• امروز : سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 21 May - 2024

سر تیتر اخبار

چه کسی مدیریت دولت را بعد از رئیسی در دست می گیرد؟ پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی و اعلام عزای عمومی درگذشت شهادت‌گونه ابراهیم رئیسی و همراهانش تائید شد + جزئیات کسب رتبه نخست  ارزیابی عملکرد توسط اداره کل راهداری استان اصفهان مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی

7
مدیر کل کار و تعاون در بزرگداشت هفته ی کار وکارگرگفت:

۳۴۰۰۰ بازرسی موردی و ادواری از مجموعه کار و تولید استان در سال گذشته/ امنیت شغلی اصلی ترین دغدغه مدیران استان ها

  • کد خبر : 20609
  • 11 اردیبهشت 1402 - 21:59
۳۴۰۰۰ بازرسی موردی و ادواری از مجموعه کار و تولید استان در سال گذشته/ امنیت شغلی اصلی ترین دغدغه مدیران استان ها
میثم مداحی مدیر کل کار و تعاون در سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان،خصوص مطالبات و دغدغه های جامعه کارگری گفت: افتخار ما در سال گذشته این بود که ۳۴۰۰۰بازرسی موردی و ادواری از مجموعه کار و تولید استان داشته ایم.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ،در ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ به مناسبت بزرگداشت هفته کار و کارگر سی و چهارمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با میزبانی هلدینگ پترو پالایش اصفهان برگزار شد .
مدیر کل کار و تعاون هفته کارگری را فرصتی مناسب برای بیان مطالبات و دغدغه ها ی جامعه کارگری دانست و گفت :فرصتی است گفتگوی سر آمد بین جامعه کار و تولید و دولت صورت بگیرد تا پاسخها و وظایف در قبال دغدغه ها انجام شود .
مداحی ادامه داد :طی جلسه کشوری دیروز برای مطالبات و دغدغه های جامعه کار و تولید به دغدغه ای واحدواصلی نمایندگان همه ی استان ها رسیدیم که آن امنیت شغلی بود .
وی گفت:در ادارات تعاون کار و رفاه اجتماعی اصل سه جانبه گرایی داریم که هر تصمیمی برای جامعه کار و تولید گرفته شود هم مجموعه دولت ،کارگران وهم کار فرمایان بر اساس این اصل کمک کنند اتفاقات خوبی رقم بخورد و بتوانیم این اصل را حفظ کنیم .
مدیر کل کار و تعاون در خصوص ایجاد امنیت شغلی بیان داشت :در مجموعه دولت برای امنیت شغلی باید در وضع قانون و کمک برای تصمیم سازی آن و اصلاح ماده های ۲۷ و۷ قانون کار تلاش کنیم ، در خصوص مطالبات و دغدغه های جامعه کارگری بالغ بر ۳۴۰۰۰ بازرسی موردی و ادواری از مجموعه کار و تولید استان داشته ایم که افتخاری برای مجموعه ما در سال گذشته است.

یکی از نکات مهم ایجاد امنیت شغلی امور قرار دادهاست
میثم مداحی تصریح کرد:یکی از وظایف دیگر ما اصلاح زیرساخت ها و فرایند ها است که پیشنهاد جامعی برای زیر سامانه جامعه روابط کار برای اصلاح امور قرار دادهااست و برای ایجاد امنیت شغلی معتقدیم یکی از نکات مهم آن امور قرار دادها است که می تواند کمک کننده برای ساماندهی قرار دادهای جامعه کارگری باشد ،که سازمان تامین اجتماعی هر ماهه لیست بیمه کارگران رادریافت می کند که می بایست هرکدام از  کار فرمایان بر حسب حقوق و مزایایی که پرداخت کرده اند،لیست بیمه را هر ماه ارائه کنند.
مدیر کل کار و تعاون با بیان اینکه زیر مجموعه وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی هستیم ،گفت:جلسات کارشناسی متعددی برگزار شده است که امروز در مجموعه مجلس شورای اسلامی نماینده کارگران استان در همین خصوص مباحثه و مذاکره کردند تا اتفاقات خوبی رقم بخورد.

