• امروز : سه شنبه - ۲۹ اسفند - ۱۴۰۲
  • برابر با : Tuesday - 19 March - 2024

سر تیتر اخبار

دیدنی های ناشناخته اصفهان را بشناسید از کتاب آینده‌پژوهی محصولات لوازم خانگی رونمایی می‌شود سایت هلندیگ پتروپالایش اصفهان تنها مرجع رسمی اطلاع رسانی فراخوان استخدام و جذب نیرو چه اندازه باید کار کنیم تا یک پراید بخریم؟!/ خرید خودرو آرزو شد منیریه، محله قجری تهران اهدای تندیس زرین شش ستاره روابط عمومی ونشان ویژه تعالیگر ارتباطی چهره های آشنا جا مانده از مجلس دوازدهم انرژی زیست توده « Biomass Energy » چیست و چه کاربردهایی دارد؟ جشن امضا و بررسی رمان «مشتی بر دهان نوه‌چاپلین» دشمن با قدرت ملی ما مخالف است رای دادن اجباری نیست/ شورای نگهبان نسبت به هیچ گروه سیاسی نگاه خاصی ندارد مشکلی در تامین لاستیک نداریم اتمام ۵۰ پروژه هوش مصنوعی تا مرداد ماه سال آینده بدون صورتحساب الکترونیک از فروشگاه خارج نشوید ترکیب استقلال و سپاهان مشخص شد واریز عیدی ۲٫۵ میلیون تومانی بازنشستگان افزایش ۲ برابری ارز مسافرتی به  ۱۰۰۰ یورو/ دهک های پایین واکنش نشان دادند مشکلی برای تامین ایستگاههای شارژ خودروی برقی نداریم/ تعرفه برق خودرو تجاری حساب می شود آیا سامانه خودنویس، بساط دلالی مسکن را جمع می کند؟! کارت مادران باردار و شیرده امروز شارژ می‌شود

7

گلایه های جهانگیری از شورای نگهبان

  • کد خبر : 14376
  • 26 خرداد 1400 - 14:58
گلایه های جهانگیری از شورای نگهبان
معاون اول رئیس‌جمهور گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد.

به گزارش عصر تحلیل؛ اسحاق جهانگیری در پایان جلسه هیات دولت با حضور در جمع خبرنگاران عنوان کرد: انتخابات بر اساس اندیشه امام و قانون اساسی مهم‌ترین پایه و اصل جمهوریت نظام  است. شرط حضور حداکثری نیاز به تحقق قانون از سوی دستگاه‌های مربوطه دارد، مقام معظم رهبری هم تاکید بر حضور حداکثری دارند.

وی با بیان اینکه هرکسی که به اقتدار ایران فکر می‌کند باید به انتخاب فکر کند، گفت: شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد و حتی وقتی رهبری هم گفتند جبران شود این کار را انجام نداد.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه برای دفاع از صیانت ایران باید پای صندوق‌های رای حاضر شویم، گفت: باید به نامزدی رأی دهیم که برنامه جامع برای مشکلات دارد و امیدوارم ۲۸ خرداد روز جشن برای مردم باشد.

اهم اظهارات جهانگیری به نقل از ایسنا و ایلنا بخوانید؛

* شورای نگهبان باید از انتخابات پیش رو استفاده می‌کرد تا یک انتخابات با حضور حداکثری ترتیب دهد اما این کار را نکرد.

* انتخابات بر اساس اندیشه امام و آرمانهای انقلاب و قانون اساسی، مسیر تحقق دموکراسی و مهمترین اصل جمهوریت نظام است،  تحقق تام این مهم در تجلی مشارکت حداکثری است که یک وظیفه ملی و از الزامات توسعه سیاسی است.

* شرط لازم مشارکت حداکثری منوط به این است که دستگاه‌های سیاستگذار و ناظر و مجری تعهد به قانون اساسی داشته باشند و هم مردم و جریان‌های سیاسی نسبت به انتخابات حساسیت داشته باشند و در آن فعال باشند.

*{در رابطه با علت عدم احراز صلاحیت خود}: نمی‌خواهم امروز حرف منفی بزنم. توئیتی زدم که هر چه دارید به اطلاع خود و مردم برسانید؛ به تعبیر رهبری معظم انقلاب ظلم شد نه به من بلکه به مردمی که حق انتخاب‌شان محدود شد.

* برای من اصلا مهم نبود اما مردم می‌خواستند مسئول انتخاب کنند و حق انتخاب مردم محدود شد. کسی که در یک دوره طولانی از هر نظر سابقه اش را نگاه کنیم، از حیث صلاحیت عمومی، انقلاب، جنگ و اجرایی از پایین ترین سطوح تا بالاترین سطوح حضور داشته، این یک اتفاق بسیار عجیب و غریب بود.

* سال ۹۶ مرا تایید کردند اما این چهار سال اخیر که مسئول مبارزه با جنگ اقتصادی بودم، تایید نشدم.

*{  درباره افزایش قیمت بنزین و اظهارات یکی از سران قوا در مناظرات انتخاباتی مبنی براینکه موافق این تصمیم نبوده است}: در این زمینه جلسه طولانی در سران سه قوه گذاشته و روی این موضوع بحث شد. در سال ۹۸ مجدداً این موضوع در جلسه کمیته بحث شد که با کمی تنش  همراه بود. بعد از آن کمتر در جلسات مربوط به بنزین حضور داشتم اما در نهایت تصمیم بر افزایش قیمت گرفته شد و وقتی تصمیم گرفته شد باید به دلایلی از مقام معظم رهبری تاییدیه می‌گرفتیم  که ایشان فرمودنددرباره آن بحث فنی آن نظر ندارم اگر روسای سه قوه آن را قبول دارند من قبول می کنم.

*  آقای روحانی در جلسه سران این موضوع را مطرح کردند و هر سه با آن موافقت و آن را امضا کردند و امضای ایشان هم موجود است. این مصوبه بعد از امضای سران سه قوه خدمت رهبری رفت و ایشان با اجرای آن موافقت کردند.

* باید بابت کاستی‌ها و مشکلات همواره باید در پیشگاه ملت عذرخواه باشیم، موضوع جنگ اقتصادی برای مردم خوب توضیح داده نشده است. جنگ اقتصادی قصد داشت اقتصاد ایران را متلاشی کند و جمهوری اسلامی را از بین ببرد در این فاصله باید توضیحاتی داده می‌شد که نشد.

* البته در فرصت‌های باقی مانده دولت در آینده این نوشته و گفته خواهد شد و ماندگار می‌شود. عده‌ای که در این جنگ فرماندهان جنگ در برابر حرکت آمریکا بودند را به نقطه‌ای رساندند که خود آمریکا از فشار حداکثری شکست خورده است و به جای قدردانی از فرماندهان جنگ در داخل آنها را به ناکارآمدی متهم کنند حتماً در آینده کشور مشخص خواهد شد که چه کسانی کارآمدند و چه کسانی ناکارآمد بودند.

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=14376
  • منبع : ایسنا

نوشته های مشابه

25آبان
وظیفه همه، زمینه‌سازی انتخابات پرشور در اسفند
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تاکید کردند:

وظیفه همه، زمینه‌سازی انتخابات پرشور در اسفند

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.