• امروز : جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 3 May - 2024

سر تیتر اخبار

برگزاری پنل انتقال تجربه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای در حال توسعه سامانه های هوشمند حمل و نقل هستیم/ انعقاد تفاهم نامه با ۲۰ کلان شهر کشور پتروشیمی ها وارد تولید بنزین از متانول می شوند حضور راهداری اصفهان با دستاوردهای نوین و هوشمند عامل انسانی، مهمترین شاخصه در تصادفات/ ۶ خطه شدن دو آزادراه در اصفهان عوارض شدید استامینوفن و مسکن های بدون تجویز پزشک جشن قهرمانی یوزهای زخمی در سرزمین ببرها / پیروزی ۴ بر ۱ فوتسال ایران برابر تایلند یک میلیون و ششصد هزار متقاضی در صف وام ودیعه مسکن طرح ترافیک جدید امسال اجرا نخواهد شد ۲ میلیون تومان قبض در انتظار مصرف کنندگان کولرگازی تامین ۴ میلیارد و ۲۱۶ میلیون دلار برای کالا‌های اساسی در مرکز مبادله مشترکان پرمصرف تعرفه آنها پلکانی محاسبه می شود / تحت تاثیر تبلیغات فریبنده کولرگازی قرار نگیرید شناسه یکتای ملک چیست و برای دریافت آن چه مراحلی را باید طی کرد؟ صرفه‌جویی ۱۱٫۵ میلیون یورویی در فولاد مبارکه؛ ارمغان بومی‌سازی در سال ۱۴۰۲ خاندوزی: استقلال و پرسپولیس رسما به بخش خصوصی واگذار شد قرارداد سایت پالایشگاه اصفهان درهرمزگان امضاء شد گوشمالی مجرمان، مطالبه نیست، وظیفه شما است نحوه دریافت چگونه وام ۲۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن شنیده شدن صدای انفجار در آسمان اصفهان/ارشد نظامی اصفهان: مربوط به پدافند هوایی بود/ هیچ خسارتی نداشته‌ایم اتفاقی عجیب در مراسم رژه ارتش در مشهد + ویدیو

3
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی گفت:

۳۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان اصفهان / طرح آبرسانی گلاب ۲ و طرح بهشت آباد به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

  • کد خبر : 10852
  • 11 اسفند 1399 - 12:49
۳۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان اصفهان / طرح آبرسانی گلاب ۲ و طرح بهشت آباد به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی اصفهان گفت: در کل کشور حدود ۷۵ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ طرح در استان اصفهان است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها از کم تا چند هزار میلیارد تومانی است به عنوان مثال تکمیل طرح آبرسانی گلاب ۲ به سه هزار میلیارد و طرح بهشت آباد به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش عصر تحلیل از اصفهان، نعمت الله اکبری گفت: دولت دوازدهم بر تکمیل و به نتیجه رسیدن برخی از طرح های توسعه محور و اساسی تاکید دارد که بر همین اساس چهار طرح بزرگ در این استان تا پایان دولت به بهره برداری خواهد رسید.

وی، یکی از این طرح ها را قطار شهری اصفهان – بهارستان خواند و اظهار داشت: در سفر اخیر معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان ۱۹۵ میلیارد تومان تامین اعتبار برای این طرح صورت گرفت، ریل گذاری بخش اعظمی از آن انجام شده و امید است تا فروردین سال ۱۴۰۰ بهره برداری شود.

اکبری، یکی دیگر از طرح های اساسی که مقرر است تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری شود را آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان موسوم به گلاب ۲ عنوان کرد و گفت: دولت با دستور رییس جمهوری ۳۰۰ میلیارد تومان برای این طرح تامین اعتبار کرد، هزینه آن به ۲ پیمانکار تزریق شد و به سرعت در حال پیشرفت است.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان با بیان اینکه مقرر است از محل اجرای این طرح ۹.۳ متر مکعب آب آشامیدنی در ثانیه برای ۱۴ شهرستان از جمله اصفهان، خمینی شهر و نجف آباد تامین شود، خاطرنشان کرد: این طرح در زمان حاضر حدود ۵۵ درصد پیشرفت دارد و تا پایان خرداد یک سوم ظرفیت آن یعنی ۳.۱ متر مکعب آب آشامیدنی به این شهرستان ها، منتقل می شود.

