• امروز : شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 11 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

2
رئیس اتحادیه آرایشگران بانو استان اصفهان:

آرایشگران زیادی در زمان کرونا جوازشان را باطل کردند/ تعیین نرخ دستمزد بانوان آرایشگر توسط کمیته اقتصادی مردانه اصناف

  • کد خبر : 14498
  • 29 خرداد 1400 - 14:48
آرایشگران زیادی در زمان کرونا جوازشان را باطل کردند/ تعیین نرخ دستمزد بانوان آرایشگر توسط کمیته اقتصادی مردانه اصناف

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، متین و باوقار و با آرمشی خاص در اتاقش را به روی ما باز می کند. با رعایت پروتکل های بهداشتی، از بین تعدادی ارباب رجوع که برای رسیدگی به شکایات شان به اتحادیه آمده اند، عبور می کنیم. وارد اتاقش می شویم. خودش پشت میزی که با شیشه […]

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، متین و باوقار و با آرمشی خاص در اتاقش را به روی ما باز می کند. با رعایت پروتکل های بهداشتی، از بین تعدادی ارباب رجوع که برای رسیدگی به شکایات شان به اتحادیه آمده اند، عبور می کنیم. وارد اتاقش می شویم. خودش پشت میزی که با شیشه از بقیه فضای اتاق جدا شده است می نشیند. کنار شیشه روی یک ورق طلایی اسمش حک شده است.

اکرم محسنی رئیس اتحادیه آرایشگران و به تایید خودش متخصصان زیبایی. می گوید خودمان باید برای خودمان ارزش قائل شویم. استفاده از واژه زن و آرایشگر برای این هنر زیبا نیست. بانوان متخصص و یا متخصصان بانو زیبا و گویا تر است.

از او می پرسم: دقیقا در این اتحادیه چه کاری انجام می دهید؟ صدور مجوز و خلاص؟

خیر. اول از همه در این صنف قوانین مصوب شده را اجرا می کنیم. صدور جواز هم یکی از این قوانین برای اجازه کار است. برگزاری کلاس های بهداشتی و صنفی و صدور مجوز مانیکور و پدیکور، رسیدگی به شکایات مشتریان ازسالن ها و آرایشگران دارای مجوز و برگزاری دوره های آموزشی نیز در دستور کار ما است.

برای دریافت جواز چه چیزی لازم است؟

داشتن مدرک پایان دوره آرایشی فنی و حرفه ای، انتخاب مکانی که از نظر نیروی انتظامی و اماکن و اطلاعات تایید شده باشد و رعایت تمام شرایط بهداشتی و انتظامی لازم است. البته الان چند مدل جواز داریم که شامل جواز خدمات آرایشی، تتو، اپیلاسیون و ناخن(مانیکور و پدیکور) است. بعد از دریافت مجوز خود به خود وارد سیستم دارایی می شوند وخوشبختانه عدم اعتیاد و سوء پیشینه به طریق سیستمی برداشته شده و لازم است از آقای جهانگیری رئیس اتاق اصناف برای راحت تر شدن کارها قدردانی کنم.

چند نفر عضو دارید که جواز کار دارند؟

۲۵۰۰ نفر جواز دارند و حدود ۷۰۰ نفر در دست اقدام برای دریافت جواز  هستند. البته بازرسین ما به صورت روزانه بعضا با همراهی بازرس اماکن و بهداشت در سطح شهر گشت و در صورت مشاهده واحد های متخلف، به آنها تذکر و اخطار می دهند.

پلمپ این واحد ها کار ساز است؟

قصد ما پاکسازی شهر از بی قانونی است. البته تلاش می کنیم به افراد واجد شرایط برای دریافت مجوز کمک کنیم. اگر تمایلی به دریافت مجوز نداشته باشند، قطعا به عنوان متخللف با آنها برخورد می شود.

هزینه دریافت جواز چقدر است؟

یک میلیون تومان. اما این هزینه در برای دایر کردن سالن تقریبا چیزی نیست. بیشترین هزینه صرف سالن می شود که بسته به سلیقه افراد و محل دایر کردن سالن بسیار متفاوت است و همین موضوع دلیل ثابت نبودن نرخ در همه آرایشگاه های سطح شهر است.

