• امروز : سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 14 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

3
مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان: 

ساخت و ساز خلاف در ناژوان صورت نگرفته است / با صاحبان املاک در ناژوان تعارضی نداریم

  • کد خبر : 4373
  • 10 تیر 1399 - 16:59
ساخت و ساز خلاف در ناژوان صورت نگرفته است / با صاحبان املاک در ناژوان تعارضی نداریم
مدیر طرح ساماندهی ناژوان شهرداری اصفهان با بیان اینکه از اقدامات خوب این دوره شورای شهر اصفهان تصویب عوارض فضای سبز بود، گفت: درآمد حاصل از این عوارض که سه درصد از مبلغ تراکم همه پروانه های ساختمانی را شامل می شود، صرف گسترش زیرساخت های فضای سبز، توسعه و نگهداری آن خواهد شد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، رسول هاشمیان در پنجاه و پنجمین نشست از «سلسله نشست های خبری سه شنبه ها با رسانه » در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در دوره پنجم مدیریت شهری اصفهان حفظ، نگهداری و توسعه فضای سبز ناژوان در اولویت قرار دارد، اظهار کرد: امسال ردیف بودجه تولید اکسیژن برای ناژوان در شورای شهر تصویب شد و این بودجه صرف توسعه فضای سبز این منطقه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سه گونه زمین در ناژوان وجود دارد، ادامه داد: ۲۰۰ هکتار از زمین های ناژوان در تملک شهرداری و ۸۰۰ هکتار در اختیار باغداران و کشاورزان است، زمین های در اختیار شهرداری به بیشه زار تبدیل شده است و هر زمینی هم که شهرداری تملک کند با همین کاربری حفظ می شود.

هاشمیان با بیان اینکه جمعا یک هزار و ۲۰۰ هکتار جزو ریه های شهر اصفهان به شمار می رود و در محدوده حفاظتی ناژوان تعریف شده است، ادامه داد: یکی از اقدامات ما برای حفظ فضای سبز احداث مخزن آب و خط کلکتور هشت کیلومتری در شمال ناژوان است. همچنین دراین زمینه یک مخزن بتنی هم در حال احداث است.

وی با بیان اینکه با همفکری مدیریت ناژوان و سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گونه های مقاوم به کم آبی در ناژوان کاشته شده است، گفت: وصل شدن به شبکه آب اصفهان و اجرای آبیاری قطره ای نمونه ای از نتایج این تعامل است.

پر آب شدن همه مادی های ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: در ناژوان ۵۲ کیلومتر مادی امتداد دارد که خوشبختانه همه مادی ها در این قسمت آبگیری شد و اکنون با مشکل کم آبی در ناژوان مواجه نیستیم. برخی از این مادی ها بعد از سالها آبگیری شد.

با صاحبان املاک تعارضی نداریم

وی با بیان اینکه با صاحبان املاک در ناژوان تعارضی نداریم، تصریح کرد: در این زمینه تعاملاتی با سازمان جهاد کشاورزی داشتیم و سال گذشته در همین راستا نشستی مشترک بین شهرداری، شورای شهر و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان برگزار و به این توافق دست پیدا کردیم که کشاورزانی که می خواهند باغات خود را احیا کنند از طرف شهرداری به جهاد کشاورزی معرفی شوند.

هاشمیان به تعطیلی مجموعه های گردشگری ناژوان در ایام کرونا به عنوان اولین مجموعه اشاره و اظهار کرد: هرچند با این کار ضربه زیادی به مراکز گردشگری ناژوان وارد شد اما چاره ای جز این وجود نداشت. در همین راستا شهرداری اصفهان به ویژه معاونت مالی و اقتصادی شهرداری حمایت های خوبی را از این مجموعه برای جبران خسارت ها انجام داد.

توسعه و نگهداری فضای سبز هدف اصلی مدیریت ناژوان

وی با تاکید بر اینکه توسعه و نگهداری فضای سبز ماموریت و هدف اصلی ما در ناژوان است، گفت: با دستور و تاکید و دغدغه ویژه شهردار اصفهان، دیگر بنا نداریم سازه سخت مانند آکواریوم و … در ناژوان احداث کنیم و از این به بعد با احترام کامل به طبیعت، دیگر احداث مجموعه هایی مانند باغ خزندگان، آکواریوم و …. در ناژوان دیده نخواهد شد.

تعریض کوچه زاینده رود برای کاهش ترافیک دسترسی به ناژوان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان در مورد ساماندهی ترافیکی ناژون برای تردد گردشگران نیز تصریح کرد: بار ترافیکی منطقه روی خیابان باغ فردوس است که طی تعاملی که با شهرداری های مناطق ۱۳ و ۹ داشتیم، قرار است کوچه زاینده رود در محله نصرآباد تعریض تا بار ترافیک باغ فردوس کاسته شود.

در حال رایزنی برای باز شدن ناژوان در پایان هفته

مدیر طرح ساماندهی ناژوان افزود: طی تعاملی که پلیس داشتیم، اگر از این به بعد موتورسواران در جاده سلامت تردد و اعمال قانون شوند، وسیله آنها به مدت یک ماه در پارکینگ توقیف خواهد شد.

وی در مورد مسدود شدن راه های ورود به ناژوان در روزهای پایانی هفته هم تصریح کرد: با رایزنی هایی که شهرداری با فرمانداری اصفهان داشته، قرار است موضوع بسته شدن مسیرهای ناژوان در شورای تامین مطرح و برای این موضوع چاره اندیشی شود.

هاشمیان به وجود هفت پارکینگ در ناژوان اشاره و اظهار کرد: دو پارکینگ طبقاتی نیز در ناژوان و در زمین پارکینگ های فعلی ساخته خواهد شد.

وی هزینه نگهداری مستقیم ناژوان در سال ۹۸ را ۳۰ میلیارد تومان دانست و افزود: در این منطقه ساخت و ساز خلاف وجود ندارد اما از آنجا که مرز بین ناژوان و منطقه ۱۳ و ۹ مشترک است، ممکن است برخی تصور کنند ساخت و ساز خلاف در ناژوان صورت گرفته است که این چنین نیست. /

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=4373
  • منبع : عصر تحلیل

نوشته های مشابه

13اردیبهشت
برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای
در دومین رویداد حمل و نقل دانش بنیان انجام شد:

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

13خرداد
تقدیر از شهرداری اصفهان در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.