به گفته اکبری، اجرای طرح گلاب ۲ کمک زیادی به تامین آب آشامیدنی در تابستان سال آینده در استان اصفهان که با خشکسالی مواجه است، خواهد کرد.

طرح انتقال آب تونل گلاب ۲ ، بخش ابتدایی آبرسانی به ۱۴ شهرستان استان اصفهان (۷۳ شهر و ۷۸ دهستان) و به طول ۲۷ کیلومتر است، از طریق این تونل که عملیات اجرایی آن ازسال ۸۸ آغاز شد، قرار است آب مورد نیاز اصفهان بطور مستقیم از دریاچه سد زاینده رود در چادگان و از خروجی تونل در نزدیکی شهر تیران، منتقل و تامین کند.

وی، یکی دیگر از این طرح ها را قطعه سوم کنار گذر شرق اصفهان خواند و گفت: این طرح بخشی از کریدور شمال به جنوب و مسیر توسه کشور است که بخش قابل توجهی از آن در استان اصفهان قرار دارد و در سفر اخیر رییس سازمان برنامه و بودجه به اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان تامین اعتبار برای آن شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان با اشاره به اینکه قطعه یک و دو این طرح امسال افتتاح شد و مسیر اصفهان – تهران را حدود ۴۰ دقیقه کوتاهتر کرد، افزود: قطعه سوم این کنارگذر نیز تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری و از جاده راه آهن به جاده لاشتر و شیراز متصل می شود.

اکبری، ۶ بانده شدن جاده اصفهان – شهرضا را یکی دیگر از طرح های توسعه محور استان خواند و اظهار داشت: ۶۰ میلیارد تومان برای این طرح تامین اعتبار شد و تا پایان فروردین سال آینده بهره برداری خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۱۸ طرح توسعه دیگر نیز در شهرستان های استان اصفهان تا پایان دولت دوازدهم بهره برداری می شود، از مهمترین آنها به چهار هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی محرومان اشاره کرد و گفت: احداث سه هزار واحد به عهده بنیاد مستضعفان و یکهزار و ۱۵۰ واحد به عهده کمیته امداد امام خمینی (ره) بود و تا پایان دولت دوازدهم تحویل خواهد شد.

اکبری با تاکید بر اینکه اصفهان از استان های پیشرو در احداث مسکن محرومان است، افزود: از دیگر طرح هایی که در شهرستان ها تا پایان دولت دوازدهم تکمیل می شود می توان به فاضلاب خوانسار، کنار گذر خوانسار و توسعه راه های روستایی اشاره کرد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان، مجموع اعتبارات تخصیص یافته برای طرح های مذکور را ۹۰۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: همچنین برای هر یک از واحدهای مسکونی محرومان مبلغ ۵۰ میلیون تومان تسهیلات تامین شد.

وی با بیان اینکه ۱۷ طرح اقتصاد مقاومتی و جهش تولید نیز تا پایان دولت دوازدهم در استان اصفهان تکمیل خواهد شد، خاطرنشان کرد: ۱۰ طرح از میان آنها مربوط به بخش خصوصی و هفت طرح، زیربنایی و زیرساختی با تامین ۴۳۸ میلیارد تومان تسهیلات است.

اکبری، برخی از این طرح ها را تکمیل آزمایشگاه پزشکی قانونی، تکمیل زنجیره تولید طیور، تکمیل زنجیره یکپارچه گوشت بوقلمون و کشتارگاه صنعتی نجف آباد عنوان کرد.

اجرای طرح‌های پیشران در مناطق هفتگانه استان اصفهان

اکبری همچنین با بیان اینکه سند آمایش و طرح ها و پیشران های توسعه و رشد اشتغال استان به تفکیک دهستان، شهرستان و مناطق هفتگانه تدوین و تصویب شده است، اظهار داشت: اجرای این طرح ها از سال ۱۴۰۰ با مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی آغاز می شود.