رسیدگی به دعاوی کار گر و کارفرما
مداحی اظهار کرد:یکی از اقدامات دیگرما در اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی، رسیدگی به دعاوی بین کار گر وکارفرما است که در این خصوص ۳۵۹ خدمت در مجموعه استان در حال انجام است که تنها یکی از آنها بالغ بر سی هزار دادخواست است و تلاشمان این است که در این زمینه فعالیت کنیم که کمترین تعداد دادخواست را داشته باشیم .
وی گفت:این مجموع اقداماتی بودکه اصل اول سه جانبه گرایی (دولت)انجام می دهد که یکی دیگر  از اجزای مهم اصل سه جانبه گرایی کارفرمایان هستند در جلسه گرامیداشت هفته کارگر مطرح کردند ،اگر ما تلاش کنیم جایگاه کارگر ارتقا پیدا کند ،به نفع جامعه کار و تولیدبهترو بهره ور تر است.
مداحی ادامه داد:ما در شرکتی هستیم که رضایتمندی مناسبی از جامعه کارگری به گوش میرسد که قطعا در تولید و بهره وری و کار آیی در مجموعه تولید کشور تاثیر گذاراست .
مدیر کل کار و تعاون اذعان کرد:سومین بخش کار و تولید مجموعه کارگری است که باید جامعه کارگری هم کمکی درتغییر تعاریف داشته باشد ،اگر امنیت شغلی را ما صرفا قرار داد مادام العمر بدانیم این تعریف دیگر جوابگوی جامعه کارگری نیست و بایدآن را به سمت توانمندسازی جامعه کار و تولید با مهارت و فنون تغییر دهیم ، که با این تغییر میتوانیم مجموعه را به مجموعه ای فعال مبدل کنیم.

ایجاد امنیت شغلی با پیمان های دسته جمعی کار

میثم مداحی  گفت:اقدامات دیگر که کمک به جامعه کارگری میتوانیم داشته باشیم پیمان های دسته جمعی است که امنیت شغلی کارگران را پر رنگ تر می کند.
مداحی با اشاره به اینکه تشکلات کانون هم گرایی ملی هستند، بیان کرد : اقداماتی که تشکلات میتوانند انجام دهند حلقه واسط بودن میان مردم ودولت  است که با دید واسطه بودن ، میتوانند در تعدیل خواسته هاوتصمیم سازی ها برحسب تخصصشان کمک کننده، برای به نتیجه رساندن مطالبات جامعه کارگری باشند،از همین باب سعی بر توسعه تشکلات داریم که در یکسال و نیم اخیرحدود دویست تشکل ایجاد شد که اکنون بالغ بر ۷۰۰ تشکل داریم که کمک کننده برنقطه هم گرایی ملی است.

اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار تقدیر و تشکر از جامعه کارگری است 

وی یکی از راس های برنامه ها در راستای اجرای ماده ۱۹۵ قانون کار که تقدیر و تشکر از جامعه کارگری دانست وگفت: از آبان ماه سال گذشته بالغ بر ۵۰۰۰نفر گروه واحد کار نمونه ثبت نام کردند که توسط هفت گروه داوران آنها را بررسی شدند و هر نمونه کار حداقل سه مرتبه داوری شده که با داوری ملی در سطح ملی ،سه نفر کارگر برتر استانی ،سه گروه کار نمونه استانی و یک گروه واحدنمونه استانی مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند.
گفتنی است ،در پایان این نشست از منتخبین جشنواره امتنان از جامعه کار و تولید (کارگر ، گروه کار و واحد نمونه) استان با حضور استاندار اصفهان تجلیل شد.
انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=20609

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.