در زمان کرونا صنف شما بسیار آسیب دید. درست است؟

بله بسیار. تعداد زیادی از آرایشگران دارای مجوز به علت بسته بودن آرایشگاه شان در زمان کرونا و به دستور ستاد مبارزه با این ویروس، به دلیل مالیات، اجاره بهای سالن و کمبود مشتری متقاضی باطل کردن مجوز شان شدند. بانوان سرپرست خانواده که به با شغل آرایشگری کسب درآمد می کردند در این بین بیشتر آسیب دیدند. در حال حاضر نیز با شروع موج های جدید اولین کاری که انجام می شود، بستن اصناف به ویژه آرایشگران است. این در شرایطی است که همه مردم با مشکل اقتصادی روبرو هستند و می شود با برنامه ریزی و اجرای پروتکل های بهداشتی مانع این اتفاق شویم. فاصله گذاری اجتماع، رعایت پروتکل های بهداشتی، نوبت دهی تک نفره و با فاصله زمانی برای نفربعد از راهکارهای قابل اجرا برای ممانعت از بسته شدن آرایشگاه ها است.

قیمت گذاری در صنف شما به چه صورت است؟

بستگی به مواد مصرفی به ویژه در رنگ و هایلات، کاری که مشتری دریافت می کند دارد. با این حال معتقدیم مشتری ابتدا باید از نرخ کاری که قرار است دریافت کند مطلع شود تا بر اساس آن تصمیم بگیرد. بخش قابل توجهی از شکایت های ما مربوط به همین قیمت خدمات دریافتی است که در حال رایزنی با کمیسیون اقتصادی اصناف هستیم تا نرخ قابل قبولی را مصوب کنیم که هم مشتری راضی باشد هم و آرایشگر عزیزی که سلامتش را برای ارائه خدمات زیبایی به مشتری به خطر می اندازد.

بانوان نیز در این کمیته اقتصادی اصناف عضویت دارند تا بتوانند منطقی در این مورد نظر بدهند؟

خیر. همه آقا هستند، ولی با ما نهایت همکاری را داشتند تا نرخ گذاری منطقی باشد.

البته من به این موضوع باور ندارم.مگر می شود یک آقا از شنیون یا رنگ و هایلایت یا مانیکور اطلاع دقیقی داشته باشد تا نرخ گذاری منطقی صورت بگیرد. قطعا مشکل ایجاد می شود. در این مورد شکایت هم دارید؟

بله. البته بیشتر شکایات دریافتی ما از سالن های غیر قانونی است؛ درحالیکه مرتب به مخاطبان مان اطلاع رسانی می کنیم که برای دریافت خدمات زیبایی به سالن های دارای مجوز مراجعه کنند. چرا که دست ما برای رسیدگی باز است. در خصوص سالن های بدون مجوز مجبور به اعمال قانون برای ترغیب جهت دریافت مجوز یا پلمپ می شویم. بیشترین شکایت دریافتی ما مربوط به تتو است تا خدمات دیگر. البته برای کاهش شکایات تصمیم به افزایش سطح هنری کار آرایشگران گرفته ایم و با برگزاری دوره های آموزشی این هدف را محقق خواهیم کرد. با این حال از شهروندان عزیز تقاضا داریم از سالن هایی خدمات بگیرند که مجوز و پروانه کسب دارند.

با بیمه معلم قرار داد بستیم تا بانوان متخصص زیبایی بتوانند از بیمه مسئولیت این بیمه استفاده کنند به ویژه تتو کاران که ملزم به انعقاد قرار داد با پزشک هستند، این بیمه می تواند کمک شایانی به آنها بکند.

 

آرایشگران می توانند کار تتو هم انجام دهند؟

بعد از دوره دیدن و گرفتن مدرک و تامین اتاق ایزوله که هزینه زیادی هم در پی دارد، تهیه سوزن و وسایل یکبار مصرف، بله.

 

برای باز آموزی آرایشگرانی که قبلا مدرک گرفته اند برنامه دارید؟

به تازگی تفاهمنامه ای با اداره کل فنی و حرفه ای برای برگزاری آموزش دوگانه امضا کرده ایم تا مانند آلمان و کره، آرایشگران عزیز بعد از دریافت مدرک مدتی را در یک آرایشگاه و برای آرایشگران کارآفرین کار کنند و بعد از آن برای دریافت مجوز و تاسیس سالن اقدام نمایند.

بدین ترتیب فنی و حرفه ای نیز به آرایشگران کارآفرین نیز امتیازاتی می دهد که جزئیات آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14498
  • نویسنده : سمیه مسرور
  • منبع : عصر تحلیل

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.