وی با بیان اینکه مناطق هفتگانه بر اساس مطالعات آمایش سرزمین و شاخص هایی مانند اشتراکات اقلیمی، حوضه آبریز، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی مشخص شدند، افزود: فهرست طرح های پیشران همه این مناطق و شهرستان های مستقر در آنها مشخص شده و از سال آینده به بخش خصوصی برای سرمایه گذاری و شروع به اجرا اعلام می شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان با اشاره به اینکه دولت در اجرای این طرح ها، نقش تسهیلگر دارد، خاطرنشان کرد: ۹۰ درصد طرح های پیشران استان، ماهیت بخش خصوصی دارد.

وی با بیان اینکه این طرح ها در ۶۰۰ روستا از ۸۲۰ روستای استان نیز جهت توسعه و اشتغال اجرا خواهد شد، تاکید کرد: نقشه راه توسه استان از سال ۱۴۰۰ مشخص شد و مترصد سرمایه گذار هستیم و هیچ بهانه ای برای عدم اجرای آنها وجود ندارد.

اکبری با اشاره به اینکه این طرح ها پنج ساله هستند، تصریح کرد: شهرستان اصفهان بدلیل جمعیت زیاد، یکی از مناطق هفتگانه استان است و ۲۰ طرح پیشران در آن اجرا خواهد شد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان، از جمله طرح هایی که در برنامه ششم توسعه در استان اصفهان با موفقیت همراه نبود را ۲ طرح انتقال آب تونل و سد کوهرنگ سوم و بهشت آباد خواند و گفت: با وجود همه تلاش های صورت گرفت این ۲ طرح به نتیجه نرسید اما طرح آبرسانی به ۱۴ شهرستان (گلاب ۲) تا پایان دولت دوازدهم با یک سوم ظرفیت بهره برداری می شود.

وی با اظهار امیدواری نسبت به اینکه طرح گلاب ۲ تا پایان سال ۱۴۰۰ بطور کامل بهره برداری می شود، افزود: ۱۷ کیلومتر تونل آن ایجاد شده است و تصفیه خانه آن ۵۰ درصد پیشرفت دارد.

اکبری با اشاره به اینکه طرح بهشت آباد برای انتقال آب به فلات مرکزی کشور و استان های اصفهان، یزد و کرمان تعریف شد، اظهار داشت: بدلیل اینکه این طرح با مشکلاتی مواجه شد انتقال آب به یزد و کرمان از محل آن حذف شد و فقط اصفهان ماند.

وی ادامه داد: اجرای طرح بهشت آباد بدلیل اشکالاتی مانند اینکه انتقال آب با تونل یا لوله گذاری انجام شود یا اینکه سد کوتاه یا بلند زده شود از سال ۹۱ متوقف شد و در دولت آقای روحانی تلاش های زیادی برای احیای آن صورت گرفت، یک سری مسائل رفع شد و امیدواریم هرچه زوتر به نتیجه برسد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی اصفهان درباره انتقال آب از خلیج فارس گفت: این طرح فقط برای انتقال آب جهت صنعت در استان هایی مانند اصفهان، کرمان، یزد و خراسان رضوی است.

۳۵۰۰ طرح نیمه تمام در استان اصفهان

اکبری با بیان اینکه در کل کشور حدود ۷۵ هزار طرح نیمه تمام وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد سه هزار و ۵۰۰ طرح در استان اصفهان است که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آنها از کم تا چند هزار میلیارد تومانی است به عنوان مثال تکمیل طرح آبرسانی گلاب ۲ به سه هزار میلیارد و طرح بهشت آباد به چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

وی یکی از طرح های مهم در دست اجرا در استان اصفهان را ساماندهی حریم و بستر رودخانه زاینده رود عنوان و اضافه کرد: قسمت نخست این طرح در شهرستان اصفهان تا شرق و ورزنه به خوبی پیش رفت و بخش دوم در ناحیه غربی رودخانه و در حال اجراست.

اکبری با اشاره به اینکه قسمت هایی از حریم رودخانه توسط بخش دولتی و خصوصی اِشغال شده و آزادسازی آن مهم است، خاطرنشان کرد: جلوگیری از برداشت های غیر مجاز نیز در قالب این طرح و با همراهی کشاورزان در حال پیگیری می باشد که تا کنون خوب پیش رفته است.

