• امروز : جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 17 May - 2024

سر تیتر اخبار

مدیر عامل هلدینگ پترو پالایش اصفهان مدیر منتخب در توسعه و توانمند سازی صنعت شد / هر شرکتی یادگیرنده سریع تری داشته باشد می تواند به وضعیت رقابت برتری دست یابد ارائه تسهیلات ویژه احیای بافت فرسوده شهرداری اصفهان / محرومیت زدایی از اهداف اصلی منطقه ۱۰ / در حال ساماندهی اتباع غیر مجاز با همکاری نهادهای مرتبط هستیم حضور یک هزار و ۷۵۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه نفت/ رشد ۱۵ درصدی مشارکت کنندگان نسبت به سال ۱۴۰۲ کلنگ‌زنی طرح توسعه‌ای نفت خام آفتاب / تولید روزانه بیش از دو میلیون بنزین یورو۵ توسط نفت آفتاب برای عفاف و حجاب چه کرده‌اید؟ فولاد مبارکه بزرگترین صادرکننده غیرنفتی و اولین صادرکننده در زنجیره صنایع معدنی در سال ۱۴۰۲ برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲

3

بهره برداری از ۴۹۰ میلیارد ریال پروژه در پسماند شهرداری اصفهان برای کاهش مخاطرات محیط زیستی

  • کد خبر : 13086
  • 27 اردیبهشت 1400 - 18:54
بهره برداری از ۴۹۰ میلیارد ریال پروژه در پسماند شهرداری اصفهان برای کاهش مخاطرات محیط زیستی
در هشتادمین برنامه " هر یکشنبه، یک افتتاح" پروژه های زیست محیطی سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با هزینه ای بالغ بر ۴۹۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، این پروژه ها که در راستای توسعه پایدار و افزایش زیست پذیری شهر، بهبود محیط زیست و ارتقای سلامت شهروندان بهره برداری شد، شامل احداث خطوط جدید پردازش پسماند، ساماندهی و توسعه لاگونهای تبخیری و کانالهای انتقال شیرابه، ساماندهی و توسعه سایت های توده‌ریزی و … بود.

از جمله پروژه های سازمان مدیریت پسماند شهرداری می توان به احداث خطوط جدید پردازش پسماند با هزینه ۳۷۰ میلیارد ریال و با هدف بهبود کیفیت خوراک مورد نیاز در تکنولوژی های نوین مانند هاضم بی هوازی،

افزایش ۵۰ درصدی ظرفیت و بازده پردازش پسماند شهر اصفهان، مناسب سازی محیط کار برای ارتقای کرامت انسانی کارگران این بخش و بهبود مرغوبیت کود آلی اشاره کرد.

بهره برداری از فاز اول واحد پیرولیز با ظرفیت ۱۰ تن در روز با هدف رفع مشکلات زیست محیطی حاصل از دفع ضایعات خطوط پردازش، کاهش ورود شیرابه ها به خاک اصفهان و بهینه سازی فرآیندهای پردازش از جمله دیگر پروژه ها بود.

ساماندهی و توسعه لاگون های تبخیری و کانال های شیرابه با هدف پیشگیری از نفوذ آلودگی شیرابه به منابع آبی و خاکی و مدیریت شیرابه و احداث سه لاگون تبخیری با ظرفیت هر یک ۴ هزار مترمکعب، احداث کانال انتقال شیرابه به طول ۷۰۰ متر با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار؛ طراحی و راه اندازی و استقرار اپلیکیشن شهروندی با هزینه دو میلیارد ریال با هدف ارتقای فرآیند آموزش و اطلاع رسانی بهبود روند جمع آوری پسماند خشک، افزایش مشارکت شهروندان و ارائه خدمات جامع در حوزه مدیریت پسماند؛ ساماندهی و توسعه سایت های توده ریزی با هزینه ۳۰ میلیارد ریال با اهداف افزایش راندمان تولید کود آلی، توسعه سایت های توده ریزی به میزان ۹ هکتار خاکریزی به میزان ۳۰ هزار مترمکعب، مکانیزاسیون سیستم آمار و اطلاعات سازمان مدیریت پسماند با هزینه ۱۵ میلیارد ریال با هدف بهبود مدیریت منابع اطلاعاتی، شفافیت آمار و اطلاعات تولید شده در سازمان و به حداقل رساندن دخالت انسانی در فرآیند تولید آمار از دیگر پروژه های بهره برداری شده بود.

