• امروز : دوشنبه - ۱۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 6 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
مدیرکل راه و شهرسازی استان مطرح کرد؛

ارتقاءوضعیت راه های استان اصفهان با بیش از۲۰۰۰ میلیاردریال اعتبار

  • کد خبر : 17792
  • 16 اسفند 1400 - 15:50
ارتقاءوضعیت راه های استان اصفهان با بیش از۲۰۰۰ میلیاردریال اعتبار
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: برای دستیابی به حد مطلوب راه‌های استان اصفهان طی ۴ سال، با تامین سالانه بالغ بردو هزارمیلیارد ریال اعتبار امکان پذیر می باشد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان ،علیرضا قاری‌قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان در خصوص وضعیت راههای استان اظهار کرد: استان اصفهان یکی از پهناورترین استان‌ها با ۱۱۴ شهر بوده که در مرکز کشور و اتصال کریدورهای شمال و جنوب (کریدور اصلی این استان) قرار دارد.
وی افزود: از سویی دیگر استان اصفهان همانند کشور دارای چند اقلیم بوده که از حیث جمیع موارد شاهد تولید بار و مسافر در این استان هستیم.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اذعان داشت: در سنوات گذشته که وزارت راه و ترابری بصورت مجزا فعالیت می‌کرد توجه ویژه‌ای در زمینه راه، هم از نظر تعداد پروژه‌هایی که تعریف می‌شد و هم از لحاظ سطح خدمات وجود داشت.
وی با بیان اینکه طول راه‌های استان اصفهان بالغ بر ۱۱ هزار کیلومتر است عنوان کرد: در طی سنوات اخیر مهمترین هدف ما در حوزه راه‌ها، دو بانده شدن راه‌های اصلی بوده چرا که عمده تصادفات و مشکلات این جاده‌ها تصادفات رخ به رخ است لذا در اولویت اول احداث و ارتقاء قرار دارند.
قاری‌قرآن ادامه داد: از طرفی دیگر رساندن امکانات به مراکز جمعیتی کوچکتر تحت عنوان راه‌های دسترسی و فرعی است که بخشی از آن یعنی تکمیل و نگهداری راه‌های روستایی عمدتاً در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای انجام می‌شود.
وی بیان داشت: استان اصفهان از نظر کلی و شاخصی وضعیت مناسبی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد اما در مجموع زمانی که استان اصفهان را نسبت به خودش می‌سنجیم کار زیادی در حوزه راه‌ها برای انجام وجود دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با بیان اینکه قیمت تمام شده پروژه‌های راهسازی در سال‌های اخیر بسیار افزایش یافته است عنوان کرد: با بودجه‌های موجود معمولا میزان کمتری کار می‌شود انجام داد لذا در دو سال گذشته با اولویت بندی پروژه‌ها نسبت به اجرای آن اقدام کردیم.
وی گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام که معمولا دچار مشکلات حقوقی شده بودند و یا قراردادشان طولانی شده بود در سال‌های اخیر یکی از اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان اصفهان بوده همچنین پروژه‌های جدید نیز به جهت اولویت دار بودن تعریف می شدند.
قاری‌قرآن با بیان اینکه عملیات اجرایی دوبانده شدن دو محور اساسی در استان باقی مانده است اذعان داشت: محوری که در مسیر خراسان است یکی از این محورهاست که امسال پیمانکار آن انتخاب شد و هم اکنون ۳۰ کیلومتر از این پروژه حدفاصل سه راهی مشجری به چوپانان در حال اجرا است و در سمت غرب نیز پروژه مبارکه بروجن مناقصه برگزار و دارای پیمانکار منتخب است.
وی با اشاره به اهتمام ویژه این اداره‌کل در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ بر پروژه‌های نیمه تمام عنوان کرد: سال ۹۹ تقریبا ۲.۵ برابر سال ۹۸ راهسازی داشتیم که عمدتاً شامل مسیر و ابنیه پروژه‌های نیمه تمام بوده است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان بیان داشت: مطابق با برآوردی که در ابتدای سال داشتیم سالانه به بیش از دو هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است تا بتوان طی چهار سال وضعیت راه‌های استان اصفهان را به حد نرمال مورد نیاز برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: بودجه این حوزه در حال حاضر ۱۰ درصد این عدد است همچنین متاسفانه به غیر از منابع نقدی که از منابع استانی و منابع ملی تامین می‌شود هیچ محل تامین مالی دیگری در این رابطه وجود ندارد.
قاری‌قرآن گفت: به طور مثال در شهرداری از تهاتر و یا جذب سرمایه‌گذار استفاده می‌شود اما در پروژه‌های عمرانی راه فقط رده بزرگراهی بصورت سرمایه گذاری و اخذ عوارض است اما جاده‌های دیگر به این شیوه نیست بنابراین می‌بایست صرفاً پول به آن تزریق شود که محدودیت‌هایی در این مورد وجود دارد. لذا در هشت سال گذشته وضعیت راه‌ها رشد و توسعه مورد انتظار را نداشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=17792
  • منبع : وزارت راه و شهر سازی

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

17اردیبهشت
برگزاری همایش دیده‌شو ،ایمن‌شو در کاشان
رئیس اداره ایمنی و ترافیک استان اصفهان:

برگزاری همایش دیده‌شو ،ایمن‌شو در کاشان

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.