به گفته وی، برخی از ساختمان هایی که در حریم رودخانه زاینده رود احداث شده دارای سند است و باید خریداری و آزادسازی شود و امید است تا ۲ سال آینده این طرح بطور کامل اجرا شود.

وی  همچنین با بیان اینکه فضای کسب و کار در اصفهان در مقایسه با سایر استان ها چندان خوب نیست، تصریح کرد: ما نتوانستیم ۱۰ پله ارتقا در این زمینه را در ۲ سال گذشته انجام دهیم.

اکبری در پاسخ به اینکه عده ای موضوع بوروکراسی اداری را بعنوان یکی از موانع کسب و کار در اصفهان عنوان می کنند، توضیح داد: استان هایی مانند اصفهان با مشکلات خاصی از جمله مسئله محیط زیست و آلودگی هوا مواجه هستند بهمین دلیل به هیچ کسب و کاری که بار جدیدی بر آلاینده های اصفهان اضافه کند و در شعاع ۵۰ کیلومتری باشد، مجوز داده نمی شود که عده ای این کار را معادل بوروکراسی اداری می خوانند درحالیکه این کار بر اساس سند آمایش و با هدف جلوگیری از ایجاد مشکلات بیشتر صورت می گیرد.

وی با بیان اینکه ۶۲ درصد جمیت استان اصفهان در پنج درصد مساحت آن زندگی می کنند، تاکید کرد: اصفهان دیگر امکان بارگذاری جدید فعالیت های صنعتی آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری و کسب و کارهای آب بَر را بدیل کمبود منابع آبی ندارد.

همچنین رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان درباره اجرای طرح حذف دفترچه بیمه تامین اجتماعی گفت: این کار باید انجام شود زیرا جزو خدماتی است که بیماران به آن نیاز دارند و علاوه بر صرفه جویی قابل ملاحظه در هزینه ها و افزایش کیفیت درمان به دسترسی بهتر بیماران به داروخانه ها و جلوگیری از برخی مسائل مانند تعرفه های خارج از عرف، منجر می شود.

اکبری با تاکید بر اینکه دولت و سازمان تامین اجتماعی نباید در اجرای این طرح کوتاه بیایند، افزود: اگر تضادی بین دانشگاه علوم پزشکی و تامین اجتماعی برای اجرای این طرح وجود دارد در کارگروه دولت الکترونیک قابل بررسی و رفع شدن است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۰، مجوز ایجاد بیمارستان فارابی با ۶۰۰ تخت بستری در اصفهان صادر شده است.

اکبری با بیان اینکه طرح قطار تندروی اصفهان – تهران نیز فعال است، تصریح کرد: اجرای این طرح در استان اصفهان حدود ۴۰ درصد پیشرفت دارد و تکمیل آن تا پایان دولت دوازدهم انجام نمی شود.

وی درباره خط ریلی اصفهان – شهرکرد نیز گفت: هنوز در استان اصفهان برای این طرح تامین اعتبار نداریم اما مقرر است خط ریلی بهارستان – شهر مجلسی – فولاد شهر به آن متصل شود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اصفهان درباره طرح کنارگذر غرب اصفهان نیز توضیح داد: این طرح جزو رینگ سوم اصفهان است و پس از تکمیل کنارگذر شرق اصفهان و اتصال آن به جاده شیراز، تکمیل این طرح نیز در گام بعدی انجام می شود.

اکبری با بیان اینکه این طرح با مشکلاتی مانند مناطق حفاظت شده و زمین های ارتش مواجه است، افزود: منابع مالی دولت در شرایط موجود تامین کننده هزینه های کنارگذر شرق اصفهان بود که نقش عمده ای در کاهش ترافیک اصفهان داشت و تکمیل کنارگذر غرب به دولت بعدی منتقل می شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://asrtahlil.ir/?p=10852
  • منبع : عصرتحلیل

نوشته های مشابه

15اسفند
منیریه، محله قجری تهران
در#گردشگر عصر تحلیل بخوانید:

منیریه، محله قجری تهران

13خرداد
رئیس اتاق بازرگانی مطرح کرد:

تامین انرژی در اصفهان در وضعیت نامطلوب

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.