• امروز : دوشنبه - ۳۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 20 May - 2024

سر تیتر اخبار

چه کسی مدیریت دولت را بعد از رئیسی در دست می گیرد؟ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی درگذشت شهادت‌گونه ابراهیم رئیسی و همراهانش تائید شد + جزئیات کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی

2
رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان:

۳۰۰ واحد تولیدی کفش در اصفهان داریم

  • کد خبر : 1657
  • 06 دی 1398 - 18:04
۳۰۰ واحد تولیدی کفش در اصفهان داریم
رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان گفت: 300 واحدتولیدی کوچک و بزرگ ثبت شده در اتحادیه کفش در حال فعالیت و تولید در اصفهان هستند.

اکبر زاهدی رئیس اتحادیه کفاشان اصفهان در حاشیه نمایشگاه بین المللی مداکس و نساجی اصفهان در گفت و گوی اختصاصی با عصر تحلیل با اشاره به آمارهای ارائه شده در خصوص تواید کفش در کشور گفت: بر اســاس آخرین بررسی های به عمل آمده در دبیر خانه جامعه صنعت کفش ایــران تعداد واحد های تولیــدی صنفی زنجیره ارزش تولید چــرم ، کیف ، کفش ، ملزومات و صنایع وابســته کــه مجوز فعالیت خود را از اتحادیــه های صنفی دریافت کرده اند به حدود۱۱۹۶۸ واحد رســیده اســت که استان های تهران ، اذربایجان شــرقی ، خراســان رضوی و اصفهــان به ترتیب با ۳۶ ،۱۸ ، ۷ و ۵ درصــد جمعــا ۶۶ درصد کل به ترتیب در رتبه های اول تا چهارم کشــور هســتند . این آمار برای واحد های تولیدی صنفی فقط کفش به عدد ۸۷۱۷ واحد تولیدی می رســد . که استان تهران با ۳۷۸۷ واحد در رتبه اول ، اذربایجان شرقی با ۲۳۷۳ واحد در رتبه دوم و اســتان های اصفهان ، خراســان رضــوی ، همدان ، زنجان ، البرز و قم بــه ترتیب با ۴۶۷ ، ۴۵۳ ، ۳۲۷ ، ۲۳۵ ، ۲۱۲ و ۲۱۰ واحــد تولیــدی در رتبه های بعــدی تولیدی صنفی کفش در سراســر کشــور قــرار دارند .

وی همچنین تصریح کرد: در کنــار این واحد هــای تولیــدی صنفی حــدود ۴۴۸ واحد صنعتــی تولیــد کفش هم که مجــوز فعالیت تولید خــود را از وزارت صمــت و ادارات کل صنایع اســتان ها دریافت کردند را نیــز باید اضافه کرد .

نیاز توجه تنها ۵ درصدی مسئولان به صنعت کفش برای رونق تولید

زاهدی در ادامه صحبت خود بیان کرد: اگر مسئولان تنها پنج درصد بر صنعت پوشاک و کفش تمرکز کنند شرایط بهتر می شود و امروز بسیاری از تولیدکنندگان ترکیه، ایرانی های مهاجر هستند که سود خود را در آن کشور دیده‌اند، چرا که توجه مسئولان ترکیه بر صنعت پوشاک است.

وی در رابطه با مشکلات پیش روی صنعت کفش در ایران متذکر شد: بیشترین مشکلات ما در تامین مواد اولیه کفش است، چرا که با نوسانات نرخ ارز، قیمت مواد اولیه ثابت نیست و تولیدکننده برای تولید اجناس امنیت ندارد و نمی‌تواند به قیمت‌ها اعتماد کند، زیرا هر روز شاهد تغییر و نوسان است.

گران تمام شدن مواد اولیه وارداتی برای تولید کنندگان

 رئیس اتحادیه کفاشان با اشاره به گرانی مواد اولیه تولید کفش عنوان کرد:  مواد اولیه وارداتی، گران به دست تولیدکنندگان می رسند و مواد اولیه داخلی نیز تحت تاثیر نرخ ارز و نوسانات آن را دچار التهاب هستند و از طرفی پایین آمدن قدرت خرید مردم نیز بر رکود بازار کفش زده است.

وی در خصوص رتبه بندی تولید در کشور گفت:  خوشبختانه اصفهان توانسته تا در تولید کفش چرم مصنوعی رتبه اول را از آن خود کند و حتی به صادرات در این حوزه بپردازد.

زاهدی رقابت با بازرهای بین المللی را امر بدیهی ندانست و در این خصوص خاطر نشان کرد: اگر از ابتدا بخواهیم با بازرهای بین المللی اروپایی و برندهای مطرح رقابت کنیم قطعا موفق نخواهیم بود و بایستی در رابطه با تولید به منظور صادرات گام به گا پیش برویم.

وی در ادامه این مطلب گفت: تولید کننده باید تولید خود را مطابق با استانداردهای بین المللی به بازارهای هدف عرضه کند تا موفقیت کسب کند.

رئیس اتحادیه کفاشان واردات برخی از مواد اولیه را از ضرورت تولید دانست و در این رابطه افزود: یکی از ضرورت های تولید در هر جامعه تامین نیازهای اولیه آن است خوشبختانه در ایران مقدار بالایی از مواد اولیه تولید کفش در داخل تهیه می شود اما دسترسی به برخی از مواد اولیه به دلیل عدم توان تولید داخلی غیر ممکن است و باید وزارت صمت برای حمایت از تولید کنندگان واردات این مواد را تسهیل کند.

وی عنوان کرد: این نوع واردات نه تنها ضرری به تولید وارد نمی کند بلکه با ورود این مواد اولیه با فرآوری و تبدیل آن به کالای نهایی می توان ارزش افزوده بالایی را ایجاد کرد و حتی در خصوص صادرات تصمیمات جدی تر گرفت.

زاهدی در حسن ختام صحبت خود فرسودگی دستگاههای تولید را از معضلات تولید بیان کرد و متذکر شد: متاسفانه سالهای سال است دستگاههای تولید صنایع کفش و چرم از رده خارج شده و به همین منظور بهرهوری در تولید پایین آمده و قدرت رقابت را با بازارهای بین المللی کاهش داده است و بایستی مسئولان امر در این حوزه تدابیر جدی برای تولید یا ورود دستگاههای مدرن بیاندیشند در غیر اینصورت صنعت کفش حتی توان رقابت با برندهای بی کیفیت وارداتی را هم ندارد./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=1657

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.