیاری از این مشکلات را حل کند. فولاد مبارکه به‌عنوان صنعتی پیشرو و مسئولیت‌پذیر برای خلق آینده‌ای بهتر تلاش می‌کند تا علاوه بر تولید فولاد و خودکفایی کشور در این زمینه، برای توسعه زیرساخت‌های کشور و افزایش رفاه مردم تلاش کند و در این مسیر گام‌های استواری برداشته است.

این مدیر بزرگترین صنعت کشور متذکر شد:  در سال‌های گذشته نیز قدم‌هایی نظیر جمع‌آوری پساب شهرهای اطراف و بازچرخانی و تصفیه پساب انجام‌ شده که در نتیجه نسبت به یک دهه قبل، مصرف آب به نصف کاهش یافته است. این در حالی است که تولید نیز افزایش یافته و با این اقدام بهداشت رودخانه افزایش یافته است و تا سه سال آینده با پروژه‌های متعددی که تعریف شده برداشت آب خام به صفر می‌رسد.

سرمایه گذاری ۴۰ هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه راستای رفع مشکلات زیست محیطی

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تصریح کرد: در زمینه توسعه شهری، فولاد مبارکه اقدامات خوبی را در عرصه‌های مختلف نظیر احداث مترو و ورزشگاه نقش‌جهان انجام داده و امروز فولاد مبارکه در زمینه رفع مشکل آلودگی هوا قدم‌های بزرگی برداشته است. نهضت خوبی در کشور برای حل این مشکل شکل گرفته و تلاش فولاد مبارکه این است که چالش‌های محیط پیرامونی خود را حل کند.

طیب‌نیا ادامه داد: تا امروز فولاد مبارکه ۴۰ هزار میلیارد تومان در حوزه مصارف انرژی و همراهی با مسائل مرتبط با محیط‌زیست سرمایه‌گذاری انجام داده و ۲٫۳ میلیارد دلار پروژه در فولاد مبارکه برای مدیریت آب، پسماند، مسائل زیست‌محیطی و… تعریف شده است.

تلاش فولاد مبارکه برای تحقق صنعت سبز در کشور

وی تأکید کرد: فاز اول نیروگاه سیکل ترکیبی فولاد مبارکه نیز با ۶۷ درصد پیشرفت تا سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد. فولاد مبارکه عزم خود را جزم کرده تا با شروع یک پروژه و به نتیجه رسیدن آن، مردم طعم استفاده از آن را بچشند.

مدیرعامل فولاد مبارکه افزود: استان اصفهان در حوزه‌های بسیاری پیشتاز بوده و در زمینه تولید انرژی‌های پاک نیز با اجرای این پروژه پیشگام است. امروز فولاد مبارکه به دنبال کم کردن ردپای کربن بوده و این اقدام را گامی برای تحقق صنعت سبز در دستور کار دارد.

طیب نیا بیان کرد: با بهره‌برداری از نیروگاه خورشیدی فولاد مبارکه، از تولید ۸۱۰ هزار تن دی‌اکسید کربن در سال جلوگیری می‌شود. در زمان اجرای پروژه ۷۰۰ نفر و در زمان بهره‌برداری ۷۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20317

    برچسب ها

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.