• امروز : دوشنبه - ۲۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 13 May - 2024

سر تیتر اخبار

حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد

6
گالری‌گذر باغ گلدسته برگزار میکند:

نمایش آثار هنرمندان عصر صفوی

  • کد خبر : 19842
  • 04 آبان 1401 - 10:22
نمایش آثار هنرمندان عصر صفوی
رئیس دفتر تخصصی هنرهای تجسمی سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان از برپایی نمایشگاهی در گالری‌گذر باغ گلدسته به مناسبت روز جهانی هنرمند خبر داد.

به گزارش عصرتحلیل از اصفهان، مهدی تمیزی با اعلام این خبر اظهار داشت: دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان از حدود یک سال پیش که مرمت موزه هنرهای معاصر اصفهان آغاز شد، مرحله جدیدی از کار خود را آغاز کرد تا بتواند چراغ هنرهای تجسمی را در هر گوشه شهر روشن نگه دارد. یکی از این اقدامات برپایی نمایشگاه‌های هنرهای تجسمی در گالری‌های خصوصی شهر بود که آخرین مورد، نمایشگاه آثار عکس‌های زنده‌یاد امان‌اله طریقی با عنوان «طریقی؛ از عکاسخانه تا زاینده‌رود» است که تا روز جمعه ۶ آبان ماه در گالری اکنون واقع در خیابان مارنان برپا است. این مجموعه عکس‌ مربوط به ۷۰ سال پیش رودخانه زاینده‌رود است.

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه در گذرهای شهر اصفهان افزود: گالری‌گذر باغ گلدسته شامل ۱۰ ویترین واقع در خیابان باغ گلدسته، تقاطع خیابان سیدعلی خان از حدود یک سال پیش ایجاد شده و نمایشگاه‌هایی به مناسبت‌های گوناگون در آن برپا شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان با اشاره به برگزاری نمایشگاه ۱۰ قطعه عکس از ۱۰ عکاس شهر اصفهان با موضوع آیین‌های عاشورایی در این گذر، ادامه داد: از روز سه‌شنبه سوم آبان ماه و به مناسبت روز جهانی هنرمند نمایشگاهی از تصاویر ۹ اثر از ۹ هنرمند عصر صفوی در این گذر برپا شده است که در میان آنها آثاری از درویش عبدالمجید(شکسته‌نویس)، میرعماد(خوشنویس نستعلیق)، رضا عباسی(نگارگر) و محمد شفیع(نگارگر) به چشم می‌خورد. نسخه اصلی این آثار در موزه‌های ایران و جهان از جمله موزه ملی ملک تهران، مت ‌موزیوم انگلستان و دیوید کالکشن سوئیس نگهداری می‌شود.

تمیزی با ابراز امیدواری درباره افزایش مساعدت شهرداری برای راه‌اندازی چند گذر نمایشگاهی دیگر در چند نقطه شهر اصفهان گفت: تلاش ما این است شهروندانی که اهل موزه رفتن نیستند یا با بازدید از گالری‌های هنری و نمایشگاه‌ها آشنایی ندارند بتوانند از این نمایشگاه‌های در گذر بهره ببرند و به‌نوعی به فرهنگ‌سازی در حوزه هنر بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: دومین گالری‌گذر شهر اصفهان قرار است به زودی در ورودی ایستگاه مترو میدان امام حسین(ع) با نمایش یک اثر افتتاح شود. این گالری قرار است صرفاً به نمایش تک‌اثر اختصاص یابد و به دلیل سطح بالای حفاظت و ایمنی ایستگاه مترو هر بار نسخه اصلی یک اثر از یک هنرمند را در این گالری به نمایش خواهیم گذاشت. این گالری‌‌گذر روز ۲۵ آبان ماه (روز اصفهان) با نمایش اثری متعلق به گنجینه موزه هنرهای معاصر اصفهان گشایش می‌یابد.

انتهای پیام/

 

 

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=19842
  • منبع : شهرداری اصفهان

نوشته های مشابه

13اردیبهشت
برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای
در دومین رویداد حمل و نقل دانش بنیان انجام شد:

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

13خرداد
تقدیر از شهرداری اصفهان در زمینه اجرای پروژه های آب و فاضلاب

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.