• امروز : یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 5 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3

برگزیدگان نخستین مسابقه عکاسی “زاینده رود رشته همدلی” همزمان با روز جهانی تالاب ها اعلام شد

  • کد خبر : 10089
  • 14 بهمن 1399 - 21:53
برگزیدگان نخستین مسابقه عکاسی “زاینده رود رشته همدلی” همزمان با روز جهانی تالاب ها اعلام شد
اختتامیه نخستین مسابقه عکاسی "زاینده رود، رشته همدلی" با هدف پیوند بهره برداران از حوضه زاینده رود و توجه به محیط زیست زاینده رود از سراب تا پایاب در روز جهانی تالاب ها برگزار شد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، کوروش محمدی با اشاره به اهمیت شناسایی افکار و اندیشه ها در مورد آب و حقابه بهره برداران حوضه زاینده رود در راستای تقویت همدلی اظهار داشت: برگزاری نخستین مسابقه عکاسی “زاینده رود رشته همدلی” با هدف رفع مسائل در مقیاس بزرگتر حوضه زاینده رود با همدلی بوده است.

حمیدرضا صفوی، دبیر کارگروه تخصصی آب شورای اسلامی شهر اصفهان برگزاری نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود رشته همدلی را در راستای افزایش حساسیت شهروندان نسبت به رودخانه و تالاب بین المللی گاوخونی دانست و برگزاری اختتامیه این مسابقه در روز جهانی تالاب ها را حرکتی در جهت حفظ محیط زیست به ویژه رودخانه زاینده رود اعلام کرد.

نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود رشته همدلی با ۱۰۱ شرکت کننده و ۴۵۱ اثر در روز جهانی تالاب ها به ایستگاه آخر رسید. آثار این مسابقه از سوی حمیدرضا نیکومرام، پژمان نظرزاد آبکنار، وحید مومن زاده و محمدرضا شریف مورد داوری و بررسی قرار گرفت.

در بیانیه هیئت داوران فراخوان عکاسی زاینده رود رشته همدلی آمده بود؛«داستان زاینده رود تنها سرگذشت یک رود نیست، بخشی از تاریخ تمدن قوم ایرانی است. رسانه عکس امکانی برای مفاهمه با سوژه های جهان است. آنچنان که تاریخ عکاسی نشان می دهد دایره و میدان عمل عکاسی حتی می تواند بر پدیده های جهان تاثیرگذار باشد و شواهد فراوانی بر این مدعا در عکاسی وجود دارد که نشان دهنده قدرت تاثیرگذاری عکس بر مسائل دنیاست. گستره وسیعی از عکس های یوجین اسمیت تا نیک اوت با انواع شکل بندی و رویکردهای عکاسان را می توان در این محدوده قرار داد. عکاسان بسان یک مصلح اجتماعی می توانند دغدغه های زیستی انسان را در حوزه های کاری خود قرار دهند؛ بنابراین گزاره عکس را باید رسانه ای شناسایی کرد که علاوه بر مختصات هنری واجد ویژگی هایی است که به عکاس امکان کنشگری اجتماعی می دهند و همین امر عکس را به هنر تاثیرگذار اجتماعی در میان وصف بندی هنرهای معاصر جهان تبدیل می کند.»

نخستین مسابقه عکاسی زاینده رود در رشته همدلی با آثار منتخبی از عکس های مجموعه ای «آرشیده شاهنگی؛ مجموعه لایروبی زاینده رود»، «آرشیده شاهنگی؛ مجموعه زاینده رود برفی»، «رسول شجاعی؛ مجموعه تالاب گاوخونی»، «خدیجه نادری؛مجموعه ماهی های کف رودخانه»، «مجید اسلام دوست؛ مجموعه حصارهای انتظار»، «مجتبی جهان بخش؛ مجموعه بازگشایی زاینده رود»، «علی آذر؛ مجموعه تالاب گاوخونی» و «رضا امینی؛ مجموعه وقتی تو» در روز جهانی تالاب ها به کار خود پایان داد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10089
  • منبع : شورای شهر

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

10اردیبهشت
عدم همکاری دولت برای تبدیل کارخانه ریسباف به موزه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.