• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

4

بهترین رژیم در ماه رمضان

  • کد خبر : 12048
  • 26 فروردین 1400 - 11:06
بهترین رژیم در ماه رمضان
وعده افطار را از شام جدا کنید تا تمایلی برای خوردن وعده سنگین نداشته باشید؛ البته به شرطی که افطار سبک و با انرژی پایین انتخاب کنید. افطار را با سوپ ولرم یا مقداری شیر به همراه مقداری میوه‌‌ی خشک، نظیر خرما، کشمش و برگه آلو شروع کنید.

به گزارش عصر تحلیل، شروع ماه رمضان اولین چیزی در ذهن رژیمی‌ها این است که در این ماه چطور رژیم غذایی خود را رعایت کنند. حتی اگر اضافه وزن هم نداشته باشید، حتما به فکر اضافه وزنی که بعد از پرخوری‌های ماه رمضان به سراغتان می‌آید، افتاده‌اید. نیازی به نگرانی نیست. در این مقاله درباره رژیم لاغری در ماه رمضان صحبت خواهیم کرد.

بعد از آن ویژگی‌های نمونه‌ای از رژیم غذایی در ماه رمضان را بررسی و رژیم لاغری دکتر کرمانی در ماه رمضان را معرفی خواهیم کرد. تعداد وعده‌های غذایی در ماه رمضان تعداد وعده‌های غذایی در ماه رمضان با ماه‌های دیگر سال هیچ تفاوتی ندارد. افراد باید حداقل سه وعده اصلی و سه میان‌وعده مصرف کنند. خوردن افطار، شام و سحری تامین ‌کننده این هدف است. حذف هیچ‌کدام از این سه وعده برای هیچ گروه سنی و حتی افراد چاق و دارای اضافه ‌وزن توصیه نمی‌شود. وعده افطار را از شام جدا کنید تا تمایلی برای خوردن وعده سنگین نداشته باشید؛ البته به شرطی که افطار سبک و با انرژی پایین انتخاب کنید. افطار را با سوپ ولرم یا مقداری شیر به همراه مقداری میوه‌‌ی خشک، نظیر خرما، کشمش و برگه آلو شروع کنید. مصرف زولبیا و بامیه به دلیل قند ساده و چربی بالا مضر است. دو ساعت بعد از افطار شام را میل کنید. شام باید از گروه نان و غلات (برنج، نان، سیب زمینی یا ماکارونی)، گروه گوشت و حبوبات (گوشت قرمز، مرغ، ماهی، لوبیا، عدس، نخود)، گروه لبنیات (شیر، ماست، دوغ) و گروه سبزیجات و میوه‌‌ها باشد. در وعده سحر نیز همه گروه‌های فوق توصیه می‌شود. دریافت مایعات و غذاهای حاوی آب مانند شیر، سالاد، سبزی و میوه تا حدودی تشنگی را کاهش می‌دهند. ازمواد غذایی مانند نمک، ادویه‌جات، غذاهای پرچرب، کله‌پاچه، سیرابی و مصرف بیش از اندازه گوشت و پروتئین حیوانی به دلیل افزایش اوره و تشنگی استفاده نکنید. مصرف غذاهای دارای کربوهیدرات‌های پیچیده مانند نان‌ها، به ویژه سنگک یا بربری که قند آنها به آهستگی آزاد می‌شود، برای جلوگیری از گرسنگی در طول روز توصیه می‌شود.

دلایل افزایش وزن در ماه مبارک رمضان

۱- حضور زیاد در مهمانی‌‌ها و جمع دوستان زمانی که در این ماه به مهمانی می‌روید، همانند خانه‌تان غذا بخورید و خیلی سریع سفره را ترک کنید تا در مقابل غذاهای رنگارنگ وسوسه نشوید. غذا را به اندازه مهمان‌ها آماده کنید تا مجبور نشوید تمام غذاهای باقی‌مانده را بخورید. البته ماه رمضان امسال همچنان همراه با ویروس کروناست. برای حفظ سلامت خود و عزیزانتان از شرکت در دورهمی و مهمانی‌ها دوری کنید.

۲- مصرف زیاد شیرینی‌ها به خصوص زولبیا و بامیه زولبیا و بامیه دارای حجم کم و کالری زیادی است. همچنین چربی‌های بسیار بالایی دارد و برای بدن مضر است. اما اگر علاقه فراوانی به خوردن آنها دارید، سعی کنید خودتان در منزل با روغن بسیار کم آنها را درست کنید.

۳- تغییر الگوی غذایی در ماه مبارک رمضان، تنوع غذاها بسیار بالاست و با انواع غذاها روبه رو می‌شویم. بهتر است که الگوی غذایی خود قبل از ماه مبارک را رعایت کنیم و غذای خود را با دیگران شریک شویم.

۴- کاهش کار و تحرک افراد برای جلوگیری از تشنگی و عرق کردن در طول روزه‌داری فعالیت خود را کم می کنند. همین موضوع موجب می‌شود تا در طول ماه رمضان دچار اضافه وزن شویم. سعی کنید با پیاده‌روی بعد از افطار این کمبود تحرک را جبران کنید.

۵- افزایش خواب و استراحت در طول روز مهم‌ترین علت چاقی در ماه رمضان زیاد شدن خواب و استراحت روزانه است. سعی کنید روزانه ۶ الی ۷ ساعت بخوابید تا ساعت بدنتان را به هم نریزید و احساس ضعف و بی‌حالی نداشته باشید.

آیا رژیم لاغری در ماه رمضان امکان پذیر است؟

بله. زیرا در ماه رمضان نیاز به دریافت غذای بیشتر نسبت به روزهای دیگر نیست. حتی ممکن است فرد نیاز به دریافت غذای کمتری داشته باشد چون میزان استراحت، بیشتر و میزان، فعالیت کمتر می‌‌شود و متابولیسم بدن به خودی خود کاهش می‌یابد. با این حال با رعایت یک برنامه غذایی مناسب در ماه رمضان به هدف اصلی خود خواهید رسید. همه افراد می‌توانند در ماه رمضان رژیم بگیرند. فقط کافیست از دستور‌ برنامه غذایی خود استفاده و سه وعده اصلی صبحانه، نهار و شام را در ماه رمضان به شکل افطار، شام و سحر نوش جان کنید. میان وعده‌ها نیز باید بین زمان افطار تا سحر پخش شوند. بعضی از افراد در ماه رمضان فکر می‌کنند چون روزه بوده‌اند و چندین ساعت است که چیزی نخورده‌اند، می‌توانند بعد از افطار پرخوری کنند و بیشتر از سهمیه‌ی خود بخورند، اما همین موضوع باعث می‌شود تا بعد از ماه رمضان علی رغم رژیمی که دارند، وزنشان بالا برود. در این ماه فضا برای رژیم گرفتن راحت‌تر است، چراکه اطرافیان نیز غذایی نمی‌خورند تا به شکستن رژیم وسوسه شوید. اما باید برای غذا خوردن بعد از افطار برنامه داشته باشید و حواستان باشد که زیاده‌روی نکنید.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12048

    نوشته های مشابه

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    05آذر
    سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.