• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

3
فدراسیون جهانی فوتبال منتشر کرد:

فوتبال زنان ایران به‌ رده‌بندی جهانی بازگشت 

  • کد خبر : 12654
  • 17 اردیبهشت 1400 - 8:34
فوتبال زنان ایران به‌ رده‌بندی جهانی بازگشت 
براساس آخرین رده‌بندی منتشر شده از سوی فدراسیون جهانی فوتبال، تیم ملی فوتبال زنان ایران ضمن بازگشت به رده‌بندی رده بانوان، با ۱۳۵۸ امتیاز جایگاه هفتادم را به خود اختصاص داده است.

به گزارش عصرتحلیل، حضور تیم ملی زنان ایران در اولین رده‌بندی تیم‌های ملی زنان از سوی سایت فیفا در سال ۲۰۲۱ در حالی است که این تیم در رده‌بندی ماه دسامبر سال ۲۰۲۰ حضور نداشت.

تیم ملی فوتبال زنان ایران پس از ۱۲۰ روز که به‌دلیل دوری از مسابقات از رنکینگ خارج شده بود دوباره به رنکینگ بازگشته است؛ البته تیم ملی در این مدت فعالیتی نداشته و بیش از دو سال است که تعطیل شده اما همراه با برخی تیم‌ها به رنکینگ بازگشت.

تیم ملی فوتبال زنان ایران در آسیا نیز در جایگاه چهاردهم قرار گرفته است.

در رده‌بندی جهانی، آمریکا، آلمان، هلند، فرانسه، سوئد، انگلیس، برزیل، کانادا، استرالیا و کره‌شمالی تیم‌های اول تا دهم هستند.

تعطیلی ۷۳۹ روزه تیم ملی زنان

بی‌توجهی مسئولان فدراسیون فوتبال وقت به تیم ملی فوتبال زنان باعث خروج این تیم از رنکینگ جهانی فیفا شده بود. موضوعی که نشان‌دهنده اهمیت کم بخش فوتبال زنان برای مسئولان این فدراسیون بود

۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۸ بود که تیم ملی زنان بزرگسال ایران در آخرین مسابقه خود از مرحله دوم انتخابی المپیک شکست خورد و حذف شد. پس از آن، اردوها، برنامه‌ها، فعالیت‌ها و هر آن چیزی که به تیم بزرگسالان مربوط بود، تعطیل شد. اکنون ۲ سال و ۸ روز (۷۳۹ روز) از آن تاریخ می‌گذرد و هیچ اقدام قابل مشاهده‌ای در راستای پیشرفت و بهبود شرایط صورت نگرفته است.

موسوی: پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان را پرداخت کردیم

سیده شهره موسوی نایب رئیس بانوان فدراسیون فوتبال، با خرسندی از بازگشت دوباره تیم ملی زنان کشورمان به رنکینگ فیفا به ایرناپلاس گفت: «متاسفانه دی‌ماه ۱۳۹۹ پس از اعلام رده‌بندی برترین تیم‌های ملی فوتبال زنان، مشخص شد زنان ایرانی به دلیل دوری از مسابقات و عدم فعالیت جایی در میان تیم‌های جهان ندارند.

بر این اساس بلافاصله پس از انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال و قبول مسئولیت، اولویت فدراسیون و همه ما بازگرداندن تیم ملی فوتبال زنان به رنکینگ فیفا بود. خوشبختانه پی‌گیری‌های و مکاتبات فدراسیون فوتبال به همراه اعلام برنامه‌های اردویی و بازی‌های تیم ملی زنان، نتیجه داد این تیم توانست به رنکینگ فیفا بازگردد.

وی همچنین به پرداخت پاداش بازیکنان تیم ملی فوتسال زنان نیز اشاره کرد و گفت: «از دهم اسفندماه سال گذشته که انتخابات فدراسیون فوتبال برگزار شد و تا زمانی که مستقر شدیم به تعطیلات عید نوروز خوردیم اما پی‌گیری در کارهای اداری کند و زمان‌بر است.

بعد از تعطیلات نوروز هم تعطیلی دو هفته‌ای کل کشور آغاز شد اما خدا را شکر توانستیم به قول و وعده خود وفا کرده و پاداش قهرمانی تیم ملی فوتسال زنان پرتلاش و افتخارآفرین را پرداخت کنیم. البته کسانی که با من کار کرده‌اند خوب می‌دانند اهل وعده دادن نبوده و نیستم و اگر حرفی بزنم یا قولی بدهم پای آن خواهم ایستاد.»

البته باید یادآور شد که پاداش تیم ملی فوتسال زنان در اردیبهشت ۱۳۹۷ برای دومین دوره پیاپی قهرمان جام ملت‌های زنان آسیا شد. قرار بود ۲۲ میلیون تومان به عنوان پاداش به ملی‌پوشان و کادر فنی پرداخت شود که اعلام شده پس از حدود سه سال تاخیر و وعده‌های فراوان امروز این پاداش با کسر مالیات، ۱۹ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان پرداخت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=12654
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.