شهردار اصفهان: پروژه های پسماند، ضامن سلامتی مردم و برای آینده شهر است

شهردار اصفهان در این آیین ضمن تشکر از کارکنان، مهندسان و کارشناسان سازمان مدیریت پسماند که در شرایط سخت تحریم ها با دانش فنی خود سیستم و تولیدی را ایجاد کردند که نیاز به تجهیزات خارجی داشت، اظهار کرد: یکی از محورهای مهم حقوق بشر موضوع محیط زیست است؛ نسل سوم حقوق بشر به همبستگی میان بشر و محیط زیست می پردازد و آن چیزی که امروز در اصفهان رقم خورده مربوط به مسائل نسل سومی حقوق بشری است.

قدرت اله نوروزی با بیان اینکه کنوانسیون های بین المللی امروز متمرکز بر مباحث محیط زیست است، تصریح کرد: شهر اصفهان نیاز به توجه به محیط زیست دارد و توجه به این موضوع نیازمند تعامل و همکاری بین همه اعضای جامعه است زیرا شهرداری به تنهایی نمی تواند مسئله محیط زیست را مورد توجه قرار دهد.

*پاسداری از محیط زیست شهر

وی ادامه داد: تعامل و مشارکت همه مردم در شهر به عنوان یک موجود زنده شرط اصلی برای پاسداری از شهر است. امروز باید شرایطی فراهم شود تا در شهر بتوان زندگی کرد؛ زندگی همواره جاری است اما کیفیت و نوع زندگی و رعایت بهداشت و حفظ محیط زیست مسئله بسیار مهمی است.

شهردار اصفهان با بیان اینکه همه شهروندان و کسانی که مسئولیت دارند باید به گونه ای عمل کنند تا این موجود زنده بتواند به دور از آفت ها زندگی کند، افزود: این موضوع باعث می شود تک تک شهروندان بتوانیم مسیر درست شهر را با سلامتی طی کنیم و پروژه هایی که امروز در سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان به بهره برداری رسید در همین راستا است.

وی اضافه کرد: ۵۰ میلیارد تومان برای پروژه های شاخص مدیریت پسماند هزینه شده که در مقابل بودجه ۱۰ هزار میلیاردی شهر چندان زیاد نیست اما این اقدام یکی از مهمترین اقداماتی است که عملیاتی شده و برای شهر حیاتی است. این اقدامات محیط زیستی می تواند حیات بخش، امیدبخش و حمایت کننده از سلامت جامعه باشد و در سایه این حرکات است که می توان یک زندگی سالم داشت.

نوروزی با بیان اینکه اگر می خواهیم این کار تکمیل شود همه باید احساس مسئولیت کنند، گفت: تفکیکی که امروز در کارخانه پسماند صورت می گیرد می تواند با همکاری همه شهروندان در خانه انجام شود.

*کاهش ورود شیرابه ها به خاک، افزایش سلامت شهروندان

وی از کاهش ۱۰ تا ۳۰ مترمکعبی شیرابه در نتیجه بهره برداری از پروژه های جدید سازمان مدیریت پسماند خبر داد و افزود: این شیرابه ها در نوع خود برای سلامت شهر و شهروندان بسیار خطرناک است که با این اقدام شیرابه کمتری در زمین فرو می رود و کمتر باعث آلودگی آب و محیط زیست می شود چراکه روش های جدید تبخیری و … برای دفع آن استفاده می شود.

شهردار اصفهان با بیان اینکه قرار است این مواد خطرناک به انرژی هایی مانند گاز و برق تبدیل شود، تاکید کرد: این اقدامات در راستای چشم انداز برنامه اصفهان ۱۴۰۵ رقم می خورد و طی چند ماهه آینده نیز خطوط جدید پردازش راه اندازی و اتفاقات جدید دیگری در حوزه پسماند رقم می خورد.

وی گفت: امروز شاهد نتایج فعالیت های متعدد در همه مناطق شهری و سازمان های شهرداری هستیم؛ روزانه هزارتن زباله از در خانه های شهروندان جمع آوری می شود که اگر این فرآیند به درستی مدیریت نشود آثار بسیار بدی برای جامعه در پی دارد.

