• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

3
به منظور بهبود محیط کسب و کارمقرر شد:

اجرای دو طرح ویژه با همکاری اداره کل استاندارد و اتاق بازرگانی اصفهان

  • کد خبر : 19995
  • 18 آبان 1401 - 9:55
اجرای دو طرح ویژه با همکاری اداره کل استاندارد و اتاق بازرگانی اصفهان
در برنامه این هفته گفتگوی ویژه خبری شبکه اصفهان مقرر گردید طرح‌های خودمراقبتی صنایع در حوزه استاندارد و شناسایی نیازهای آزمایشگاهی صنایع استان با همکاری اداره کل استاندارد و پارلمان بخش خصوصی به منظور کمک به بهبود محیط کسب و کار استان اجرا شود.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، در این برنامه که با حضور مدیر‌کل استاندارد استان و دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد، دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به نقش استاندارد در نشان دادن تمایز ارزش یک تولید خوب از یک محصول ضعیف گفت: استاندارد با تعیین کیفیت مناسب پذیرفته شده و توافقی برای هر کالا و یا خدمات از عرضه محصولات بی‌کیفیت و ناسالم در بازار جلوگیری خواهد کرد.

بهنام ابراهیمی رفع ابهامات قوانین و آیین نامه‌های موجود در حوزه استاندارد را سبب کاهش تخلفات واحدهای تولیدی در این حوزه دانست و تصریح کرد: با شفاف سازی و رفع ابهامات قوانین واطلاع رسانی مناسب آیین نامه‌های این حوزه می‌توان شاهد بهبود کیفیت کالاهای تولیدی و همچنین کاهش تخلفات در حوزه استاندارد بود.

وی اجرای متفاوت و چندگانه قانون استاندارد در استان‌های مختلف را موجب تخریب فضای رقابتی و از بین بردن امکان رقابت تولید یک استان با  سایر استان‌ها دانست و بر لزوم اجرای یکسان قوانین و بخشنامه‌های مرتبط با استاندارد در همه استان‌های کشور تاکید کرد.

ابراهیمی تولید بدون رعایت ضوابط استاندارد در برخی از استان‌ها و ورود این محصولات به بازار استان اصفهان را موجب سخت شدن شرایط رقابت برای محصولات باکیفیت اصفهانی دانست و اظهار داشت: لازم است ساز و کاری منسجم‌تر برای این موضوع طراحی و پیاده شود.

دبیرکل اتاق بازرگانی اصفهان در ادامه بر ضرورت تجهیز آزمایشگاه‌های استان به منظور آزمایش کالاهای مرتبط با صنایع دارای مزیت استان و  انجام رویه‌های صدور مجوزهای استاندارد  این کالاها در داخل استان تاکید کرد.

ابراهیمی در ادامه با تقدیر از نقش مثبت و تعاملات سازنده مدیرکل استاندارد استان در رفع مشکلات فعالان اقتصادی در این حوزه و بهبود محیط کسب و کار استان خواستار تعیین مرجع مرضی‌الطرفین با حضور بخش خصوصی برای مشخص کردن موارد ضروری ایجاد و توسعه آزمایشگاه استاندارد برای برخی تولیدات شاخص استان شد.

محمود فرمانی مدیرکل استاندارد استان اصفهان نیز گفت: ارایه محصول پایین‌تر از استاندارد‌های تعیین شده دوام و بقای تولید را به خطر خواهد انداخت و آن محصول در بازار تداوم نخواهد داشت.

وی راز ماندگاری در بازارهای داخلی و بین‌المللی را توجه ویژه به استاندارد و کیفیت تولیدات دانست و تصریح کرد: در استاندارد استان اصفهان سعی شده بر تکالیف قانونی خود در راستای اعتلا و ارتقاء کیفیت تولیدات استان عمل کنیم.

فرمانی در ادامه حوزه نظارتی و فعالیت اداره کل استاندارد استان را علاوه بر خطوط تولید استان به دلیل جلوگیری از ورود محصولات بی کیفیت در بازار، متعدد بیان کرد و افزود: برای رصد تولیدات سایر استان‌ها در بازار اصفهان نیز طرح طاها (طرح اجرای هماهنگ استانداردها) در حال اجرا است.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان گفت: بر اساس این طرح، تمامی محصولات عرضه شده در بازار استان اصفهان خریداری و مورد آزمایش قرار خواهد گرفت و در صورت مغایرت با استانداردهای موجود، اقدامات حقوقی لازم انجام می شود که بعضا منجر به تعلیق یا ابطال پروانه تولید واحد خاطی خواهد شد.

فرمانی از اعلام آمادگی استاندارد استان برای پیگیری مصادیق محصولات بی‌کیفیت در بازار اصفهان خبر داد و گفت: پس از اثبات بی‌کیفیت بودن محصول، از سوی استان‌های محل تولید، اقدامات حقوقی مربوطه انجام خواهد شد.

وی همچنین پیشنهاد تشکیل کارگروه مشترکی با حضور انجمن‌های تخصصی صنایع مختلف به منظور پایش بازار استان را ارایه کرد همچنین گفت: افراد می‌توانند با پیامک کد ده رقمی ذیل نشان استاندارد هر محصول به سامانه ۱۰۰۰۱۵۱۷ از اصالت این نشان اطمینان یابند و همچنین شماره تلفن ۱۵۱۷ نیز پذیرای دریافت انتقادات، پیشنهادات و گزارش‌ها در حوزه استاندارد و کیفیت محصول می‌باشد.

مدیر کل استاندارد استان در ادامه با تاکید بر مجهز بودن آزمایشگاه‌های استان در محصولات دارای مزیت مشمول استاندارد اجباری گفت: در حوزه‌های تولید انبوه و اصلی در استان مانند فولاد و لوازم خانگی مشکلی وجود نداشته و در مواردی مانند نساجی نیز به کل کشور خدمات ارایه می‌دهیم .

شایان ذکر است ایجاد کارگروه خودمراقبتی استاندارد با حضور فعالان صنعتی استان در اتاق بازرگانی اصفهان و اجرای طرح شناسایی نیازهای آزمایشگاهی صنایع استان با همکاری اتاق بازرگانی اصفهان  و اداره کل استاندارد استان از جمله پیشنهادات مطرح شده در این برنامه بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19995
  • منبع : اتاق بازرگانی استان اصفهان

نوشته های مشابه

25آبان
خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش
در #گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

خوشا شیراز و وضعِ بی‌مثالش

19اردیبهشت
اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور
رئیس هیات بولینگ و بیلیارد استان اصفهان:

اصفهان میزبان مسابقات اسنوکر آزاد کشور

12آذر
 از این تبعیض ها ناراحتیم…
انتقاد تند قهرمان جهان از وزارت ورزش:

 از این تبعیض ها ناراحتیم…

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.