• امروز : سه شنبه - ۱۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 7 May - 2024

سر تیتر اخبار

برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن

5

فرونشست ۱ تا ۵ سانتی‌متری به ازای هر متر افت سطح آب زیرزمینی

  • کد خبر : 21583
  • 25 آذر 1402 - 12:50
فرونشست ۱ تا ۵ سانتی‌متری به ازای هر متر افت سطح آب زیرزمینی
مدیر مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی گفت: به ازای هر متر کاهش سطح آب‌های زیرزمینی شاهد فرونشست ۱ تا ۵ سانتی‌متری در کشور خواهیم بود.

به گفته وی، نشست زمین ناشی از وزن مستحدثات، به دلیل نیروی وزن و فشارش به سطح زمین است، درحالیکه فرونشست زمین، ناشی از نیروی کششی از درون زمین به سطح زمین در اثر تراکم لایه های تحتانی است.

او می گوید: فرونشست زمین علاوه بر تغییر در سطح آب زیرزمینی، به دانه بندی آبرفتی که تغییرات سطح آب در آن‌ها رخ می‌دهد نیز بستگی دارد.

بیت اللهی بیان کرد: بررسی‌های میانگین گیری شده نشان می‌دهد که به ازای هر متر افت سطح آب زیرزمینی، حدود ۱ تا ۵ سانتیمتر فرونشست زمین را می‌توان انتظار داشت.

او گفت: هرچند که رابطه افت آب و فرونشست زمین به صورت دائمی، خطی نبوده و به مرور زمان با افت سطح آب و افزایش فرونشست زمین و به تبع آن، تراکم لایه های که سطح آب در آنها پائین تر رفته، آهنگ و نرخ نشست زمین کمتر و رابطه کلی فرونشست زمین با افت سطح آب، از خطی به غیرخطی تبدیل خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=21583

    نوشته های مشابه

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.