• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان:

به هیچ وجه نگران کیفیت آب شرب نباشید / کاهش ۴ متر مکعبی آب شرب اصفهان نسبت به میانگین کشوری

  • کد خبر : 4225
  • 04 تیر 1399 - 16:38
به هیچ وجه نگران کیفیت آب شرب نباشید / کاهش ۴ متر مکعبی آب شرب اصفهان نسبت به میانگین کشوری
مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان گفت: اصفهان نسبت به میانگین کشوری 4 متر مکعب کاهش مصرف دارد که نشان از فرهنگ صحیح مصرف آب در میان مردم این استان است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، هاشم امینی مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در نشست خبری ضمن تشریح عملکرد این شرکت در هفته صرفه جویی و مدیریت مصرف آب با اشاره به رتبه اصفهان در میزان مصرف آب در کشور گفت: خوشبختانه اصفهان ۴ متر مکعب پایین تر از میانگین کشوی آب شرب مصرف می کند که این مقوله مهم می تواند به صرفه جویی مردم استان در این نعمت الهی اشاره داشته باشد.

وی همچنین تصریح کرد: خوشبختانه مردم اصفهان با فرهنگ صحیح مصرف آب آشنایی دارند و این مساله مهم می تواند کمک شایانی به مدیریت منابع آبی کشور داشته باشد.

امینی در ادامه صحبتهای خود با اشاره به وضعیت مصرف در ایام شیوع ویروس کرونا متذکر شد: یکی از دغدغه های مهم وزارت نیرو بخصوص شرکت آبفا استان اصفهان، مدیریت مصرف آب در ایام شیوع ویروس کرونا بود که این مهم با همت و تلاش کارکنان این شرکت به صورت شبانه روزی تا به امروز به استناد صحبتهای مردم و مسئولین محقق شد.

وی در آن خصوص عنوان کرد: یکی از مسائلی که در این ایام مورد توجه جدی شرکت آبفا استان بخصوص استاندار اصفهان قرار گرفت حفظ سلامت آب شرب مردم بود. کارکنان تصفیه خانه های آب و تاسیسات تابعه با تلاش شبانه روزی و دوری از خانواده در ایامی که مردم در کنار خانواده هایشان بودند توانستند تا با ایجاد امنیت تامین آب شرب مصرفی، بروز ایجاد خطرات احتمالی را در آن مثل همیشه به صفر رسانده و در شبکه تامین آب شرب قرار دهند.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: در زمان شیوع ویروس کرونا مصرف آب در این استان ۱۸ درصد افزایش داشته که با در نظر گرفتن پیک مصرف در تابستان این میزان تقریبا به ۴۰ درصد می رسد؛ لذا در حوزه مدیریت مصرف آب به شهروندان توصیه می شود ضمن رعایت پروتکل های بهداشتی با مدیریت مصرف آب، میزان مصرف را کاهش دهند.

روستا محور بودن، گزینه مهم بودجه۱۳۹۹

مدیرعامل شرکت آبفا استان اصفهان در بخش دیگر صحبتهای خود با اشاره به بودجه سال ۹۸ گفت: یکی از رویکرد های شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در بودجه سال ۱۳۹۹ تاکید بر روستا محور بودن آن است، لذا در تلاشیم که سطح خدمت رسانی به روستا ها را با یک نگاه جهادی و منسجم به سطح خدمات شهری برسانیم.

وی افزود: نگاه حمایتی دولت به روستا همچنان وجود دارد و تعرفه هایی که در روستا داریم همانند سال های قبل، از تعرفه های مخفف برخوردارند و هیچ تفاوتی با شرایط قبل در این زمینه وجود ندارد.

امینی با اشاره به پویش “الف ب ایران” که در سال ۹۸ توسط وزارت نیرو راه اندازی شد و در طی آن هر هفته از پروژه هایی در استان های مختلف بهره برداری می شود، گفت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در سال گذشته در خصوص این پویش هفت پروژه بالغ بر ۷۸۵ میلیارد تومن به بهره برداری رساند.

بازسازی فاضلاب در نقاط مختلف اصفهان

وی ادامه داد: در اواخر اسفند یکی از پروژه های مهم بازسازی شبکه فاضلاب شهر اصفهان بود که با استفاده از ارتباطات خارجی انجام شد و همچنین خیابان هایی نظیر میرفندرسکی، مشتاق، کمال اسماعیل و نظر که در معرض خطر بود بازسازی شده و فاز اول آن به بهره برداری رسید.

