• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

6

با باور راسخ ‌تر برای کارنامه سبز تلاش می‌کنیم

  • کد خبر : 9635
  • 24 دی 1399 - 10:39
با باور راسخ ‌تر برای کارنامه سبز تلاش می‌کنیم
اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سالجاری ضمن بررسی مفاهیم پایداری و ضرورت توجه به مبحث انرژی در مقوله پایداری، به راهکارهای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی با استفاده از فن‌آوری‌های روز جامه عمل پوشانده است. و برای کارنامه‌ای سبز از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، اصغر کشاورزراد معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار کرد: براساس تصویب نامه هیئت وزیران، دستگاه‌های اجرایی براساس شاخص‌های شش گانه مصرف انرژی، مصرف آب، مدیریت پسماند عادی، مصرف سوخت وسایل نقلیه، ساختمان‌ها و تجهیزات و آموزش و فرهنگ‌سازی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در همین راستا یکی از وظایف دستگاههای اجرایی تلاش در جهت حفظ محیط زیست و کاهش مصرف انرژی در ساختمانها و محیط‌های اداری است لذا برای اجرای استانداردها و معیارهای دائمی صرفه‌جویی در انرژی، تعیین و کنترل دقیق مصرف انرژی در ساختمان، امری حیاتی است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه یکی از روش‌های کنترل هزینه‌های جاری دولت‌ها، مدیریت سبز است. گفت: هرماهه به صورت مستمر بخشی از اعتبارات جاری صرف پرداخت هزینه انرژی مصرفی می‌شود از این رو صرفه‌جویی و کاهش میزان مصرف از اولویت‌های این اداره بشمار می‌رود.

وی افزود: با توجه به اینکه امروزه لزوم صرفه جویی در منابع آبی بیش از پیش احساس می شود این اداره کل در زمینه مدیریت آب، استفاده از شیرهای الکترونیکی و اهرمی برای جلوگیری از هدر رفت آب، استفاده از سیستم آبیاری قطره‌ای و گونه‌های مقاوم به خشکی در فضای سبز، تغییر ساعات آبیاری فضای سبز به شب‌ها برای راندمان بهتر و صرفه‌جویی در مصرف آب را در دستور کار خود قرار داده است.

کشاورزراد گفت: شاخص مدیریت سبز در پسماند عادی، استقرار و اجرای تفکیک پسماندها در سه دسته کاغذ، تر و سایر مواد بوده و دستگاه‌های اجرایی موظف هستند زباله را به صورت تفکیک شده به شهرداری و یا سازمان مدیریت پسماند تحویل دهد.

وی افزود: در همین راستا و با توجه به اهمیت مدیریت پسماند، مدیریت سبز اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در این حوزه نیز اقداماتی از جمله تفکیک کاغذ و استفاده از کاغذ بازیافتی، جمع‌آوری برگ‌های پاییزی و شاخ و برگ گیاهان هرس شده به منظور تهیه کودهای ورمی‌کمپوست و کاهش استفاده از کودهای شیمیایی، تفکیک زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و فروش آنها به مراکز بازیافت، توانمندسازی مجازی با هدف کاهش مکاتبات کاغذی را انجام داده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان همچنین تدابیر کاربردی و اقدامات صورت گرفته در زمینه بهینه‌سازی و اصلاح الگوی مصرف در این اداره کل را استفاده از لامپ‌های کم مصرف در ساختمان‌ها و محوطه‌های باز، استفاده از برج‌های نور کم مصرف (LED) برای روشنایی محوطه‌های بزرگ، سرویس‌های دوره‌ای شیرآلات و تجهیزات موتورخانه‌ای، اسیدشویی و تعویض صافی‌ها و تأکید بر خرید و استفاده از تجهیزات کم‌ مصرف عنوان کرد.

وی بابیان اینکه عملکرد دستگاه‌های اجرایی در حوزه مدیریت سبز مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و بصورت کارنامه ای به سازمان حفاظت محیط زیست ارسال می‌شود گفت: اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان در سالجاری ضمن بررسی مفاهیم پایداری و ضرورت توجه به مبحث انرژی در مقوله پایداری، به راهکارهای صرفه‌جویی و استفاده بهینه از انرژی با استفاده از فن‌آوری‌های روز جامه عمل پوشانده است. و برای کارنامه‌ای سبز از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=9635
  • منبع : راه و شهرسازی استان اصفهان

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.