• امروز : چهارشنبه - ۲۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 15 May - 2024

سر تیتر اخبار

ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد

3
هشدار مهم عضو ستاد مقابله با کرونا؛

سفر غیرضروری یعنی انتخاب رفت‌وآمد در راهروی بیمارستان‌ها/ ویروس بین کودکان فراگیر است

  • کد خبر : 10585
  • 30 بهمن 1399 - 18:14
سفر غیرضروری یعنی انتخاب رفت‌وآمد در راهروی بیمارستان‌ها/ ویروس بین کودکان فراگیر است
عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: از فکر مسافرت بیرون بیایید در غیر این صورت مجبورید بعد از سفر، در راهروی بیمارستان‌ها رفت و آمد کنید.

به گزارش عصر تحلیل،مسعود مردانی فوق تخصص بیماری‌های عفونی و عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا گفت: کرونای جهش‌یافته انگلیسی نسبت به گونه قبلی، قدرت سرایت بسیار بالاتری دارد.

او افزود: گونه قبلی افراد سالمند را بیشتر درگیر می‌کرد و بیماری زمینه‌ای در آن نقش مهمی داشت اما این نوع جهش‌یافته جوانان زیر ۲۰ سال را درگیر می‌کند.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی ادامه داد: با توجه به فراگیری این ویروس بین کودکان، در مناطق قرمز و نارنجی، کودکان اصلا نباید به مدرسه بروند و در مناطق آبی و زرد، با رعایت تمام دستورالعمل‌های بهداشتی به ویژه فاصله‌گذاری صحیح و تاکید بر استفاده از ماسک، کودکان می‌توانند در صورت نیاز در مدارس حاضر شوند.

وی گفت: در ایام تعطیلات قبل از عید نوروز، خانواده‌ها باید از فکر مسافرت بیرون بیایند وگرنه مجبورند بعد از سفر، در راهروهای بیمارستان‌ها رفت و آمد کنند.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا تاکید کرد: قدرت سرایت این ویروس بالاست بنابراین با سفر کردن به راحتی در کل کشور گسترش پیدا خواهد کرد و دوباره شاهد سیل عظیم بستری و ابتلا و مرگ و میر خواهیم بود. دولت نیز در نظر دارد با اجرای تمهیداتی، از مسافرت‌های غیر ضروری در ایام تعطیلات نوروز جلوگیری کند و به جد با مسافران نوروزی برخورد خواهد شد.

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی هیچ تفاوتی با نوع قبلی ندارد

مردانی گفت: راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونای انگلیسی هیچ تفاوتی با گونه قبلی ندارد. راهکارهای قبلی مثل شستشوی دست، فاصله‌گذاری اجتماعی، عدم شرکت در تجمعات، دورهمی‌ها و پرهیز از سفرهای غیر ضروری و استفاده از ماسک از ابتلا به همه انواع و جهش‌های کرونا جلوگیری می‌کند.

او توضیح داد: به احتمال زیاد و با توجه به قدرت و سرعت انتقال این ویروس، آمار ابتلای هموطنانمان به کرونای انگلیسی بیشتر از آمار اعلام شده است. همچنین به این دلیل که فقط از افراد مشکوک، تست گرفته می‌شود و نمی‌توان همه افراد را مورد بررسی قرار داد، نمی‌توان آمار دقیقی اعلام کرد.

عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا افزود: از همه مردم عزیز تقاضا داریم، شال و کلاه سفر را جمع کنند و امسال را هم مثل پارسال، ایام عید را سپری کنند تا پس از واکسیناسیون سراسری بتوانیم زندگی عادی و روزمره خود را از سر بگیریم. فراموش نکنیم که رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام، بسیار آسان‌تر از رفت و آمد در بیمارستان‌ها یا دیدن عزیزانمان روی تخت بیمارستان است.

انتهای پیام/

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10585
  • منبع : همشهری آنلاین

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

05آذر
سوپراپلیکیشن سبکی نو، توسعه فر هنگی است

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.