وی به اقداماتی که توسط این شرکت در سال ۹۹ انجام خواهد گرفت، اشاره کرد و گفت: پروژه هایی نظیر اصلاح و بازسازی ۲۴۰ کیلومتر لوله آب در شهر ها و روستا ها، مطالعات آب رسانی به مجتمع بخش مرکزی استان، مطالعات تامین آب بخش روستایی اردستان، تامین آب بافت مرکزی شهر اصفهان در قالب خیابان های بزرگهمر، چهار باغ خواجو و بزرگ راه شهید بابایی، هوشمند سازی شبکه های آب و فاضلاب، حفر و بازسازی بیش از ۱۷ حلقه چاه و اجرای ۳۱۰ کیلومتر لوله آب در شهر ها و روستاهای استان اصفهان انجام می شود.

به گفته امینی حذف قبوض کاغذی از دیگر اقدامات مهم شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بود که امیدواریم که این مهم در آینده ایی نه چندان دور به صورت کامل محقق شود.

وی با اشاره به اقدامات فرهنگی که این شرکت در راستای صرفه جویی در مصرف آب در دوران خشکسالی انجام داد، اظهار کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان بر خلاف سایر استان ها  که با مشکل کم آبی مواجه بودند، برای  ششمین سال متوالی برنامه “جاری حیاط” را برگزار می کرد.

هاشم امینی متذکر شد: به دلیل اینگونه فرهنگسازی هایی که در حوزه مدیریت مصرف آب استان اصفهان انجام گرفته میانگین مصرف آب هر خانوار ۱۱ متر مکعب در ماه است در حالی که این میانگین در کشور ۱۵ مترمکعب را شامل می شود.

پیشتازی اصفهان در هوشمند سازی شبکه توزیع آب

مدیرعامل آبفا استان اصفهان گفت: استان اصفهان با تجهیز شهرستانهای خود به مصرف هوشمند آب تا کنون در کشور پیشرو بوده که این روند برای دیگر شهرستانها در حال انجام است.

وی در پایان صحبتهای خود اضافه کرد: ۳۶۷ کیلومتر ویدیومتری، ۵ هزار کیلومتر شستشوی شبکه فاضلاب و ۵۱۰ هزار سمپاشی در شبکه های فاضلاب تا به امروز انجام شده است.

کیفیت آب هیچ مشکلی ندارد

فهمیه امیری مدیر پایش کیفی شرکت آبفا استان اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به کیفیت آب شرب گفت: با توجه به وجود بیش از ۲۱ آزمایشگاه تعیین میکروب آب در استان می توان باور داشت که آب شرب مردم تا کنون هیچ مشکلی نداشته و مورد تایید اداره بهداشت استان نیز قرار دارد.

وی همچنین تصریح کرد: به صورت روزانه دو هزار کلر سنجی در سطح استان انجام می شود.

امیری خاطر نشان کرد: می توان تاکید کرد  ۲۱ آزمایشگاه  میکروبی و یک آزمایشگاه سیار همچنین یک آزمایشگاه بیولوژی و … در استان وجود دارد که می تواند این اطمینان خاطر را در کیفیت تامین و مصرف آب مردم در سطح استان ایجاد کند.

وی اذعان داشت: در بخش پالایش آب وارد مباحث بیولوژیکی و دیگر مباحث تخصصی شده ایم و سعی بر این است تا کیفیت تامین آب شرب در تمامی مراحل سنجیده و تحویل مشترکین شود.

مدیر پایش کیفی آب شرکت آبفا استان اصفهان با اشاره به طعم و کیفیت آب شرب گفت: در مواردی محدود به دلیل تامین آب شرب مورد نیاز مردم مجبور شدیم که چاههای مورد تایید در مدار مصرف قرار بگیرند و این مساله باعث می شد تا طعم آب کمی دچار تغییر شود. البته شایان ذکر است خاطر نشان کنم این تغییر طعم هیچ تغییری در کیفیت آب ایجاد نمی کند و تنها در ذائقه مشترکین تاثیر دارد.

وی در بخش دیگر صحبتهای خود گفت: کیفیت آب شرب اصفهان توسط نیروهای متعهد و دلسوز این شرکت شبانه روزی پایش می شود تا هیچ دغدغه خاطری برای تامین و مصرف آب شرب مورد نیاز مردم ایجاد نشود./

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4225
  • منبع : عصر تحلیل

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.