*اقدامات زیرساختی بسیاری در این دوره رقم خورد

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این مراسم اظهار کرد: برخی اعتقاد دارند اقداماتی که از سوی مدیریت شهری در شهر در حال رقم خوردن است اقداماتی فانتزی است در حالیکه با بررسی اقداماتی که شهرداری با ۳۴۰ وظیفه به ویژه در حوزه های زیربنایی انجام داده میتوان به جرأت گفت اقدامات زیربنایی بسیاری در این دوره انجام شده است و هیچ حوزه ای را نمی توان پیدا کرد که مدیریت شهری به آن ورود نکرده باشد. این افراد اطلاعی از اقدامات زیرساختی ندارند و متاسفانه برخی اقدامات مانند دیپلماسی شهری، موضوع خواهرخوانده ها، توسعه دوچرخه سواری و … را فانتزی می دانند.

علیرضا نصر تصریح کرد: یکی از پروژه های زیربنایی که شهرداری اصفهان برای شهر اصفهان انجام داده همین پروژه های جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری است که شاید امکان مشاهده مردم از نزدیک وجود نداشته باشد اما ثمرات آن برای سلامت و محیط زیست شهروندان و برای آینده شهر است.

وی با بیان اینکه این دوره مدیریت شهری به دلیل شرایط کرونایی و سایر شرایط سخت پیش آمده، در مظلومیت به کار خود ادامه می دهد، افزود: با این وجود خدا را شاکر و سپاسگزاریم که آنچه وظیفه و رسالت ما بود و آنچه در وعده های انتخاباتی خود اعلام کردیم را به خوبی انجام داده و اتفاقات بسیار بزرگی را در شهر اصفهان رقم زدیم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سربازان جبهه خدمت رسانی در شهرداری تاکنون اقدامات ارزشمند زیادی را انجام داده‌اند، باید فضای امید را روز به روز در شهر رواج داد، خبرهای مسرت بخش همچون افتتاح پروژه‌ های عمرانی، خدماتی، فرهنگی و ورزشی در بین مردم امید ایجاد می ‌کند.

نصراصفهانی از شهردار اصفهان که در جبهه‌ های مختلف شهری به صورت شبانه روزی تلاش کرده و دغدغه رفع مشکلات شهر را داشته است، قدردانی کرد.

*توجه به محیط زیست و کاهش آلاینده ها بر مبنای برنامه اصفهان ۱۴۰۵

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان نیز در این مراسم با بیان اینکه موضوع کاهش آلودگی ها و ارتقای فعالیت های زیست محیطی از اهداف برنامه خدمات شهری در برنامه ۱۴۰۵ است، اظهار کرد: پروژه های جدید سازمان مدیریت پسماند شهرداری به تحقق این اهداف کمک می کند.

حسین امیری تصریح کرد: تکریم و کرامت انسانی در مجموعه نیروهای خدمات شهری به ویژه سازمان پسماند و در طرح های جدید این سازمان به خوبی دیده شده است؛ کارکنان این سازمان در محیطی آرام و به دور از دغدغه های موجود به خدمات رسانی خود مشغول هستند.

وی با بیان اینکه کاهش دفن زباله باعث افزایش تولید کود با کیفیت می شود، ادامه داد: در اجرای پروژه های سازمان پسماند، در بخش های طراحی و مهندسی پروژه در بخش سازه، مکانیک، برق و نظارت، دانش فنی کارشناسان سازمان مدیریت پسماند شهرداری استفاده شد که می توان امروز اعلام کرد این دانش متعلق به سازمان پسماند شهر اصفهان است و می تواند به دیگر شهرها منتقل شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان پایلوت هاضم بی هوازی، جمع آوری و ساماندهی نخاله های ساختمانی را از دیگر پروژه های سازمان پسماند ذکر کرد و افزود: کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ ای، استفاده از منابع انرژی تجدید پذیر، پایان بوی نامطبوع زباله و کنترل شیرابه از دستاوردهای بزرگ پروژه های سازمان به شمار می ‌آید.

وی با بیان اینکه حوزه خدمات شهری تعطیل بردار نیست و به صورت ۲۴ ساعته در سطح شهر فعال است افزود: طی هفته های آینده شاهد بهره برداری از پروژه های دیگر مانند ۳۰۰ میلیارد تومان پروژه در سازمان میادین و مشاغل شهرداری و ۳۰۰ میلیارد تومان نیز خرید تجهیزات در سازمان آتش نشانی خواهیم بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=13086

    نوشته های مشابه

    13اردیبهشت
    برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای
    در دومین رویداد حمل و نقل دانش بنیان انجام شد:

    برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای

    15اسفند
    منیریه، محله قجری تهران
    در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

    منیریه، محله قجری تهران

    ثبت دیدگاه

    قوانین ارسال دیدگاه
    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.